Anonym bruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Hvordan håndterer dere pessimister? En venninne var nettopp innom her, ganske så sliten. En venninne/bekjent av henne har pga. jobben flyttet til utlandet i 4 år. Min venninne bor i samme nabolag som hennes mor og har sagt ja til å hjelpe henne litt og har hjulpet henne noen år nå. Denne eldre damen opplever ikke noe annet enn det andre gjør, men hun har en innstilling som er utfordrende å forholde seg til. Om snøfreseren gikk i stykker etter 15 år er det ikke måte på hvor urettferdig og stor tragedie det er. Er bussen forsinket klager hun og prater om det hver dag. Vrenges paraplyen er det ikke måte på hvor grusomt dette er. Det er alltid andre sin feil og det virker ikke som om hun tar forholdsregler (andre brukte ikke paraply den dagen fordi det blåste for mye). Andre ser på tilfeller som skjer dem som ting som skjer i livet. Man er forberedt på at vedlikehold koster penger og at ingenting varer evig. Denne damen ser på dette som en urettferdig straff og virker nesten å vente på en kompensasjon etterpå fra verden. Noe hun selvsagt ikke får og da blir hun enda mer muggen. Venninnen min er helt utmattet etter å hjulpet henne med noe for alt sees negativt på. Jeg har bodd på nærmere henne da jeg var ung voksen og mener hun var kjent for sin pessimisme selv da. Kan ikke huske at hun har noen venner utover familien. Hun har alltid hatt relativt god råd, så det er ikke økonomiske bekymringer det står på. Venninnen min biter tennene sammen og fortsetter i "jobben". Det er ingen andre venninner som bor i nærheten av dem og som kan overta jobben eller avlaste. Hvordan best håndterer man slike pessimister? Noen triks for å ikke bli sliten av dette selv? Jeg hjelper en tante av meg. Hun har litt samme tendensen og er litt bitter på livet. Er det noe måte vi rundt kan backe henne opp slik at hun ikke blir like gale som denne damen her etter hvert? Det er slitsomt å hjelpe, men det må da være enda mer slitsomt å ha det slik? Anonymkode: cbe18...ecc
Anonym bruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars Ignorere, overhøre, ignorere. Anonymkode: 087fd...724
Anonym bruker Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars Tror det eneste er klar tale; Du er så misfornøyd og sur hele tiden så dette gidder ikke jeg å høre på. Jeg kan hjelpe deg, men jeg har musikk på ørene helt til du begynner å fokusere på noe som er fint og positivt. Du får vinke når du er klar! Anonymkode: bf3da...48d
Himmel og hav Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars "Nå har du fortalt om tre negative ting fra byturen. Nå må du fortelle meg tre hyggelige for jeg orker ikke all denne klaginga." Om man ikke vil gå i klinsj så er det bare å overhøre. Svare "jada" og "jasså, du" og la det gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg prøvde meg en gang med å vri alt et slikt menneske sa til noe positivt, og hun ble dritsur. Det var egentlig litt gøy. -Bussen var forsinka - Så flott at den kom. Fikk du sitteplass? - Ja, men... - Så deilig å sitte på bussen og bare bli fraktet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå