Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:07 #1 Skrevet torsdag kl 22:07 Jeg har hatt en operasjon i en arm og fikk beskjed om at jeg etter noen dager kan begynne å bruke den inntil smertegrensen. Jeg tenkte ikke så mye over det da, men nå lurer jeg på om det betyr til det begynner å gjøre vondt eller til det gjør så vondt at jeg ikke orker det vondere? Og er det smertegrensen med eller uten smertestillende? Anonymkode: 2551c...96b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:12 #2 Skrevet torsdag kl 22:12 Til det BEGYNNER. Anonymkode: 100c2...2f4
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:17 #3 Skrevet torsdag kl 22:17 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Til det BEGYNNER. Anonymkode: 100c2...2f4 Med smertestillende? Anonymkode: 2551c...96b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:25 #4 Skrevet torsdag kl 22:25 Du skal i alle fall ikke la det gå så langt at du kommer til "at nå gjør det så vondt at jeg ikke orker at det blir vondere". I begynnelsen tror jeg det er lurt å begynne forsiktig, og stoppe når det begynner å gjøre vondt. Etter hvert som du blir kjent med smerten, kan du kanskje klare å kjenne forskjell på den vondten som er "ok" og den som forteller at nå er det nok. Eller forskjell på at det er ubehagelig og at det er vondt. Det skader jo ikke å spørre legen eller andre som behandler deg heller. Det vil jo også ofte gjør litt vondt når man f.eks skal trene seg opp. Men lurest av alt er nok å spørre legen eller en annen fagperson om hvor mye vondt som er naturlig / ufarlig og som man bare må finne seg i at er der en stund. Anonymkode: d73b6...c38
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 23:03 #5 Skrevet torsdag kl 23:03 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Med smertestillende? Anonymkode: 2551c...96b Til smertene begynner. Da stopper du å bruke armen. Anonymkode: 87458...274
Anonym bruker Skrevet i går, 01:34 #6 Skrevet i går, 01:34 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt en operasjon i en arm og fikk beskjed om at jeg etter noen dager kan begynne å bruke den inntil smertegrensen. Jeg tenkte ikke så mye over det da, men nå lurer jeg på om det betyr til det begynner å gjøre vondt eller til det gjør så vondt at jeg ikke orker det vondere? Og er det smertegrensen med eller uten smertestillende? Anonymkode: 2551c...96b til det begynner å gjøre mer enn litt vondt Anonymkode: 8771b...e87
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden Uten smertestillende ville jeg ha tenkt i alle fall. Smerter er jo en advarsel om noe er galt - trenger ikke å være farlig, men noe man skal være obs på. Anonymkode: d73b6...c38
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Det er grensen mellom «nå bruker jeg armen» og «nå gjør det vondt». Ingen problem å gå på smertestillende mens du kjenner etter, du blir ikke så bedøvet av Paracet og Ibux. Tar du opiater, derimot, så kan det flytte smerteterskelen på en problematisk måte. Anonymkode: e98a2...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå