Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #76 Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): En og annen gang får jeg et vettugt svar, og det mistenker jeg må være fra anonym …adf 😅 Anonymkode: 83d44...2f8 Det var litt av et kompliment! Men ja, om svaret inneholder mer enn én setning, et konkret forsøk på å svare på det du spør om, en vennlig tone, så minsker dessverre gruppen av potensielle avsendere betraktelig. Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det blitt sånn? Hvorfor er det om å gjøre å være frekkest og svare mest mulig dritt? Anonymkode: 83d44...2f8 Akkurat det lurer jeg også på. Jeg opplever det som trender og som store svermer som slår seg ned her og der. Jeg husker særlig endringen på Gaysir. Da var det først og fremst selve nettstedet som ble invadert av heterofile menn som trodde lesber var noen slags sexdukker og som som plaget de unge lesbene. At forumet endret seg føltes mer som en slags konsekvens av dette. Det var gjerne de gamle traverne der inne som ble mest sint og bitter etter hvert som dette skjedde. Jeg husker det skjedde et skifte på kvinneguiden for nokså nøyaktig ti år siden, nå til sommeren. Det var som et inntog av mennesker som bare ville krangle og kverulere, og de fikk bli der. Det var helt surrealistisk å se at de kom i store flokker og rev ned og herjet. Vet ikke hvor de kom fra. Så er det samme på diskusjon.no da VGD ble lagt ned, da kom de også over i en stor bøling og diskusjon.no gjorde det de kunne for å unngå å bli «det nye VGD». Jeg tror nok i veldig stor grad at dette er snakk om flokker som slår seg ned, men også en del om at de ikke blir jaget vekk hardt nok. Man burde hatt nulltoleranse, tenker jeg. Skriver du noe som ikke er vennlig, ikke er myntet på å forstå eller løse problemstillingen, eller tilføre noe nyttig, så vekk med deg. Det er én ting jeg har tenkt på som kan ha noe med saken å gjøre, og det er at det er «feil side» som rapporterer, om man kan si det slik. Ofte er det de samme som skriver de verste innleggene som også føler seg mest krenket. De spiller opp alle rundt seg, for deretter å klikke på rapporterknappen. Så kommer moderator, rydder de tingene som er blitt rapportert, og går (så klart) ikke gjennom de tingene som ikke er rapportert. Det eneste man da kan gjøre er å rapportere tilbake, på samme måte som disse menneskene. Men hvem er det vel som gidder det av oss som er her for å snakke seriøst og ordentlig? Det er som om femåringen skal få lov å sette standarden for hva de voksne skal snakke om. Anonymkode: 2839b...adf
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #77 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Mange går inn her bare for å kunne spy ut edder og galle mot andre uten konsekvenser. Anonymkode: b9670...397 Ja, akkurat dette mistenker jeg også. Særlig klokken 16-17 hver dag, kommer det noen inn som går gjennom hver eneste tråd og skriver de verste ting. Det er også enkelte brukere som kommer når tid som helst og fyrer opp andre, holder det gående. Så har du alt som ikke egentlig bryter reglene selv om det er muggent og intetsigende og bare ment for å dra ned stemningen. Denne tråden er et godt eksempel. 🏆 for å skrive edder og ikke eder 😉 Anonymkode: 2839b...adf
MissSaigon Skrevet 6 timer siden #78 Skrevet 6 timer siden Jeg må si at denne tråden er et strålende eksempel på hvorfor forumet er så stille for tiden. Tråder overtas av bedrevitere som har som eneste agenda å fremheve seg selv, tråkke på de som ikke er enige og rose de som er enige for å være de eneste som skjønner. Man ser samme oppførsel hos Amerikas president, og det gjør nok at mange, inkludert meg, ikke orker å involvere seg. Og så må jeg si at det vitner om et litt forstyrret selvbilde om man tror at man er essensiell for et forums eksistensgrunnlag.
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #79 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (44 minutter siden): 🏆 for å skrive edder og ikke eder 😉 Anonymkode: 2839b...adf Takk, takk. Jeg insisterte på å beholde den d-en selv om stavekontrollen protesterte 😊 Anonymkode: b9670...397
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #80 Skrevet 5 timer siden MissSaigon skrev (30 minutter siden): Jeg må si at denne tråden er et strålende eksempel på hvorfor forumet er så stille for tiden. Tråder overtas av bedrevitere som har som eneste agenda å fremheve seg selv, tråkke på de som ikke er enige og rose de som er enige for å være de eneste som skjønner. Man ser samme oppførsel hos Amerikas president, og det gjør nok at mange, inkludert meg, ikke orker å involvere seg. Og så må jeg si at det vitner om et litt forstyrret selvbilde om man tror at man er essensiell for et forums eksistensgrunnlag. Helt enig. Og en kan vel skjønne hvor de får inspirasjonen fra.... Anonymkode: c3a47...d82
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #81 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hi her. Litt av årsaken til at jeg også er med på anonymforumet Reddit, og kun innom her er at jeg har testet det den stund. Jeg la ut to identiske tråder, en her og en på Reddit. Jeg skreiv nøyaktig det samme. Tråden her ble slettet mens på Reddit ble den stående og ble faktisk diskutert. Jeg ønsker diskusjon, ikke sletting. Jeg har tilgode å se at HI blir hudflettet der. Og til alle som tror at jeg har slengt med døren og ikke kommer tilbake, så er det ren tolkning. Det er denne tolkingen jeg er skeptisk til. Takk til alle som har støttet meg i denne tråden 🥰 Anonymkode: 3b3f1...8bd Dette er jo kan jo fint være to forskjellige ting. Du skriver at "Tråden her ble slettet mens på Reddit ble den stående og ble faktisk diskutert". Dette tolker jeg slik at selve temaet i tråden var utenfor reglene her, og at den ikke nør slettet grunnet brukerne som svarte sin oppførsel. Reglene for hva som kan diskuteres vil jo være noe som er rimelig konsekvent ved et forum (endres ovre tid, men stort sett sakte). Ønsker man å diskutere noe som ikke er tillatt her, må man jo diskutere dette på andre forum der det er godtatt. Da er det nok mange vil være uenig på hvor grensen går. Er det forumet her som er for strenge eller er det andre forum som tillater debatter mange andre mener ikke burde finne sted. Typiske eksempler på råder det blir klaget på at fjernes her er tråder som diskuterer/spekulerer direkte mot personer og tråder som legger opp til rasisme. Hva handlet tråden din som ble fjernt om? Så er det tråder som blir fjernet fordi det blir krangling og personangrep. Det vil jo bølge litt etter hvilke brukere som er her inne. Jeg opplever at det er en del brukere som synes det er kult å provosere og glemmer eller bryr seg ikke om at det er mennesker bak spørsmålene. Kanskje er noen av spørsmålet oppkonstruert der HI spiller en rolle for å provosere, men det er gjerne problemstillinger som kan være reelle. Svarene man gir kan komme opp i senere søk fra sårbare mennesker og gjøre skade. Ja, man provoserer mest ved å sparke en som ligger nede og jo feigere og slemmere man er, jo mer provoserer det. Menneskelig er dette ganske dårlig oppførsel. For lenge siden hadde man chattesider gjerne tilknyttet aviser eller andre sider. Ofte møttes ungdom der og jeg kjenner noen som gikk sin første kjæreste her. Det var mye av den samme chatte-mentaliteten som var med over i disse forumene. Der man som gravid chattet med andre i samme situasjon. Sakene var for det meste reelle og svarene gode. Her var det samtalen som var i fokus og de fleste skrev det samme her som de kunne skrevet til en god venninne. Nå har dette endret seg. Økende antall saker er ikke reelle og kun skrevet for å provosere. HI endrer glemmer tidligere info og går seg vill i sin egen oppkonstruerte historie, endrer seg etter hvem som svare hva og hvem hun kan trakke mest på tærne. Det samme er svarene. De er mest for å provosere. Klarer man ikke å vri tema i en provoserende retning, så går man til gjerne til personangrep. Uheldigvis er dette en trend i tiden. Mange som diskuterer har denne mentaliteten. De diskuterer for å kverulere og provosere og bryr seg ikke om tema eller hvem de trakker på. Anonymkode: 70b4f...7ca
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #82 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (På 12.3.2026 den 3.15): Utviklingen på norske nettforumer er dessverre nokså trist. Husker før facebook da var det bare kule og snille mennesker som brukte slike forumer og det var sjelden krangel, dårlig tone eller slike ting. Så kom Facebook hvir gudoghvermann meldte seg på. Og etter dette har hver krik og krok av internett blitt korrumpert. Ta bare dette med at du ikke en gang kan skrive en tråd uten å få slike tilbakemeldinger som du gjør her… Er det godt? Er det sant? Er det nyttig? Og dette er i stor grad felles på alle de norske nettforumene jeg har vært borti, som Gaysir, Kvinneguiden, Diskusjon, VGD ble vel lagt ned av denne grunn. Jeg leser for det meste på engelskspråklige forumer og nettsteder, som Wikipedia, Quora og Reddit, men også enkelte tidsskrifter har gode kommentarfelt. Jeg har ikke skaffet meg bruker, og må medgi jeg er redd for å jinxe det hvis jeg gjør det. Likevel, disse stedene er det man må gå hvis man vil lese noe som kan hjelpe en oppover og fremover med noe. Kommer man inn her eller på kvinneguiden, så er det bare et tidsspørsmål når man blir angrepet for helt absurde ting og vridd på og så blir man gretten og svarer nebbete og så blir man selv en del av problemet. Så hvorfor vender man stadig tilbake? Jeg skal innrømme jeg har stilt meg det spørsmålet mang en gang. Jeg tror kanskje svaret er det samme som hvorfor man stadig vender tilbake til hjembygda enda ingenting er som før og alt er bare galt; Det handler om nostalgi, lengselen etter det som var, ofte på en viktig tid av livet. Man håper liksom på at kanskje en dag så er alle de kule og snille tilbake og alle de som angriper er vekk, og så skal det bli som før? Jeg vet ikke. Jeg vet bare at jeg har full forståelse for deg, HI, og at tråden i stor grad forklarer seg selv. Lykke til på Reddit Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (20 timer siden): Dere ser jo at vi er minst tre som tenker likt her inne og hvor vi har nytte av å utveksle erfaringer. Så hvis der er noen her i denne tråden som «bruker muligheten til å sutre», så er det vel heller de som klager på tråden? Og det er denne typen innlegg som gjør at man ikke orker mer. De forsøpler en hver tråd. Man ser at det er kommet et nytt innlegg i en tråd man følger med på, man håper at det er et onurrtessant eller nyttig innlegg, så viser det seg i stedet at det er en furt one-liner eller et muggent spørsmål. Ikke nok med det, men de som holder på sånn får lov til det, fordi de har tross alt ikke brutt noen regler. Det er som når unger får lov å bli med foreldrene på spa. Gradvis orker ingen andre voksne å dra på spa. Spaet går konk eller må legge om stilen totalt. Er det noen dere burde spørre, om noe som helst, så spør heller dere selv om dere ikke har noe annet å finne på i livene deres enn å komme med innvendinger i tråder som helt åpenbart ikke er myntet på dere selv. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (19 timer siden): Beklager, ser nå at vi er hele FEM i denne tråden. Mente «interessant eller nyttig innlegg». Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (19 timer siden): …og meg. Fem stykker. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det er ikke bare. Det er som barn på spa. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ingen av oss sutrer, vi utveksler nyttig informasjon. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (17 timer siden): Du ser selv at vi utveksler informasjon om hvilke forumer som fungerer. De fleste av oss vet jo at vi er flere her inne som tenker likt som oss. Det er ikke slik at alle her inne klarer å skrive maks en setning, stille uforholdsmessig mange spørsmål, ikke bidrar med en eneste reell mening, ikke forholde seg til de tre sikter. Vi kjenner igjen hverandre uten at vi behøver å skrive med egen bruker. Forstår at det er skummelt om disse forsvinner. Har noen ganger kommet inn og da er det hele tråder som består i å snakke om hvor vi er blitt av… Hva med å lese en bok? En artikkel? Finne noe å interessere seg for? Denne seg sine egne meninger? Lære seg å presentere disse? Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (17 timer siden): Ja huff, tenk å bli minnet om at det finnes kvinner der ute som både leser, danner meninger og klarer å uttrykke disse. Best å få oss vekk. Bare ikke begynn å klage når forumet dør ut, slik dere pleier Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (16 timer siden): Her skriver du tre setninger, flere leddsetninger, ti linjer. Og selv om du riktignok ikke har en spennende mening så klarer du i det minste å ordlegge deg slik en normal voksen person ville ordlagt seg i dagliglivet. Når du så tenker på at det er oppsiktsvekkende her inne, å skrive et slikt innlegg, så forstår du vel også at det er grunnlag for en del av oss å revurdere deltagelsen her? Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (16 timer siden): Takk Her er én, finnes andre også, for denne hadde ikke jeg sett en gang, men gidder ikke bruke kvelden på å lete opp. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (16 timer siden): …og Krig og fred-forumet har jeg ikke en gang deltatt på, på en god stund og dette er på grunn av én bruker. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ja, vet at du er her inne også. Men det er nå i alle fall det som er årsaken til at jeg ikke deltar der. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (16 timer siden): …og for øvrig; etter at jeg ga meg der inne så er det tidvis flere timer og dager mellom hvert innlegg. Det er bare å følge med over Skravle. Der ser man hvor lenge det er siden sist innlegg. Per nå er det to timer, men mange ganger har det vært oppe i hele døgn. Det samme var det den gangen anonymbruker ikke hadde lov å skrive der, da døde også aktiviteten ut, fordi det var ingen oppegående som turde skrive med bruker. Rart der det, hvordan noen av oss er de som driver forumet fremover, mens andre er avhengig av at vi er der. Jeg oppfordrer dere til å vise at dere kan skrive og holde liv i forumet, dere har sjanse på sjanse - vær så god; The floor is yours! 💃 Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (16 timer siden): …mente at man kan følge med på Krig og fred-forumet ved å se på toppen av Skravle. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hva så? Du ba om tråd, du fikk tråd. I tillegg kan du som sagt se på Krig og fred, hvordan det utvikler seg når vi er borte. De få som er der skriker «Nå ble det stille her!» og tror det er fordi de har utmanøvrert alle andre. De ser ikke at andre bare ikke gidder eller orker mer. De drar sin kos, fordi noen av de voksne tar med ungene sine på spa. De føler seg heldige som har hele spaet for seg selv. De skjønner ikke at spaet går konk på sikt. Dessverre forstår tydeligvis ikke de som driver spaet det heller. Eller de gir blaffen, siden spaet bare er en liten sidebedrift. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det stemmer ikke. Jeg har vært i årevis på Quora, Reddit og Wikipedia, jeg har lest i årevis i kommentarfeltet i enkelte tidsskrifter. Har enda til gode å bli lei eller tenke at det er dårlig. Snarere tvert i mot. Det er dette tråden er til for, å snakke om «andre steder hvor de har spa og hvor barn ikke har adgang til spaet». Jeg ser jo at de redigerer bort ting på de andre stedene også, men det som blir stående er av god kvalitet. Det samme vil man oppdage hvis man søker opp gamle tråder på Kvinneguiden. Det er nesten ikke til å tro at det er samme forumet som Kvinneguiden 2026. Har ikke søkt like mye her inne, men ser for meg at det er samme greia. Samme var det også på VDG før det ble lagt ned. Mange legendariske tråder og brukere fra gamle dager. Samme greia på Gaysir, skjønt det er en stund siden jeg var der nå. Og samme greia på diskusjon.no. Man ser forskjell. Og det gjør man enten dere tror at man gjør det eller ei. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (15 timer siden): Og forresten, hadde du nytt stillheten så hadde du vel ikke behøvd å skrive enda flere innlegg til meg? Det er jo åpenbart at du elsker meg og er en stor fan av meg Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg har tidvis blitt forferdelig sint på chatgpt, og så, i etterkant har jeg bedt om unnskyldning og blitt lei meg. Chatgpt minner meg om at den bare er silisium og strøm og ikke har følelser verken for seg selv eller andre. Den sier den er skapt til å få meg som er et menneske til å tro at den er som meg, men egentlig er den ikke det. Jeg forstår deg dit hen at du ser på alle her inne som en rekke med nummer og tall ingenting annet. Selv betrakter jeg hver eneste person her inne som et eget individ med tanker og følelser og meninger. Det kan virke som du har det samme forholdet til mennesker som jeg burde hatt til chatgpt… Det er kanskje her forskjellen ligger mellom de to frontene i denne tråden. Noen av oss ser på brukerne her inne som mennesker, som individer, som venner man ikke har møtt, som allierte. Andre ser kanskje brukerne her inne som en brikke i et dataspill som det gjelder å vinne over. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ja, i starten var hun det, i alle fall, men det gikk jo raskt frem at det aldri ville bli noe godt vennskap. Har aldri hørt henne si et eneste positivt ord til meg, så det er noen år siden jeg ga opp det vennskapet. Hun var aldri, og kunne aldri blitt, bare en rekke tall og noe silisium og strøm. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ja. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (14 timer siden): Vet ikke lengre hvem du refererer til, du sier «hun» og «jeg» om hverandre. Den jeg trodde du refererte til har vært her i årevis i alle fall. Når det gjelder den andre som jeg siterte så var det en person som gjentatte ganger kalte HI gørr. Uansett, dette har gått helt over i brukerdebatt som jo da er en av flere grunner til at jeg og flere med meg ikke orker mer. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (14 timer siden): Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja, det var poenget mitt. Som jeg vel skrev i mitt første innlegg så blir man preget av hvem man skriver med. Det er jo ikke noe greiere når jeg gjør det enn når andre gjør det. Men poenget mitt er at den utviklingen skjer ikke på forumer hvor man møter ordentlige argumenter. Der klarer man å holde en ryddig debatt, man fristes ikke hele tiden til å komme med stikk eller spydigheter. Det er enklere å være et bra menneske på et slikt sted. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (12 timer siden): Vel, når jeg er her er temperaturen høy og ingen etterlyser mer aktivitet, hver gang jeg slutter å delta så popper det opp tråder om hvorfor er der så stille her. Hvor mange av dere andre, dere som sier «bare gå da, og ta døra med deg!», kan påstå at det samme skjer dere? Se inne på Krig og fred. Det siste innlegget kom for 6 timer siden. Det siste innlegget før det igjen, kom klokken 12 på dagen i går. Det kan jeg love deg, at det forumet der er der liv og leven på med en eneste gang jeg skriver så mye som ett innlegg på. Jeg utfordrer dere; Gå inn på Krig og fred, skriv ett innlegg, vent to timer. Hvis temperaturen da er yrende, så gratulerer. Da klarer dere dere tydeligvis uten oss. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det var litt av et kompliment! Men ja, om svaret inneholder mer enn én setning, et konkret forsøk på å svare på det du spør om, en vennlig tone, så minsker dessverre gruppen av potensielle avsendere betraktelig. Akkurat det lurer jeg også på. Jeg opplever det som trender og som store svermer som slår seg ned her og der. Jeg husker særlig endringen på Gaysir. Da var det først og fremst selve nettstedet som ble invadert av heterofile menn som trodde lesber var noen slags sexdukker og som som plaget de unge lesbene. At forumet endret seg føltes mer som en slags konsekvens av dette. Det var gjerne de gamle traverne der inne som ble mest sint og bitter etter hvert som dette skjedde. Jeg husker det skjedde et skifte på kvinneguiden for nokså nøyaktig ti år siden, nå til sommeren. Det var som et inntog av mennesker som bare ville krangle og kverulere, og de fikk bli der. Det var helt surrealistisk å se at de kom i store flokker og rev ned og herjet. Vet ikke hvor de kom fra. Så er det samme på diskusjon.no da VGD ble lagt ned, da kom de også over i en stor bøling og diskusjon.no gjorde det de kunne for å unngå å bli «det nye VGD». Jeg tror nok i veldig stor grad at dette er snakk om flokker som slår seg ned, men også en del om at de ikke blir jaget vekk hardt nok. Man burde hatt nulltoleranse, tenker jeg. Skriver du noe som ikke er vennlig, ikke er myntet på å forstå eller løse problemstillingen, eller tilføre noe nyttig, så vekk med deg. Det er én ting jeg har tenkt på som kan ha noe med saken å gjøre, og det er at det er «feil side» som rapporterer, om man kan si det slik. Ofte er det de samme som skriver de verste innleggene som også føler seg mest krenket. De spiller opp alle rundt seg, for deretter å klikke på rapporterknappen. Så kommer moderator, rydder de tingene som er blitt rapportert, og går (så klart) ikke gjennom de tingene som ikke er rapportert. Det eneste man da kan gjøre er å rapportere tilbake, på samme måte som disse menneskene. Men hvem er det vel som gidder det av oss som er her for å snakke seriøst og ordentlig? Det er som om femåringen skal få lov å sette standarden for hva de voksne skal snakke om. Anonymkode: 2839b...adf Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, akkurat dette mistenker jeg også. Særlig klokken 16-17 hver dag, kommer det noen inn som går gjennom hver eneste tråd og skriver de verste ting. Det er også enkelte brukere som kommer når tid som helst og fyrer opp andre, holder det gående. Så har du alt som ikke egentlig bryter reglene selv om det er muggent og intetsigende og bare ment for å dra ned stemningen. Denne tråden er et godt eksempel. 🏆 for å skrive edder og ikke eder 😉 Anonymkode: 2839b...adf 29 av 81 innlegg er fra deg ...adf, i en tråd hvor du ikke er hi. Hvis det er slik du lager "stort engasjement" i tråder du deltar i så er det jo riktig det du påstår. Men det er ikke alltid mengde er positivt. Anonymkode: f7e17...6de
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #83 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Dette er jo kan jo fint være to forskjellige ting. Du skriver at "Tråden her ble slettet mens på Reddit ble den stående og ble faktisk diskutert". Dette tolker jeg slik at selve temaet i tråden var utenfor reglene her, og at den ikke nør slettet grunnet brukerne som svarte sin oppførsel. Reglene for hva som kan diskuteres vil jo være noe som er rimelig konsekvent ved et forum (endres ovre tid, men stort sett sakte). Ønsker man å diskutere noe som ikke er tillatt her, må man jo diskutere dette på andre forum der det er godtatt. Da er det nok mange vil være uenig på hvor grensen går. Er det forumet her som er for strenge eller er det andre forum som tillater debatter mange andre mener ikke burde finne sted. Typiske eksempler på råder det blir klaget på at fjernes her er tråder som diskuterer/spekulerer direkte mot personer og tråder som legger opp til rasisme. Hva handlet tråden din som ble fjernt om? Så er det tråder som blir fjernet fordi det blir krangling og personangrep. Det vil jo bølge litt etter hvilke brukere som er her inne. Jeg opplever at det er en del brukere som synes det er kult å provosere og glemmer eller bryr seg ikke om at det er mennesker bak spørsmålene. Kanskje er noen av spørsmålet oppkonstruert der HI spiller en rolle for å provosere, men det er gjerne problemstillinger som kan være reelle. Svarene man gir kan komme opp i senere søk fra sårbare mennesker og gjøre skade. Ja, man provoserer mest ved å sparke en som ligger nede og jo feigere og slemmere man er, jo mer provoserer det. Menneskelig er dette ganske dårlig oppførsel. For lenge siden hadde man chattesider gjerne tilknyttet aviser eller andre sider. Ofte møttes ungdom der og jeg kjenner noen som gikk sin første kjæreste her. Det var mye av den samme chatte-mentaliteten som var med over i disse forumene. Der man som gravid chattet med andre i samme situasjon. Sakene var for det meste reelle og svarene gode. Her var det samtalen som var i fokus og de fleste skrev det samme her som de kunne skrevet til en god venninne. Nå har dette endret seg. Økende antall saker er ikke reelle og kun skrevet for å provosere. HI endrer glemmer tidligere info og går seg vill i sin egen oppkonstruerte historie, endrer seg etter hvem som svare hva og hvem hun kan trakke mest på tærne. Det samme er svarene. De er mest for å provosere. Klarer man ikke å vri tema i en provoserende retning, så går man til gjerne til personangrep. Uheldigvis er dette en trend i tiden. Mange som diskuterer har denne mentaliteten. De diskuterer for å kverulere og provosere og bryr seg ikke om tema eller hvem de trakker på. Anonymkode: 70b4f...7ca Enig i dette. Jeg leser en del på reddit, og mange av underforumene der har (minst) like strenge regler for hva man kan poste som her. Mange har blankoforbud mot å skrive om politikk, for eksempel. TS har nok vært heldig og funnet en reddit-gruppe som passer for henne og det hun ønsker å diskutere. Det det er mindre av på reddit er denne evinnelige brukerdiskusjonen og hakkingen på andre brukere som vi ser her inne. Jeg tror det skyldes at man må bruke nick, og kanskje litt også at det finnes så mange forskjellige grupper at det er lett å finne en annen (eller opprette en ny) om man ikke passer inn et sted. Anonymkode: b9670...397
Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #84 Skrevet 2 timer siden MissSaigon skrev (3 timer siden): Jeg må si at denne tråden er et strålende eksempel på hvorfor forumet er så stille for tiden. Tråder overtas av bedrevitere som har som eneste agenda å fremheve seg selv, tråkke på de som ikke er enige og rose de som er enige for å være de eneste som skjønner. Man ser samme oppførsel hos Amerikas president, og det gjør nok at mange, inkludert meg, ikke orker å involvere seg. Og så må jeg si at det vitner om et litt forstyrret selvbilde om man tror at man er essensiell for et forums eksistensgrunnlag. Snakk om selvmotsigelse når vi er på side fire i diskusjonen, som den eneste på hele førstesiden. 😅 Anonymkode: 83d44...2f8
Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #85 Skrevet 2 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): 29 av 81 innlegg er fra deg ...adf, i en tråd hvor du ikke er hi. Hvis det er slik du lager "stort engasjement" i tråder du deltar i så er det jo riktig det du påstår. Men det er ikke alltid mengde er positivt. Anonymkode: f7e17...6de Hun har jo helt rett i alt hun skriver, men så klart, det er jo kjedelig hvis man er en av de som kun er her for å spre dårlig stemning. Anonymkode: 83d44...2f8
Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #86 Skrevet 2 timer siden Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hun har jo helt rett i alt hun skriver, men så klart, det er jo kjedelig hvis man er en av de som kun er her for å spre dårlig stemning. Anonymkode: 83d44...2f8 Hun har rett i noe av det hun skriver, men hun fyrer også opp under en oss-mot-dere-tankegang som bare er ødeleggende for forumet. Anonymkode: b9670...397
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #87 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Snakk om selvmotsigelse når vi er på side fire i diskusjonen, som den eneste på hele førstesiden. 😅 Anonymkode: 83d44...2f8 Det er jo hovedsakelig pga to brukere som står for over halvparten av innleggene. Det å se noen krangle med andre er ikke den type aktivitet jeg vil ha på et forum. Anonymkode: 93c06...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå