Anonym bruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Har kjøpt ett hus. For å beholde huset kreves verge eller forvaltning. Eller selge huset og kjøpe nytt sted. Hvem kan hjelpe til, har ikke nettverk? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 02805...442
Anonym bruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Statsforvalteren kan hjelpe, det er der en evt verge blir "ansatt". Jeg ville ringt og snakket med dem. Grunnen til at du trenger verge forsvinner vel ikke om du kjøper et annet hus? Anonymkode: 9ba02...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): For å beholde huset kreves verge eller forvaltning. Hvorfor det? Anonymkode: 1cb2b...f3e
Anonym bruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Hvorfor må du ha verge? Og o så fall gjelder jo det neste hus også. Anonymkode: c2281...566
Anonym bruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (På 11.3.2026 den 21.44): Hvorfor må du ha verge? Og o så fall gjelder jo det neste hus også. Anonymkode: c2281...566 Det er kun ett krav i den kommunen jeg bor i har sagt til meg. For å beholde huset jeg har. Er så usikker på hva jeg bør gjøre. Anonymkode: 02805...442
Anonym bruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er kun ett krav i den kommunen jeg bor i har sagt til meg. For å beholde huset jeg har. Er så usikker på hva jeg bør gjøre. Anonymkode: 02805...442 Dette er altfor lite opplysninger til å kunne gi noe råd, for vi vet jo ikke grunnen til at de krever det. Har du lav boevne pga rus, psykiatri, andre diagnoser? Klarer du ikke ta vare på boligen så den er til sjenanse for naboer? Eller er det økonomi, må du ha økonomisk verge fordi du ikke klarer de økonomiske forpliktelsene, men kan komme billigere ut av det ved å beholde boligen og ha økonomisk verge enn å måtte leie? Men jeg trodde ikke tilfelle det var NAV som var på ballen og ikke kommunen? Det er så mange variabler og forskjellige grunner til at kommunen stiller et sånt krav, for det er overhodet ikke vanlig at de gjør det når man eier sin egen bolig. Så jeg ville søkt råd hos noen som kjenner eller kan bli kjent med din situasjon, f.eks hos nav, statsforvalteren eller i kommunen. Anonyme på nett som overhodet ikke kjenner din situasjon kan nok ikke råde deg. Men å selge boligen for å kjøpe en ny er nok i utgangspunktet ikke den beste planen, for da blir vel "nissen med på lasset"? Anonymkode: 9ba02...064
Anonym bruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er kun ett krav i den kommunen jeg bor i har sagt til meg. For å beholde huset jeg har. Er så usikker på hva jeg bør gjøre. Anonymkode: 02805...442 Vanlige mennesker har ikke verge. Og har du verge hjelper det ikke å flytte. Anonymkode: c2281...566
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå