Gå til innhold

Gir dere ting til loppemarked?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal rydde og få en del ut av huset, og har avtalt med lokale musikkorpset at de henter, de skal ha loppemarked i slutten av april. Det er for oss den naturlige måten å kvitte seg med helt brukbare ting. Vi kan også handle på loppemarked, altså. Jeg lurer på om de to henger sammen? Og om folk gir, eller bare kaster tingene sine? 

Anonymkode: 0e07c...372

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor tror du tingene på loppemarkedet kommer fra..? Å ja, folk har gitt det til dem

Anonymkode: e9b57...63a

Skrevet

Ja, jeg både gir til og kjøper ting på loppemarked. Jeg liker egentlig det bedre enn å bruke finn, det er fint å kunne se tingene før man kjøper. Fordelen med å gi bort på Finn er at de som vil ha det henter, på mange loppemarkeder må man levere selv og det er jo litt styrete. 

Skrevet

Alternativene er altså loppemarked eller kaste?

Jeg har aldri gitt til loppemarked, men gitt masse til gjenbruksbutikken på søppelfyllinga. Der har jeg handlet også, sist et stuebord til kjellerstua og et par småbamser til bikkja.

Anonymkode: ccd17...d99

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Alternativene er altså loppemarked eller kaste?

Jeg har aldri gitt til loppemarked, men gitt masse til gjenbruksbutikken på søppelfyllinga. Der har jeg handlet også, sist et stuebord til kjellerstua og et par småbamser til bikkja.

Anonymkode: ccd17...d99

Så fint! Et sånt tilbud er det ikke på søppelplassen her, dessverre. 

Det fine med loppemarked er jo at pengene går til et godt formål også. Det er nok mange skolekorps som ville slite uten inntektene fra loppemarkedene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvor tror du tingene på loppemarkedet kommer fra..? Å ja, folk har gitt det til dem

Anonymkode: e9b57...63a

Men vet du hvem som gir? Og hvem som ikke gir og hvorfor?

Skrevet

nei jeg bruker klær til det bli slitt så da er ikke det innafor å gi det bort til loppemarked 

Anonymkode: dddd9...546

Skrevet

Jada. Jeg har både gitt klær og bøker (begge deler i god stand) til loppemarked. Og kjøpt ditto hos flere loppemarked. I am loving it! 

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Gir det til bruktbutikker, selger selv på noe ala loppis eller setter det i en gratis container på søppelfyllingen. Kaster aldri noe som kan brukes.

Anonymkode: 4a067...c22

Skrevet

Jeg har i flere år gitt et helt lass en gang i året til loppemarked. Har stort sett levert selv, men også en gang fått de til å hente.

Jeg har ikke vært på loppemarkeder selv på flere år, men det er fordi jeg vil ha ting ut, ikke inn.

Dette er første året jeg tenker å dra på loppemarked, håper å finne potteskjulere som er litt kulere enn de man finner på Mester Grønn og lignende.

Har vel omtrent bare en kopp igjen å bli av med, og lurer på om jeg kan ta den med samtidig, altså mens loppemarkedet pågår, siden det kun er en kopp - noen som vet?

Finn har jeg aldri brukt, har hørt den ene skrekkhistorien etter den andre, 

Anonymkode: 014a8...117

Skrevet

Gir ting til det lokale loppemarkedet hver gang. Og handler der nesten hver gang. Dette er vinn vinn, blir kvitt ting jeg ikke vil ha lenger, kjøper mye møbler og kjøkkenutstyr der, støtter korpset og koser meg på loppemarked.

Skrevet

Nei. Fordi jeg rydder sjeldent så det passer inn i timeplanen dems. Jeg selger ting som er brukende, gir bort til familie og venner, og kaster ødelagte ting. Jeg kan godt handle på loppemarked hvis jeg drar på ett, men gjør det sjelden 

Skal sies at jeg opp gjennom årene har lagt mye i klescontainere fordi jeg syns det er styrere å selge på nett

Anonymkode: 5ed0e...5b4

Skrevet

Ja. Prøver å time storopprydding så jeg kan levere til loppis. Jeg kaster aldri brukbare ting, og å gi bort i andre kanaler er som oftest mer mas.

Anonymkode: 5392f...2ee

Skrevet

Jeg har stadig en ambisjon om å gjøre det, men så har innsamlinga plutselig vært og jeg har enda en eske i garasjen merket "loppemarked" :D. I år er året, altså. For nå har jeg div. bøker som skal gis bort og de tåler ikke en vinter i garasjen. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Jeg har stadig en ambisjon om å gjøre det, men så har innsamlinga plutselig vært og jeg har enda en eske i garasjen merket "loppemarked" :D. I år er året, altså. For nå har jeg div. bøker som skal gis bort og de tåler ikke en vinter i garasjen. 

Du får skrive «vintage» på esken, og for hvert år skriver du «ekstra» foran.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du får skrive «vintage» på esken, og for hvert år skriver du «ekstra» foran.

😂

Skrevet

Jeg gir ting til loppemarkedet, men bare hvis de er i god stand. Jeg liker godt å støtte det lokale musikkorpset. Men jeg kjøper aldri ting på loppemarked selv, både fordi jeg er minimalist og fordi jeg misliker andre folks gamle greier. Hender barna kjøper noe da.

Anonymkode: 1976a...5a0

Skrevet

Gir svært sjelden til loppemarked. Det jeg kaster, er nesten alltid oppbrukt. Jeg kjøper aldri på loppemarked. 

Anonymkode: 52382...6c8

Skrevet

Selger eller gir bort på finn. Passer sjelden med loppemarkedenes tider. Kjøper masse brukt på Tise og finn, aldri på loppis. 

Anonymkode: e1cf2...d77

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Selger eller gir bort på finn. Passer sjelden med loppemarkedenes tider. Kjøper masse brukt på Tise og finn, aldri på loppis. 

Har hørt så mange rare historier om mennesker som kjøper og selger på Finn. Dere som bruker det, holder dere til på mindre steder, hvor man kanskje har litt bedre sosial kontroll?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har hørt så mange rare historier om mennesker som kjøper og selger på Finn. Dere som bruker det, holder dere til på mindre steder, hvor man kanskje har litt bedre sosial kontroll?

Nei, bor i Oslo, har kjøpt og solgt masse på Finn og det er ingen heksekunst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, bor i Oslo, har kjøpt og solgt masse på Finn og det er ingen heksekunst.

Nå var det ikke det jeg siktet til heller da…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, bor i Oslo. Jeg synes stort sett folk er ærlige, hyggelige og ordentlige. Men kjøper og selger ting av høy kvalitet, ikke «ræl». Når jeg gir bort ting, er det helt ærlig mye underlige folk som dukker opp, da 😅 Men det er bare bra. Bedre at noen har nytte av det enn at jeg lagrer eller i verste fall kaster. 

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Hva mener du med "sosial kontroll"?

Anonymkode: 25352...453

Skrevet

Så flott at du gir, så blir det gjenbruk. Vi er absolutt for dårlig til å gi på loppis. 

Anonymkode: 151fa...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...