Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:07 #1 Skrevet fredag kl 15:07 Fikk du mye bivirkninger? Ser det står også vektoppgang….passer dårlig når jeg driver å skal ned i vekt 😅 Anonymkode: 668c5...b9f
Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:59 #2 Skrevet fredag kl 15:59 Nei, ikke enda. Men jeg starter opp neste uke etter å ha satt inn spiralen. Er veldig spent selv, Anonymkode: 6d7f6...05c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 16:38 #3 Skrevet fredag kl 16:38 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fikk du mye bivirkninger? Ser det står også vektoppgang….passer dårlig når jeg driver å skal ned i vekt 😅 Anonymkode: 668c5...b9f Forresten, ser at det likegjerne gir vektnedgang, og det er vel bra? 😃 Anonymkode: 6d7f6...05c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:13 #4 Skrevet fredag kl 18:13 Bruker Estrogel, aner ikke om det er den som har skylden, men jeg er konstant fysen 😄 Hjalp mot nattesvette i hvert fall. Anonymkode: 8321a...92e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:02 #5 Skrevet fredag kl 22:02 Jeg fikk migrene av det. Måtte slutte med den Anonymkode: ee5f7...375
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:13 #6 Skrevet lørdag kl 18:13 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg fikk migrene av det. Måtte slutte med den Anonymkode: ee5f7...375 Jeg får migrene uten hormonbehandling. Mange legger også på seg i overgangsalderen så hva som er bivirkning av behandling eller hva som er symtomer på overgangsalder er jo vanskelig å vite. Må gi det tid og teste ut. Anonymkode: b3c25...09c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:02 #7 Skrevet søndag kl 08:02 Legger man på seg hvis man ikke spiser mer? Anonymkode: 7008a...c52
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:07 #8 Skrevet søndag kl 09:07 Anonym bruker skrev (1 time siden): Legger man på seg hvis man ikke spiser mer? Anonymkode: 7008a...c52 Vektøkning i overgangsalderen skyldes primært en kombinasjon av lavere forbrenning, tap av muskelmasse, hormonelle endringer (redusert østrogen) og livsstilsfaktorer som redusert aktivitet Anonymkode: b3c25...09c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:49 #9 Skrevet søndag kl 11:49 Økt apetitt og til stadighet fysen på noe, fører til veltoppgang. Overnevnte kan komme av blant annet endring i hormoner og overgangsalder. Anonymkode: 55bcd...3cd
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:18 #10 Skrevet søndag kl 20:18 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Økt apetitt og til stadighet fysen på noe, fører til veltoppgang. Overnevnte kan komme av blant annet endring i hormoner og overgangsalder. Anonymkode: 55bcd...3cd Ja, lavt østrogen gir ofte dårlig søvn som fører til det du skriver her. Så det å tilføre østrogen skal egentlig kunne føre til mer og bedre søvn, mindre sulten og fysen og dermed også lavere vekt. Men det betinger så klart at man følger litt med. Og musklene må man trene for å holde den delen av forbrenningen ved like. Anonymkode: 8323c...771
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:02 #11 Skrevet søndag kl 21:02 Anonym bruker skrev (På 14.3.2026 den 19.13): Jeg får migrene uten hormonbehandling. Mange legger også på seg i overgangsalderen så hva som er bivirkning av behandling eller hva som er symtomer på overgangsalder er jo vanskelig å vite. Må gi det tid og teste ut. Anonymkode: b3c25...09c Har testet det ut, definitivt hormonene som gjør utslaget Anonymkode: ee5f7...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå