Anonym bruker Skrevet 13. mars #26 Skrevet 13. mars Rettssaken har vært en vanvittig opplevelse. Det er ikke primært Høiby sin rettssikkerhet og personvern jeg er bekymret over, men at de fornærmede skal få sine verste øyeblikk, sms-korrespondanse og opplevelser spredt for hele verden er ille! Når det er sagt så er hans avslutningsreplikk enda et bevis på at hans tårer er kun for seg selv. Det er kun hvor ille han selv har det som opptar han. Ikke ett ord om hans såkalt kjære kan ha opplevd å få sine opplevelser offentliggjort. Han fremstår som en mann fullstendig uten tanke for andre, og han ber kun om unnskyldning og innrømmer ting når han ikke har annet valg. Jeg håper så inderlig at dette har vært en øyeåpner for Frognerkvinnen og at hun klarer å se gjennom love-bombingen han bedriver. Han elsker henne nok, men han elsker seg selv mer. Alltid. Anonymkode: 2196a...c54
Anonym bruker Skrevet 13. mars #27 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (17 minutter siden): For en stund siden ble jeg selv eksponert ufrivillig i media. Selv om det var positivt for meg, er det alltid noen som kan mene noe annet. Det var veldig tøft å få sårbare og private ting ut i media, når man helst vil være anonym. Da mister man kontrollen. Min eksponering er 0,00000000001% av det Marius har vokst opp med. Man kan godt sitte bak et tastatur å dømme som en nobody. Anonymkode: 09407...adf Marius har da gjort mye for å bli sett, og handlingene han har gjort må gan stå for. Går ikke å komme å sutre etterpå da fordi konsekvensen ikke var noe gøy. Anonymkode: 3adfe...4c8
Anonym bruker Skrevet 13. mars #28 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner ikke hvordan voksne damer, som er mødre, sitter og grafser som gribber i ting som egentlig er privat. Jeg synes dere skulle tatt en runde med dere selv og tenkt over om det er greit å sitte å diskutere personer på denne måten. Skam dere! Anonymkode: 6477c...888 Hva mener du? Som mor til både gutt og jente, er det viktig å snakke om dette! Barna mine er unge, men allerede nå advarer jeg dem mot gærninger. De fleste er greie, men de skal ikke være i slike giftige forhold. Marius må tåle at folk snakker negativt om oppførselen hans. Man kan ikke tie om dette! Ikke feie det under teppet. Ja, det er kjipt at hele Norge ser hva han driver med, vi alle får lese private meld også, men det får han nesten bare tåle. Han får slutte å bryte ned kvinner, ta kvelertak på dem, og filme dem nedentil mens de sover- OG sender videoene til vennene sine. Fysj! Dette SKAL snakkes om ! Og folk får ta lærdom av denne saken. Anonymkode: 402e9...b20
Anonym bruker Skrevet 13. mars #29 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Marius har da gjort mye for å bli sett, og handlingene han har gjort må gan stå for. Går ikke å komme å sutre etterpå da fordi konsekvensen ikke var noe gøy. Anonymkode: 3adfe...4c8 Nei han har aldri ønsket å være offentlig, og ba Nora ikke dele bilder av han, noe hun likevel gjorde og ikke aksepterte. han må stå for de handlingene han har gjort. Dvs de handlingene han har innrømmet og står inne for. De handlingene han er beskyldt for og sier han ikke har gjort kan han ikke stå for. Anonymkode: 09407...adf
Anonym bruker Skrevet 13. mars #30 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Rettssaken har vært en vanvittig opplevelse. Det er ikke primært Høiby sin rettssikkerhet og personvern jeg er bekymret over, men at de fornærmede skal få sine verste øyeblikk, sms-korrespondanse og opplevelser spredt for hele verden er ille! Når det er sagt så er hans avslutningsreplikk enda et bevis på at hans tårer er kun for seg selv. Det er kun hvor ille han selv har det som opptar han. Ikke ett ord om hans såkalt kjære kan ha opplevd å få sine opplevelser offentliggjort. Han fremstår som en mann fullstendig uten tanke for andre, og han ber kun om unnskyldning og innrømmer ting når han ikke har annet valg. Jeg håper så inderlig at dette har vært en øyeåpner for Frognerkvinnen og at hun klarer å se gjennom love-bombingen han bedriver. Han elsker henne nok, men han elsker seg selv mer. Alltid. Anonymkode: 2196a...c54 Sine verste øyeblikk? De visste jo ikke om at det har skjedd engang før politiet kalte de inn. Sitter å gliser til Marius i retten og har en greie. Hva er det for no? Bor hos han frem til rettsaken og henger med han. wow! Alt du vet, høres ut som du har vært inni hodet til både han og henne og vet hva som skjer. Anonymkode: 09407...adf
Anonym bruker Skrevet 13. mars #31 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tenker dette er kjempeviktig for mødre jeg. Vi skal jo helst oppdra våre sønner til ikke å bli slik han er blitt. Og for mange er faktisk hvordan disse unge lever og tenker noe vi ikke var helt klar over hvor ille er. For å kunne unngå slikt må man jo få kunnskap å vite. Tenker også at fokus på denne saken hjelper de unge, de ser jo nå hvor ille det kan gå, og det også virker preventivt. Ingen vil bli slik, og jenter skjønner at slik disse damene har blitt behandlet er ikke greit. Dette kan hjelpe veldig mange! Viktig! Anonymkode: 3adfe...4c8 Mener du dette seriøst? For det første er det i all hovedsak fedre, eller i alle fall mannspersoner, som oppdrar sønner. Dermed er det ekstremt viktig å få på plass rett mannlig ideal for sin sønn. Hvordan man selv oppfører seg har fint lite å si, ofte har det en kontraproduktiv effekt. Som mor er man en kvinne, en sønn vil være det motsatte. Og jo menn vet hva menn vil, ingen menn er så naiv at de tror menn bare vil ri rundt på en hvit hest og lukte på blomster og være snill. Anonymkode: b3f5f...706
Anonym bruker Skrevet 13. mars #32 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Ja, det er kjipt at hele Norge ser hva han driver med, vi alle får lese private meld også, men det får han nesten bare tåle. Han får slutte å bryte ned kvinner, ta kvelertak på dem, og filme dem nedentil mens de sover- OG sender videoene til vennene sine. Fysj! Dette SKAL snakkes om ! Og folk får ta lærdom av denne saken. Anonymkode: 402e9...b20 Jeg spør deg også, mener du det seriøst? Du vet at dette handler om flere enn Marius, eller? Må de også nesten bare tåle det? Anonymkode: b3f5f...706
Anonym bruker Skrevet 13. mars #33 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): For en stund siden ble jeg selv eksponert ufrivillig i media. Selv om det var positivt for meg, er det alltid noen som kan mene noe annet. Det var veldig tøft å få sårbare og private ting ut i media, når man helst vil være anonym. Da mister man kontrollen. Min eksponering er 0,00000000001% av det Marius har vokst opp med. Man kan godt sitte bak et tastatur å dømme som en nobody. Anonymkode: 09407...adf Men at ofrene får brettet ut sine privatliv og ganske personlige og sårbare ting reagerer du ikke på. Marius kunne valgt et mye mer anonymt liv hvis han ville det, det er ingen som har tvunget han til å gjøre alt det han nå må stå for. Det er forsvaret som har ønsket åpen rett, og det er klart at folk engasjerer seg og følger med på dette. Anonymkode: f94de...7ab
Anonym bruker Skrevet 13. mars #34 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Sine verste øyeblikk? De visste jo ikke om at det har skjedd engang før politiet kalte de inn. Sitter å gliser til Marius i retten og har en greie. Hva er det for no? Bor hos han frem til rettsaken og henger med han. wow! Alt du vet, høres ut som du har vært inni hodet til både han og henne og vet hva som skjer. Anonymkode: 09407...adf Da skjønner jeg hvor lite du forstår av voldsofre og traumerespons, og det er nytteløst å føre noe videre diskusjon med deg. Anonymkode: f94de...7ab
Anonym bruker Skrevet 14. mars #35 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (13 timer siden): Nei han har aldri ønsket å være offentlig, og ba Nora ikke dele bilder av han, noe hun likevel gjorde og ikke aksepterte. han må stå for de handlingene han har gjort. Dvs de handlingene han har innrømmet og står inne for. De handlingene han er beskyldt for og sier han ikke har gjort kan han ikke stå for. Anonymkode: 09407...adf Dette skjønte jeg ikke. Men må kun stå for handlinger man selv sier man har gjort? Så en praktisk håndtering av alle gale handlinger er bare å la være å innrømme? Anonymkode: 5eaed...d48
Anonym bruker Skrevet 14. mars #36 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette skjønte jeg ikke. Men må kun stå for handlinger man selv sier man har gjort? Så en praktisk håndtering av alle gale handlinger er bare å la være å innrømme? Anonymkode: 5eaed...d48 Det er kun to parter som vet hva som har skjedd, det er han og det er kvinnen. Hva som er sant og hva som ikke stemmer vet kun de. Rettsvesenet skal dømme ut fra beviser og ikke indisier. Ønsker du ikke rettssikkerhet i Norge? Du såg hva som skjedde med Viggo Kristiansen? Alle mediene dreide saken over på at han var skyldig og hele folket tror alt de leser. 9 av 10 voldtekter blir henlagt. Ikke fordi politiet ikke tror på ofrene, men fordi det skal være bevist i rettssystemet. Kommer man 10 år etter og anmelder en person for voldtekt noe som mange gjør er det vanskelig å bevise og spor er fjernet. domstolene kan ikke dømme folk utifra andres historier. Det må foreligge svært tungtveiende beviser. Når man blir med en mann hjem og har sex 2-3 ganger på natt frivillig og påstår at han har prøvd seg mens hun sov der begge var i koko rus er det svært vanskelig å bevise noe. noe annet er overfallsvoldtekt med synlige skader og spor som blir avdekket på vokdsmottaket. eller barn som har fysiske skader. Anonymkode: 09407...adf
Anonym bruker Skrevet 14. mars #37 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det er kun to parter som vet hva som har skjedd, det er han og det er kvinnen. Hva som er sant og hva som ikke stemmer vet kun de. Rettsvesenet skal dømme ut fra beviser og ikke indisier. Ønsker du ikke rettssikkerhet i Norge? Du såg hva som skjedde med Viggo Kristiansen? Alle mediene dreide saken over på at han var skyldig og hele folket tror alt de leser. 9 av 10 voldtekter blir henlagt. Ikke fordi politiet ikke tror på ofrene, men fordi det skal være bevist i rettssystemet. Kommer man 10 år etter og anmelder en person for voldtekt noe som mange gjør er det vanskelig å bevise og spor er fjernet. domstolene kan ikke dømme folk utifra andres historier. Det må foreligge svært tungtveiende beviser. Når man blir med en mann hjem og har sex 2-3 ganger på natt frivillig og påstår at han har prøvd seg mens hun sov der begge var i koko rus er det svært vanskelig å bevise noe. noe annet er overfallsvoldtekt med synlige skader og spor som blir avdekket på vokdsmottaket. eller barn som har fysiske skader. Anonymkode: 09407...adf Men i denne saken så finnes det jo bevis. Anonymkode: f94de...7ab
Anonym bruker Skrevet 14. mars #38 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det er kun to parter som vet hva som har skjedd, det er han og det er kvinnen. Hva som er sant og hva som ikke stemmer vet kun de. Rettsvesenet skal dømme ut fra beviser og ikke indisier. Ønsker du ikke rettssikkerhet i Norge? Du såg hva som skjedde med Viggo Kristiansen? Alle mediene dreide saken over på at han var skyldig og hele folket tror alt de leser. 9 av 10 voldtekter blir henlagt. Ikke fordi politiet ikke tror på ofrene, men fordi det skal være bevist i rettssystemet. Kommer man 10 år etter og anmelder en person for voldtekt noe som mange gjør er det vanskelig å bevise og spor er fjernet. domstolene kan ikke dømme folk utifra andres historier. Det må foreligge svært tungtveiende beviser. Når man blir med en mann hjem og har sex 2-3 ganger på natt frivillig og påstår at han har prøvd seg mens hun sov der begge var i koko rus er det svært vanskelig å bevise noe. noe annet er overfallsvoldtekt med synlige skader og spor som blir avdekket på vokdsmottaket. eller barn som har fysiske skader. Anonymkode: 09407...adf Er jo ikke så vanskelig å bevise når han har filmet det. Altså, ingen som ikke er i slekt med han tror han er uskyldig. Det er nok heller at det er MYE han har gjort som ikke er med i rettsaken, dessverre. Anonymkode: 3adfe...4c8
Anonym bruker Skrevet 14. mars #39 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Er jo ikke så vanskelig å bevise når han har filmet det. Altså, ingen som ikke er i slekt med han tror han er uskyldig. Det er nok heller at det er MYE han har gjort som ikke er med i rettsaken, dessverre. Anonymkode: 3adfe...4c8 Du mener familien til Marius mener han er skyldig i disse overgrepene? Har du dokumentasjon på det? Eller er det nok en løs kanon mot karakterdrap av Marius? Håper du har ren samvittighet den dagen Marius velger samme utvei som ari behn Anonymkode: 09407...adf
Anonym bruker Skrevet 14. mars #40 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du mener familien til Marius mener han er skyldig i disse overgrepene? Har du dokumentasjon på det? Eller er det nok en løs kanon mot karakterdrap av Marius? Håper du har ren samvittighet den dagen Marius velger samme utvei som ari behn Anonymkode: 09407...adf Han må da faktisk stå for sine handlinger. Så man skal la være å ta folk som holder på slik så man ikke risikerer at de tar selvmord? Eh... Anonymkode: 3adfe...4c8
Anonym bruker Skrevet 14. mars #41 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg skjønner ikke hvordan voksne damer, som er mødre, sitter og grafser som gribber i ting som egentlig er privat. Jeg synes dere skulle tatt en runde med dere selv og tenkt over om det er greit å sitte å diskutere personer på denne måten. Skam dere! Anonymkode: 6477c...888 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange voksne damer, som er mødre, løper kriminelle overgriperes ærend ved å kalle grov vold privat og moralisere ovenfor dem som er åpent kritiske. Jeg syns dere skulle tatt en runde med dere selv og tenkt over om det er greit å være så bevisstløs og ukritisk og fremstille det som om en er moralsk overlegen. Skam dere! Anonymkode: d9a9f...980
Anonym bruker Skrevet 14. mars #42 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Han må da faktisk stå for sine handlinger. Så man skal la være å ta folk som holder på slik så man ikke risikerer at de tar selvmord? Eh... Anonymkode: 3adfe...4c8 Ja, det skal man. Man skal la domstolen ta avgjørelsen, og behandle mennesker som mennesker. Vi er mange som husker Tore Tønne saken. Anonymkode: b3f5f...706
Anonym bruker Skrevet 14. mars #43 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Du mener familien til Marius mener han er skyldig i disse overgrepene? Har du dokumentasjon på det? Eller er det nok en løs kanon mot karakterdrap av Marius? Håper du har ren samvittighet den dagen Marius velger samme utvei som ari behn Anonymkode: 09407...adf Hvor er omtanken din for ofrene som får sitt privatliv brettet ut? Anonymkode: f94de...7ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå