Gå til innhold

Rettssaken Marius

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt sjokkert når han sitter i retten og sutrer for at politiet har tatt i fra han telefon og tilgang til SOME. Virker ikke helt som han fortsatt har helt skjønt alvoret i anklagene mot han.. at venner ikke ber han i bursdag lengre🙈

Anonymkode: 8b36d...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel problemet, han skjønner ikke at og hvorfor han ikke bare kan gjøre akkurat det han vil når han vil, som alltid. Han ser ikke andre personers vehov og ønsker, de er liksom der for å serve ham, slik han måtte ønske. Det er vel det han alltid har vært vant til. Få alt han vil, ingen krav til ham.

Anonymkode: 3adfe...4c8

Skrevet

Og, han evner ikke å koble at egen oppførsel er det som har ført ham hit. Han mener jo politiet og media er ute etter å ta ham og gjøre ham til monster. Men det er jo han som har gjort disse handlingene. Og ikke har han vist et snev av anger heller, annet enn det velregiserte etter første siktelse, som han neppe mente. Han trodde vel det skulle holde og så var han ferdig med den saken liksom. 

Han legger ut finger til seog hør med bile av seg selv og viser ingen anger, fortsetter med lovbrudd etter lovbrudd etter han er tatt, tom fra fengsel. Hvordan tror han det ser ut? Ingen som ikke er monster gjør sånt? Mulig han er skada av for mye dop, mulig han er psykisk syk. Men uten å ta ansvar og vise noe anger så er han jo dessverre monsteret. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan voksne damer, som er mødre, sitter og grafser som gribber i ting som egentlig er privat. Jeg synes dere skulle tatt en runde med dere selv og tenkt over om det er greit å sitte å diskutere personer på denne måten. Skam dere!

Anonymkode: 6477c...888

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan voksne damer, som er mødre, sitter og grafser som gribber i ting som egentlig er privat. Jeg synes dere skulle tatt en runde med dere selv og tenkt over om det er greit å sitte å diskutere personer på denne måten. Skam dere!

Sånne ting slutter å være privat når det kommer så langt som til rettsak  

Anonymkode: 1e7a5...d07

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Voldtekt, Vold og kriminalitet er heldigvis littegranne offentlig også. 

Anonymkode: 5eaed...d48

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Voldtekt, Vold og kriminalitet er heldigvis littegranne offentlig også. 

Anonymkode: 5eaed...d48

Eneste grunnen til at saken er i media er jo pga stefamilien hans

Anonymkode: 77da5...114

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Nå er det nå sånn at det er åpen rett da, det etter ønske fra forsvaret sin side.

Anonymkode: f94de...7ab

Skrevet

Mannen min sa akkurat at man ikke kan annet enn å på en måte forstå han, for i en suppe av psykatri, dop, lav intelligens og dårlig oppdragelse blir det nok ikke lett å være Marius 🙈

Uttalelsene hans viser at han ikke har det lett, men de viser også at han har null selvinnsikt og neppe kommer til å endre seg mye uansett hva dommen måtte bli.

Anonymkode: b4d00...971

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mannen min sa akkurat at man ikke kan annet enn å på en måte forstå han, for i en suppe av psykatri, dop, lav intelligens og dårlig oppdragelse blir det nok ikke lett å være Marius 🙈

Uttalelsene hans viser at han ikke har det lett, men de viser også at han har null selvinnsikt og neppe kommer til å endre seg mye uansett hva dommen måtte bli.

Anonymkode: b4d00...971

Sant. Regner med han ikke vil forstå noe når han får en dom . Håper for guds skyld han får en dom. Om ikke så trur jeg dere må låse inn døtrene deres. Mora har tydelig bommet ekstremt på oppdragelse. Men med tanke på hvordan hun oppfører seg, så er det vel lite håp..

Anonymkode: 8b36d...928

Skrevet

Jeg har ikke lagt igjen en eneste kommentar i alle disse kommentarfeltene, eller veltet ut av meg på forum eller sosiale media om saken eller om Marius. Dette er ord som aldri blir borte. 

Det eneste jeg vil si er at det er mange ofre i denne saken. 
Uansett om M er offentlig, privat eller hvilke familie han tilhører så er det helt forkastelig at folk underholdes av det som skjer. Det er forskjell på offentlig interesse og offentlig nysgjerrighet. 
Det er mange som burde skamme seg etter å ha mobbet på nett. 
Å tråkke på de som allerede ligger nede er mangel på integritet og respekt for andre mennesker. Før man kritiserer andre bør en ta en god runde med egne holdninger og verdier. 

Anonymkode: 09407...adf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lagt igjen en eneste kommentar i alle disse kommentarfeltene, eller veltet ut av meg på forum eller sosiale media om saken eller om Marius. Dette er ord som aldri blir borte. 

Uansett om M er offentlig, privat eller hvilke familie han tilhører så er det helt forkastelig at folk underholdes av det som skjer. Det er forskjell på offentlig interesse og offentlig nysgjerrighet. 
Å tråkke på de som allerede ligger nede er mangel på integritet og respekt for andre mennesker. Før man kritiserer andre bør en ta en god runde med egne holdninger og verdier. 

Men dette er jo helt malplasser å komme med dette her inne, det er jo knapt noen her som bryr seg om saken og skriver om den. At det lages en tråd med noen få kommentarer må folk tåle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men dette er jo helt malplasser å komme med dette her inne, det er jo knapt noen her som bryr seg om saken og skriver om den. At det lages en tråd med noen få kommentarer må folk tåle. 

*tåle uten å komme med pekefingeren*-

Postet litt fort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tenker dette er kjempeviktig for mødre jeg. Vi skal jo helst oppdra våre sønner til ikke å bli slik han er blitt. Og for mange er faktisk hvordan disse unge lever og tenker noe vi ikke var helt klar over hvor ille er. For å kunne unngå slikt må man jo få kunnskap å vite. 

Tenker også at fokus på denne saken hjelper de unge, de ser jo nå hvor ille det kan gå, og det også virker preventivt. Ingen vil bli slik, og jenter skjønner at slik disse damene har blitt behandlet er ikke greit. 

Dette kan hjelpe veldig mange! Viktig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke underholdning det er utdannelse, se mitt svar ovenfor. Vi trenger vite hvordan folk er og tenker og hvilke miljøer som finnes for å kunne bekjempe det. Det tar jo helt av med narkobruk og kvinnehat for menn i den alderen, slik vil vi ikke ha det.

Det er også betenkelig at såpass mye grums oppstår i Norges kongefamilie, om ikke de greier oppdra barn med folkeskikk, er det da håp for samfunnet?

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er ikke underholdning det er utdannelse, se mitt svar ovenfor. Vi trenger vite hvordan folk er og tenker og hvilke miljøer som finnes for å kunne bekjempe det. Det tar jo helt av med narkobruk og kvinnehat for menn i den alderen, slik vil vi ikke ha det.

Det er også betenkelig at såpass mye grums oppstår i Norges kongefamilie, om ikke de greier oppdra barn med folkeskikk, er det da håp for samfunnet?

Slike har vært vanlig i monarkier i årtusener så ikke akkurat noe unormalt

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det at det er snakk om kongefamilien gjør det også til en sak av mer offentlig interesse. Hvordan kongefamilien oppfører seg har jo en del å si for hvordan man stiller seg til monarkiet. 

I prinsippet er vel de fleste enige om at arvelig monarki er en utdatert styreform, men det er lett å bare godta at det er sånn så lenge man tenker at de kongelige jobber hardt og bidrar til å gi Norge et godt image. Når man finner ut at det ikke er sånn i det hele tatt, ryker grunnlaget for monarkiet. 

Anonymkode: 1e7a5...d07

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Vi kan absolutt lære mye om ulike miljøer, uten å bruke en enkeltperson som eksempel og offentlig gapestokk. 
Nå er det også slik at barn er egne individer, og tar sine egne valg når de vokser seg inn i voksenlivet. Det er mange unge voksne som har tatt dårlige valg eller har havnet i feil miljø med rusmidler, uten at foreldrene skal klandres for dårlig oppdragelse. 
Det finnes mange ungdommer med spiseforstyrrelser, uten at foreldrene kan belastes for det. 
Marius er en voksen mann på snart 30 år, og hylekoret i kommentarfeltet er mest opptatt av at foreldrene har gitt han en dårlig oppdragelse. De har gjort så godt de har kunnet, de har søkt hjelp for han og de har stått på over lang lang tid. 
At folk skal spekulere i og skrive offentlig at MM og Håkon har gitt han en dårlig oppdragelse er lavmål. Folk som ikke kjenner hverken familien eller andre rundt sitter på nettet og fjernanalyserer familien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Slike har vært vanlig i monarkier i årtusener så ikke akkurat noe unormalt

Utrolig at folk tror kongefamilien har blått blod og at de ikke går på do. 

Skrevet

Det er veldig vanlig at voldsutøvere føler empati primært med seg selv i egen krenkelse.

Mannebabyer.

Anonymkode: 0254b...652

Skrevet
48 minutes ago, Anonym bruker said:

Utrolig at folk tror kongefamilien har blått blod og at de ikke går på do. 

??

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Huff ja. Kan ikke bare disse voksne damene, som attpåtil er mødre, bare holde fred, strikke litt, vaske litt og lage noe god mat og bare… være mammaer liksom? Ikke mene så mye om det som står i media og samfunnet og sånn? 

Skamme seg nå, voksne damene!!! 

Anonymkode: cc60b...17c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi kan absolutt lære mye om ulike miljøer, uten å bruke en enkeltperson som eksempel og offentlig gapestokk. 
Nå er det også slik at barn er egne individer, og tar sine egne valg når de vokser seg inn i voksenlivet. Det er mange unge voksne som har tatt dårlige valg eller har havnet i feil miljø med rusmidler, uten at foreldrene skal klandres for dårlig oppdragelse. 
Det finnes mange ungdommer med spiseforstyrrelser, uten at foreldrene kan belastes for det. 
Marius er en voksen mann på snart 30 år, og hylekoret i kommentarfeltet er mest opptatt av at foreldrene har gitt han en dårlig oppdragelse. De har gjort så godt de har kunnet, de har søkt hjelp for han og de har stått på over lang lang tid. 
At folk skal spekulere i og skrive offentlig at MM og Håkon har gitt han en dårlig oppdragelse er lavmål. Folk som ikke kjenner hverken familien eller andre rundt sitter på nettet og fjernanalyserer familien. 

Når du blander inn spiseforstyrrelser mister du litt troverdighet altså. Litt kunnskap kan være greit.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når du blander inn spiseforstyrrelser mister du litt troverdighet altså. Litt kunnskap kan være greit.

Snakker om oppdragelse. Barn og unge kan bli syk, slite med selvskading, spiseforstyrrelser og rus uavhengig om god oppdragelse eller ei. Det kommenteres at han har hatt dårlig oppdragelse i tråden her. 

Skrevet

For en stund siden ble jeg selv eksponert ufrivillig i media. Selv om det var positivt for meg, er det alltid noen som kan mene noe annet. Det var veldig tøft å få sårbare og private ting ut i media, når man helst vil være anonym. Da mister man kontrollen. 
Min eksponering er 0,00000000001% av det Marius har vokst opp med. 
Man kan godt sitte bak et tastatur å dømme som en nobody. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...