Anonym bruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Jeg har en kollega som aldri ber om ordet på møter. Han bare snakker i vei når det faller han inn. Han blir stoppet gang på gang av leder og får beskjed om at han må vente på at det er hans tur. Det virker som han ser alle andres, spesielt damers, utsagn bare som stikkord for at han skal snakke. Er det over streken å begynne å si direkte til han at "nå snakker jeg"? Anonymkode: 59fb6...730
Anonym bruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Nei, nei. Det er helt innafor og kun slikt språk disse personene forstår. Kjør på. Skal se du får mer respekt etterpå også 😅 Anonymkode: fcaeb...e16
TheWitch Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars For å variere kan du også si: "Jeg var ikke ferdig ennå så du får vente på tur."
Anonym bruker Skrevet 19. mars #4 Skrevet 19. mars Kvinner skal jo tie i menns nærvær så sant de ikke blir spurt om å si noe Anonymkode: 74ac1...a01
Anonym bruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars Jeg hadde en slik. Der fungerte "hysj, Harald!" og fortsette ufortrødent med det man var i gang med å si, etter hvert veldig bra. Anonymkode: 63dd7...9c3
Anonym bruker Skrevet 19. mars #6 Skrevet 19. mars Leder bør jo absolutt ta tak i dette og be den som avbryter å vente på tur. Ellers så kan man selvfølgelig selv si noe sånn som "Harald, nå avbryter du meg / du må la meg snakke ferdig / nå er det min tur" Og så snakker du ferdig overhører Haralds forsøk på å bryte inn. " gjenta til det kjedsommelige "Nå er det jeg som har ordet" Det kan godt hende at det virker, men dessverre finnes det også folk som lukker ørene og bare durer på. Anonymkode: 1cb13...aff
Anonym bruker Skrevet 20. mars #7 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har en kollega som aldri ber om ordet på møter. Han bare snakker i vei når det faller han inn. Han blir stoppet gang på gang av leder og får beskjed om at han må vente på at det er hans tur. Det virker som han ser alle andres, spesielt damers, utsagn bare som stikkord for at han skal snakke. Er det over streken å begynne å si direkte til han at "nå snakker jeg"? Anonymkode: 59fb6...730 Jeg synes ikke det er en ok måte å gjøre det på, nei. Da er det jo du som overstyrer din leder. Er det noe bedre? Jeg personlig ville begynt å holde helt munn, inntil leder spurte meg om hvorfor, og så ville jeg sagt at det er fordi man ikke har gode nok regler for hvem som prater. Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 20. mars #8 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg synes ikke det er en ok måte å gjøre det på, nei. Da er det jo du som overstyrer din leder. Er det noe bedre? Jeg personlig ville begynt å holde helt munn, inntil leder spurte meg om hvorfor, og så ville jeg sagt at det er fordi man ikke har gode nok regler for hvem som prater. Anonymkode: 0fa13...711 Martyrmetoden? Profesjonelt Anonymkode: edc05...11d
Anonym bruker Skrevet 20. mars #9 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg synes ikke det er en ok måte å gjøre det på, nei. Da er det jo du som overstyrer din leder. Er det noe bedre? Jeg personlig ville begynt å holde helt munn, inntil leder spurte meg om hvorfor, og så ville jeg sagt at det er fordi man ikke har gode nok regler for hvem som prater. Anonymkode: 0fa13...711 Overstyrer leder? Man overstyrer da ikke sin leder om man sier til en kollega at nå snakker jeg" (i en eller annen versjon). Anonymkode: 1cb13...aff
Anonym bruker Skrevet 20. mars #10 Skrevet 20. mars Du får bare heve volumet når han begynner å prøve og prate over deg. Kanskje han skjønner hintet Anonymkode: 801ae...6b4
Anonym bruker Skrevet 20. mars #11 Skrevet 20. mars litt ulike strategier - jeg har forsøkt med folk. Strategi 1 er å bare fortsette å snakke - i samme toneleie og fortsette helt til vedkommende gir seg. Noen ganger har det tatt opp mot 30 sek (og det oppleves KJEMPELENGE). om du velger det her - må du stå i det - snakke rolig med samme volum helt til vedkommende gir seg. Strategi 2 er å stoppe å snakke og vente til vedkommende er ferdig. Når han er det - tar man ordet igjen og sier - som jeg forsøkte å få frem før jeg ble avbrutt av NN....og så fortsette. En siste er å rett og slett gi opp. og bare la det gå - og tenke at dette får leder rydde opp i. Anonymkode: c1d69...ab6
Anonym bruker Skrevet 20. mars #12 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): En siste er å rett og slett gi opp. og bare la det gå - og tenke at dette får leder rydde opp i. Anonymkode: c1d69...ab6 Ja, dette er leders ansvar. Jeg mener det er kvinnefelle å gjøre de tingene sin leder skulle ha gjort, bare fordi det er irriterende at han eller hun ikke gjør det. Det er som å tørke rundt kaffetrakteren enda det er noen andres ansvar, bare fordi det er så irriterende å se på kaffesøl. Nei, det å utføre andres jobb, det er å være en ensbler. Det vil føre til at den ansvarlige kan lene seg tilbake og håve inn penger (leder tjener bedre fordi det er forventet at de skal ta de tøffe avgjørelsene), mens damene løper rundt og gjør jobben. Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (12 timer siden): Martyrmetoden? Profesjonelt Anonymkode: edc05...11d Absolutt ikke, det er omvendt. Det er det å gjøre andres jobb gratis, mens de tjener pengene, som er å være martyr. Forvent i det minste lønn som leder hvis du har tenkt å gjøre jobben som leder. Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 20. mars #14 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Overstyrer leder? Man overstyrer da ikke sin leder om man sier til en kollega at nå snakker jeg" (i en eller annen versjon). Anonymkode: 1cb13...aff Jo, hvis leder er ordstyrer (noe jeg forsto på HI at han eller hun var) så gjør man det. Hvis noen andre er ordstyrer, så er det de man overstyrer. Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 20. mars #15 Skrevet 20. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): ensbler *enabler (jeg som kjempet mot autocorrecten i tre minutter, likevel ble det altså galt 🤨) Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 21. mars #16 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (19 timer siden): Absolutt ikke, det er omvendt. Det er det å gjøre andres jobb gratis, mens de tjener pengene, som er å være martyr. Forvent i det minste lønn som leder hvis du har tenkt å gjøre jobben som leder. Anonymkode: 0fa13...711 Her har jo leder irettesatt personen flere ganger allerede, da skader det ikke å hjelpe til selv og påpeke det samme som leder pleier å si. Ledere er ikke allmektige og får ikke alltid så mye mer betalt enn andre heller. Anonymkode: ae8f4...e9a
Anonym bruker Skrevet 21. mars #17 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her har jo leder irettesatt personen flere ganger allerede, da skader det ikke å hjelpe til selv og påpeke det samme som leder pleier å si. Ledere er ikke allmektige og får ikke alltid så mye mer betalt enn andre heller. Anonymkode: ae8f4...e9a Unnskyldninger unnskyldninger. Det er som å si; Per prøvde å tørke rundt kaffetrakteren, men han er jo mann så stakkars liten han klarer det ikke, jeg som er kvinne må gjøre det, mens Per håver inn penger. Hva er greia med at lavtlønnede tror de er bedre enn høytlønnede til alt mulig? Det er i alle fall en sikker oppskrift på å FORBLI LAVTLØNNET. Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 21. mars #18 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Unnskyldninger unnskyldninger. Det er som å si; Per prøvde å tørke rundt kaffetrakteren, men han er jo mann så stakkars liten han klarer det ikke, jeg som er kvinne må gjøre det, mens Per håver inn penger. Hva er greia med at lavtlønnede tror de er bedre enn høytlønnede til alt mulig? Det er i alle fall en sikker oppskrift på å FORBLI LAVTLØNNET. Anonymkode: 0fa13...711 Det å aldri strekke seg og overlate alt vanskelig eller ubehagelig til lederen er i hvertfall en oppskrift på å ikke stige i gradene. Vil du fram må du vise at du kan sette deg i respekt. Anonymkode: ae8f4...e9a
Anonym bruker Skrevet 21. mars #19 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det å aldri strekke seg og overlate alt vanskelig eller ubehagelig til lederen er i hvertfall en oppskrift på å ikke stige i gradene. Vil du fram må du vise at du kan sette deg i respekt. Anonymkode: ae8f4...e9a For all del, jeg gidder ikke krangle om dette, det er jo bare å prøve og se Anonymkode: 0fa13...711
Anonym bruker Skrevet 21. mars #20 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (12 minutter siden): For all del, jeg gidder ikke krangle om dette, det er jo bare å prøve og se Anonymkode: 0fa13...711 Så ynkelig Anonymkode: 05f29...48f
Anonym bruker Skrevet 21. mars #21 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så ynkelig Anonymkode: 05f29...48f Hva er ynkelig? Anonymkode: a1259...3be
Anonym bruker Skrevet 21. mars #22 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Unnskyldninger unnskyldninger. Det er som å si; Per prøvde å tørke rundt kaffetrakteren, men han er jo mann så stakkars liten han klarer det ikke, jeg som er kvinne må gjøre det, mens Per håver inn penger. Hva er greia med at lavtlønnede tror de er bedre enn høytlønnede til alt mulig? Det er i alle fall en sikker oppskrift på å FORBLI LAVTLØNNET. Anonymkode: 0fa13...711 Jeg har litt vanskelig for å tro at noen kan mene dette, men i tilfelle: Det var da et merkelig forhold dere har på jobben din. Er dere ikke et team som skal spille hverandre gode? Hos oss tjener vi ulikt, har ulike roller og ulike ansvar. Likevel er det ingen som føler seg hevet over oppgaver. Om noen har sølt ved kaffemaskinen og ikke lagt merke til det, så tørker selvsagt nestemann opp. Man later da ikke som man ikke ser oppgaver bare fordi man ikke er opphavet til dem selv? Er det et problem at det stadig søles uten at det blir tørket opp tar man det selvsagt opp. Anonymkode: 41d16...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå