Gå til innhold

Varmrett som kan lages på forhånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha venninnebesøk en kveld, men har dårlig tid til å lage noe den dagen. Hva ville du laget som krever minimalt før den serveres? Må være glutenfritt. 

Anonymkode: fb1be...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En diger kjele med hjemmelaget suppe - fiskesuppe, ertesuppe, grønnsaksuppe, gulrotsuppe, potet- og purreløksuppe - og godt brød ved siden av.

Skrevet

Alle gryteretter er best når de varmes opp neste dag, chili con carne kanskje?

Anonymkode: 1ecb3...e25

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

En diger kjele med hjemmelaget suppe - fiskesuppe, ertesuppe, grønnsaksuppe, gulrotsuppe, potet- og purreløksuppe - og godt brød ved siden av.

Eller en gryte med langtidskokt høyrygg som f.eks: chili con carne med glutenfrie tortillachips ved siden av, gulasj, stifado +++ Godt brød ved siden av, både med og uten gluten. 

Skrevet

Lasagne med salat og brød/hvitløksbaguetter

Anonymkode: ae01f...342

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lasagne med salat og brød/hvitløksbaguetter

Anonymkode: ae01f...342

Glutenfritt..

Anonymkode: 46ad2...149

Skrevet

Hva tenkte du å servere? Mye grytemat kan stå fint i kjøl over natta. Så kan du lage en frisk salat samme dag. Salater er best fersk. 
fiskemiddag bør være fersk. 
rent kjøtt bør være ferskt 

Anonymkode: 9a745...674

Skrevet

Jeg ville ikke ha brukt pasta om det skal være glutenfritt.  Glutenfri pasta er ikke godt.  Jeg ville ha laget suppe eller gryterett.  Det er enkelt å lage og kan lages dagen før eller tidlig på dagen og kokes opp.  Bare husk at det ikke er all buljong som er glutenfri.Kjekt med mat som ikke må serveres med en gang den er ferdig.  Jeg ville ha laget suppe eller gryterett.  Bare husk at det ikke er all buljong som er glutenfri, selv om flere og flere blir det. Soyasaus er heller ikke alltid glutefri.  "Ekte, skikkelig" soyasaus ikke skal inneholde gluten, men noen gjør det likevel.  (Billigere å produsere)

Vil du ha noe ved siden av, så finnes det glutenfrie frosne rundstykker (som varmes opp) og det finnes glutenfritt flatbrød.  Jeg har alltid glutenfrie Hatting rundstykker i fryseren for da har jeg alltid mat å servere de i kretsen min som har cøliaki.  

Anonymkode: 0a5b3...cee

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke ha brukt pasta om det skal være glutenfritt.  Glutenfri pasta er ikke godt.  Jeg ville ha laget suppe eller gryterett.  Det er enkelt å lage og kan lages dagen før eller tidlig på dagen og kokes opp.  Bare husk at det ikke er all buljong som er glutenfri.Kjekt med mat som ikke må serveres med en gang den er ferdig.  Jeg ville ha laget suppe eller gryterett.  Bare husk at det ikke er all buljong som er glutenfri, selv om flere og flere blir det. Soyasaus er heller ikke alltid glutefri.  "Ekte, skikkelig" soyasaus ikke skal inneholde gluten, men noen gjør det likevel.  (Billigere å produsere)

Vil du ha noe ved siden av, så finnes det glutenfrie frosne rundstykker (som varmes opp) og det finnes glutenfritt flatbrød.  Jeg har alltid glutenfrie Hatting rundstykker i fryseren for da har jeg alltid mat å servere de i kretsen min som har cøliaki.  

Her ble det visst dobbelt opp med glutenfri buljong.... noen som forstyrret meg her ........  

Skrevet
sug lut skrev (17 timer siden):

Det er jo helt fjernt å servere noe slik i urbane strøk!

Anonymkode: 4b05b...05b

Skrevet

Jeg ville ha  lagd en seng av ruccola, lagd sitronsaus (olje, sitron, sitronskall og pepper, og toppet det med skiver av okse  indrefilet som du kan steke dagen før.  Toppet det med parmesan og sitronskall.

Alternativt en Mont d'Or ost som du varmer og serverer med et ostefat som du har tilberedt dagen før. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Å få hjemmelaget fiskesuppe er jo helt fantastisk. Jeg vil mye heller ha det en noe ruccola og kjøttbiter.

Anonymkode: 4e433...79a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For en provinsiell kommentar

Skrevet

Tusen takk for gode tips. Jeg går nok for en god chili con carne. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for gode tips. Jeg går nok for en god chili con carne. 

hi

Godt valg! Det blir også ekstra godt om du lager det dagen før så smakene får trekke sammen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Å få hjemmelaget fiskesuppe er jo helt fantastisk. Jeg vil mye heller ha det en noe ruccola og kjøttbiter.

Anonymkode: 4e433...79a

Er jo ikke mange som klarer å lage fiskesuppe, men kjør på! Samtidig - lag den med like mange skrivefeil som du har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er jo ikke mange som klarer å lage fiskesuppe, men kjør på! Samtidig - lag den med like mange skrivefeil som du har. 

For et stakkarslig innlegg fra en ensom sjel i natten. Gjør det så vondt å vite at noen kan noe bedre enn deg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ikke mange som kan lage fiskesuppe? Hva i alle dager mener du, det finnes ikke vanskelig....

De aller fleste klarer å følge en oppskrift altså. Har du bittelitt interesse av å lage mat klarer du det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke mange som kan lage fiskesuppe? Hva i alle dager mener du, det finnes ikke vanskelig....

De aller fleste klarer å følge en oppskrift altså. Har du bittelitt interesse av å lage mat klarer du det.

Husk at dette kommer fra en som vil servere ruccola og kjøtt som varmrett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...