FrøkenB Skrevet i går, 12:26 #1 Skrevet i går, 12:26 Han har hatt en bestevenn i mange år, men nå virker det som de glir litt fra hverandre. Min ungdom har alltid knyttet seg veldig til en venn, og har ikke så lett for å bli kjent med flere da han er litt forsiktig og sjenert. Driver heller ikke med lagidrett lenger, og har sånn sett mistet det sosiale der, selv om han er med på en annen idrett. Jeg føler sånn på at han er mye hjemme og ikke sammen med venner. Har oppfordret til å ta kontakt med flere for å høre om de vil gjøre noe, men tror han er redd for å bli avvist. Han sier at han er sammen med flere på skolen, men på fritiden er han altså mest hjemme. Er en smart og oppegående gutt som er flink på skolen og sprek, men trives tydeligvis ikke med denne "guttastemninga" som dukker veldig opp i denne alderen. Jeg prøver å ikke bekymre meg, men noen dager har jeg mest lyst til å gråte fordi jeg får så vondt av han og er så redd for at han ikke skal ha det bra. Har prøvd å snakke litt med han om det og backe han på at det er han som bestemmer, men får liksom ingen klare tegn eller svar på om han ikke har det greit.. Åh, dette mammalivet er jammen ikke enkelt når de blir ungdommer heller! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette altså, tror bare jeg trenger å lufte litt..
Anonym bruker Skrevet i går, 13:55 #2 Skrevet i går, 13:55 Det er ikke sikkert han føler at han har noen å ta kontakt med. Det å ikke ha noen venner er dessverre ikke noe som er så lett å gjøre noe med. Anonymkode: 611b9...f58
Anonym bruker Skrevet i går, 17:26 #3 Skrevet i går, 17:26 Du skriver at du backer han på at det er han som bestemmer, likevel er du ikke tilfreds med det han bestemmer? Anonymkode: 94fe7...a61
Anonym bruker Skrevet i går, 17:30 #4 Skrevet i går, 17:30 FrøkenB skrev (4 timer siden): Han har hatt en bestevenn i mange år, men nå virker det som de glir litt fra hverandre. Min ungdom har alltid knyttet seg veldig til en venn, og har ikke så lett for å bli kjent med flere da han er litt forsiktig og sjenert. Driver heller ikke med lagidrett lenger, og har sånn sett mistet det sosiale der, selv om han er med på en annen idrett. Jeg føler sånn på at han er mye hjemme og ikke sammen med venner. Har oppfordret til å ta kontakt med flere for å høre om de vil gjøre noe, men tror han er redd for å bli avvist. Han sier at han er sammen med flere på skolen, men på fritiden er han altså mest hjemme. Er en smart og oppegående gutt som er flink på skolen og sprek, men trives tydeligvis ikke med denne "guttastemninga" som dukker veldig opp i denne alderen. Jeg prøver å ikke bekymre meg, men noen dager har jeg mest lyst til å gråte fordi jeg får så vondt av han og er så redd for at han ikke skal ha det bra. Har prøvd å snakke litt med han om det og backe han på at det er han som bestemmer, men får liksom ingen klare tegn eller svar på om han ikke har det greit.. Åh, dette mammalivet er jammen ikke enkelt når de blir ungdommer heller! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette altså, tror bare jeg trenger å lufte litt.. Ja, det er fryktelig når man føler at barna ikke har det bra. Jeg har en sosial gutt, som har mange kamerater, men kanskje ikke en bestevenn slik som din har hatt. Det er fordeler og ulemper med alt. Selv om gutten min er svært sosial, har det absolutt vært perioder som har vært stillere. Da har han sittet mye hjemme og spilt, og har egentlig ikke virker så interessert i så mye omgang på fritiden. Om det da har vært "noe" i kameratgjengen, eller om det bare går litt opp og ned, vet jeg ikke. I den alderen som din sønn er (samme som min), har jeg imidlertid inntrykk av at de sitter mer hjemme. Det er liksom ikke så mye besøk som det var før. Det gjaldt storebror også, her i huset. Kanskje du kan prøve å finne ut av om dette gjelder flere? Altså at det bare er mindre kontakt generelt, når de blir eldre. Ellers ser jeg at min sønn (som også har sluttet på lagidrett), har stort utbytte av den lokale friskigruppa. Han "bor" i bakken gjennom vinteren, og har masse sosialt samvær i den gruppa. Det er andre fra klassen hans med der også. Til våren, er det el-sparkesykler som gjelder. Da er de en løst sammensatt gjeng som kjører rundt i gatene her. Dette er i hvertfall en arena å treffe andre, så du kan jo se om noe slikt eventuelt skulle fenge. Håper det løser seg:) Anonymkode: 194f9...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå