Gå til innhold

Noen her som bruker Estrogel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk du mye bivirkninger? Ser det står også vektoppgang….passer dårlig når jeg driver å skal ned i vekt 😅

Anonymkode: 668c5...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke enda. Men jeg starter opp neste uke etter å ha satt inn spiralen. Er veldig spent selv,

Anonymkode: 6d7f6...05c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fikk du mye bivirkninger? Ser det står også vektoppgang….passer dårlig når jeg driver å skal ned i vekt 😅

Anonymkode: 668c5...b9f

Forresten, ser at det likegjerne gir vektnedgang, og det er vel bra? 😃

Anonymkode: 6d7f6...05c

Skrevet

Bruker Estrogel, aner ikke om det er den som har skylden, men jeg er konstant fysen 😄 Hjalp mot nattesvette i hvert fall.

Anonymkode: 8321a...92e

Skrevet

Jeg fikk migrene av det. Måtte slutte med den

Anonymkode: ee5f7...375

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg fikk migrene av det. Måtte slutte med den

Jeg får migrene uten hormonbehandling. Mange legger også på seg i overgangsalderen så hva som er bivirkning av behandling eller hva som er symtomer på overgangsalder er jo vanskelig å vite. Må gi det tid og teste ut.

Anonymkode: b3c25...09c

Skrevet

Legger man på seg hvis man ikke spiser mer? 

Anonymkode: 7008a...c52

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Legger man på seg hvis man ikke spiser mer? 

Anonymkode: 7008a...c52

Vektøkning i overgangsalderen 

skyldes primært en kombinasjon av lavere forbrenning, tap av muskelmasse, hormonelle endringer (redusert østrogen) og livsstilsfaktorer som redusert aktivitet

Skrevet

Økt apetitt og til stadighet fysen på noe, fører til veltoppgang. Overnevnte kan komme av blant annet endring i hormoner og overgangsalder. 

Anonymkode: 55bcd...3cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Økt apetitt og til stadighet fysen på noe, fører til veltoppgang. Overnevnte kan komme av blant annet endring i hormoner og overgangsalder. 

Anonymkode: 55bcd...3cd

Ja, lavt østrogen gir ofte dårlig søvn som fører til det du skriver her.

Så det å tilføre østrogen skal egentlig kunne føre til mer og bedre søvn, mindre sulten og fysen og dermed også lavere vekt.

Men det betinger så klart at man følger litt med. Og musklene må man trene for å holde den delen av forbrenningen ved like. 

Anonymkode: 8323c...771

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.3.2026 den 19.13):

Jeg får migrene uten hormonbehandling. Mange legger også på seg i overgangsalderen så hva som er bivirkning av behandling eller hva som er symtomer på overgangsalder er jo vanskelig å vite. Må gi det tid og teste ut.

Har testet det ut, definitivt hormonene som gjør utslaget 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...