Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:07 #1 Skrevet mandag kl 15:07 Dere som har barn som flytter mellom to hjem, følger dere opp/hjelper den andre forelderen? Dvs når det er møter, avtaler osv, minner dere dem på disse? Følger den andre forelderen opp ting som lege, tannlege, skole, BUP osv? Eller havner dette på dere? Jeg spør fordi her havner alt på meg, som det jo også gjorde mens vi bodde sammen. Forskjellen var at mens vi bodde sammen prøvde jeg i hvertfall å kommunisere med faren til barna og informere om ting. Minte på ting osv. Etter at vi flyttet fra hverandre har jeg sluttet med dette. Nå må han huske ting som skjer på hans tid selv. Og foreldremøter må han huske selv. Det er han sur for, og skylder på meg når han ikke husker det. Men der er da virkelig ikke mitt ansvar (lengre) å minne ham på sånt? Og vil han være informert kan han jo møte opp på avtaler han også? Er så lei... var "mora hans" da, orker ikke være det mer. Anonymkode: 49f9c...63f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:20 #2 Skrevet mandag kl 16:20 Dette skal du ikke ta ansvar for. Han er rn voksen mann som må kunne oppføre seg deretter. Det kommer ikke noe godt ut av at du passer på dette for han. Anonymkode: 45106...f96
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:37 #3 Skrevet mandag kl 16:37 "Skaff deg en kalender som alle andre og følg opp ungene dine som den voksne mannen du er" Ferdig snakka. Hadde ikke sagt et ord til om saken, men hadde selvfølgelig gått på alt av foreldremøter o.l selv da, uavhengig av hvem sin uke det er Jeg hadde ikke stolt på at han fulgte opp legetime, bup o.l selv, og hadde gått på alt. Så hadde dere blitt to foreldre de gangene han husket det, og bare deg når han glemte det Anonymkode: 6fb79...2db
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:56 #4 Skrevet mandag kl 16:56 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): "Skaff deg en kalender som alle andre og følg opp ungene dine som den voksne mannen du er" Ferdig snakka. Hadde ikke sagt et ord til om saken, men hadde selvfølgelig gått på alt av foreldremøter o.l selv da, uavhengig av hvem sin uke det er Jeg hadde ikke stolt på at han fulgte opp legetime, bup o.l selv, og hadde gått på alt. Så hadde dere blitt to foreldre de gangene han husket det, og bare deg når han glemte det Anonymkode: 6fb79...2db Ja, her blir det til at alle timer legges på min tid... for ellers er det jo ingen som møter opp der. Så da er det lettere for meg å slippe å forholde mrg til ham også, og bare drar alene med barna. Resultatet er jo at han ikke vet en drit da om hva som skjer i barnas liv, spesielt ikke helserelatert. Problemet er jo mitt flink pike syndrom, jeg føler jo at jeg burde informere. . Osv. Han gidder jo ikke engang fortelle at barna har kastet opp mens han har hatt dem, så kommunikasjon er jo alltid enveis. Anonymkode: 49f9c...63f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:57 #5 Skrevet mandag kl 16:57 Prøv dele på oppgavene. Den uka far skal ha barna sender du han en melding med avtaler barna har den uka. Så gjør han det samme med deg når du har de. Sender bup/ lege innkalling til begge foreldre? Eller kun en av dere Anonymkode: 1c90a...d83
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:31 #6 Skrevet mandag kl 17:31 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Prøv dele på oppgavene. Den uka far skal ha barna sender du han en melding med avtaler barna har den uka. Så gjør han det samme med deg når du har de. Sender bup/ lege innkalling til begge foreldre? Eller kun en av dere Anonymkode: 1c90a...d83 Han kommer ikke til å sende meg noen mld, han greier ikke holde oversikt og huske. Oftest sendes brev til begge foreldre ja. Anonymkode: 49f9c...63f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:07 #7 Skrevet mandag kl 18:07 Kjenner og på dette. Eks har ikke sertifikat, så alt av samkjøring og organisering havner på meg. Vil at barna skal delta på fotball osv. Anonymkode: 5396e...b92
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:20 #8 Skrevet mandag kl 18:20 I slike tilfeller fungerer jo faktisk ikke 50/50.. her prater far og jeg såpass ofte sammen at vi naturlig minner hverandre på ting, men det er ikke enveis, og heldigvis ikke slik at en av oss må være assistent for den andre. For at 50/50 skal være optimalt må man jo faktisk kunne stole på at barn blir fulgt opp 100% og også at den andre informerer om noe viktig skjer under samvær (i.e. du nevnte oppkast). Nå er barna våre så store at de er rimelig selvgående, og det hender det er de som sier «husk at jeg/vi skal..», likevel snakker far og jeg sammen minst et par ganger i uka for å sjekke inn med hverandre, fortelle om noe etc.. Anonymkode: 4e10f...569
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:32 #9 Skrevet mandag kl 20:32 Ja, vi samarbeider tett. Anonymkode: ee182...187
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:07 #10 Skrevet mandag kl 22:07 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dere som har barn som flytter mellom to hjem, følger dere opp/hjelper den andre forelderen? Dvs når det er møter, avtaler osv, minner dere dem på disse? Følger den andre forelderen opp ting som lege, tannlege, skole, BUP osv? Eller havner dette på dere? Jeg spør fordi her havner alt på meg, som det jo også gjorde mens vi bodde sammen. Forskjellen var at mens vi bodde sammen prøvde jeg i hvertfall å kommunisere med faren til barna og informere om ting. Minte på ting osv. Etter at vi flyttet fra hverandre har jeg sluttet med dette. Nå må han huske ting som skjer på hans tid selv. Og foreldremøter må han huske selv. Det er han sur for, og skylder på meg når han ikke husker det. Men der er da virkelig ikke mitt ansvar (lengre) å minne ham på sånt? Og vil han være informert kan han jo møte opp på avtaler han også? Er så lei... var "mora hans" da, orker ikke være det mer. Anonymkode: 49f9c...63f Jeg verken informerer eller minner far på ting lengre. Det er jeg ferdig med! Er jeg som må følge opp ALT Anonymkode: 43441...1f7
Anonym bruker Skrevet i går, 06:36 #11 Skrevet i går, 06:36 Vi har, etter råd fra familiekontoret, tatt i bruk en mal for sms på byttedager. Det står det noe om uken som gikk knyttet til 1) trivsel og vennskap, 2) helse, 3) skole og 4) avtaler og hendelser i uken som kommer. Når sms’en ikke kommer purrer jeg, til den kommer. Det er ikke et perfekt system, men far blir i alle fall mer bevisst på å kommuniserer om disse tingene. Anonymkode: ea370...185
Anonym bruker Skrevet i går, 10:26 #12 Skrevet i går, 10:26 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har, etter råd fra familiekontoret, tatt i bruk en mal for sms på byttedager. Det står det noe om uken som gikk knyttet til 1) trivsel og vennskap, 2) helse, 3) skole og 4) avtaler og hendelser i uken som kommer. Når sms’en ikke kommer purrer jeg, til den kommer. Det er ikke et perfekt system, men far blir i alle fall mer bevisst på å kommuniserer om disse tingene. Anonymkode: ea370...185 Dette kunne kanskje vært noe for oss, men jeg må jo fortsatt da purre, sikkert flere ganger. Vi har tatt opp dette med mangel på kommunikasjon på FVK vi også, men når vi er der er han alltid enig med terapeut og sier at han skal gjøre ditt og datt, men følger jo ikke opp. Anonymkode: 49f9c...63f
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Dette kunne kanskje vært noe for oss, men jeg må jo fortsatt da purre, sikkert flere ganger. Vi har tatt opp dette med mangel på kommunikasjon på FVK vi også, men når vi er der er han alltid enig med terapeut og sier at han skal gjøre ditt og datt, men følger jo ikke opp. Anonymkode: 49f9c...63f Ja, jeg må purre, men forhåpentligvis mindre og mindre. Og jeg kan heller ikke stole på at alle viktige ting kommer med - men det er en start! Anonymkode: ea370...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå