Gå til innhold

Hva tenker dere som foreldre som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om foreldre som har denne holdningen: 

Barnet mitt får ikke bunad, hvorfor? Jeg fikk aldri bunad. 

Barnet mitt får ikke alpint ski, hvorfor? Jeg fikk aldri det. 

osv…. 

Skal barna leve samme livet som oss foreldre? De skal ikke få fordi vi selv ikke fikk? Hva er det for et argument? 

Mine barn har fått mye jeg ikke hadde da jeg var barn. Hva jeg fikk / ikke fikk har jo ingen betydning for hva de skal få. 

Anonymkode: f534d...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte lettere å si disse tingene enn «jeg har ikke råd»

Anonymkode: 16116...f70

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ofte lettere å si disse tingene enn «jeg har ikke råd»

Jeg tenker motsatt. Det er bedre å si at man ikke har råd, enn å fortelle at du får ikke fordi jeg fikk ikke. 
Å ikke ha råd er en ærlig sak. Å si det andre vitner om dumskap 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker motsatt. Det er bedre å si at man ikke har råd, enn å fortelle at du får ikke fordi jeg fikk ikke. 
Å ikke ha råd er en ærlig sak. Å si det andre vitner om dumskap 

Å ikke ha råd kan være en flau sak for de det gjelder

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Overfor sitt eget barn? 
Hvis min mor sa til meg; du får ikke sykkel fordi jeg aldri fikk sykkel. Så hadde jeg ikke godtatt den forklaringen, og jeg hadde blitt rasende. Hadde hun sagt hun ikke hadde råd hadde jeg forstått hvorfor, og deretter funnet en løsning på det. Men å si du får ikke fordi jeg aldri fikk er det samme som å si til barnet at sorry, men du må vokse opp uten sykkel 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er en uke flaut. Vi har romslig økonomi, men vi kan likevel ikke fråtse. Jeg har ofte sagt nei til barna som de har spurt etter nye ting hvis vi har mye regninger og utgifter den perioden. Thats life. Mye kan man kjøpe brukt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

osv…. 

Skal barna leve samme livet som oss foreldre? De skal ikke få fordi vi selv ikke fikk? Hva er det for et argument? 

Mine barn har fått mye jeg ikke hadde da jeg var barn. Hva jeg fikk / ikke fikk har jo ingen betydning for hva de skal få. 

Aldri hørt noen som sier det. 
Hvem sier det? 

Anonymkode: a08b1...c32

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

osv…. 

Er du sikker på at det sies slik? 

Jeg har hørt foreldre si noe tilsvarende, men som trøst. De har ikke hatt råd til å prioritere bunad, sykkel eller noe annet og trøstet barnet med at "det går fint, jeg fikk heller aldri bunad/sykkel/annet". 

Jeg kan ikke tenke meg at mange foreldre vil hindre sine barn i noe fordi de selv ikke fikk mulighet, når det ellers legges til rette for det. Og om de føler på noe slikt, kan jeg aldri tenke meg at de sier det høyt. 

Anonymkode: 74952...14e

Skrevet

Jeg tror også du misforstår 

Jeg vokste opp i en såkalt lavinntektsfamilie, og for meg er det viktig at barna mine får de tingene jeg aldri fikk 

Ting som kjole til ballet i 10.klasse, mulighet til å gå til frisør og ikke bare bli klippet med kjøkkensaksen hjemme osv.

Hadde ikke jeg klart meg bedre økonomisk enn foreldrene mine gjorde hadde jeg ikke fått barn.

Har virkelig aldri hørt noen bruke som begrunnelse for at de ikke kjøper til til barna sine at de ikke hadde det selv.

Anonymkode: 732e7...feb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror også du misforstår 

Jeg vokste opp i en såkalt lavinntektsfamilie, og for meg er det viktig at barna mine får de tingene jeg aldri fikk 

Ting som kjole til ballet i 10.klasse, mulighet til å gå til frisør og ikke bare bli klippet med kjøkkensaksen hjemme osv.

Hadde ikke jeg klart meg bedre økonomisk enn foreldrene mine gjorde hadde jeg ikke fått barn.

Har virkelig aldri hørt noen bruke som begrunnelse for at de ikke kjøper til til barna sine at de ikke hadde det selv.

Anonymkode: 732e7...feb

Sett det mye her inne. Foreldre som skriver at sine barn ikke får slik og sånn, og begrunner med at det fikk ikke de selv heller. 
Enig med deg, det en ikke fikk selv og som man kanskje savnet vil en hvertfall gi egne barn 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sett det mye her inne. Foreldre som skriver at sine barn ikke får slik og sånn, og begrunner med at det fikk ikke de selv heller. 
Enig med deg, det en ikke fikk selv og som man kanskje savnet vil en hvertfall gi egne barn 

Det har jeg aldri sett her inne. 

Anonymkode: fcf6e...c1c

Skrevet

Jeg fikk aldri noe fordi jeg er vokst opp i fattig familie. Med unntak av da mamma fikk skattepenger, da hamstra hun «kule» ting. Eller klær jeg trengte, da 

jeg HAR råd til at barna mine kan få en jakke til 8000, men det får de ikke. Ikke fordi jeg ikke fikk, men fordi det er unødvendig. Det de derimot har er sportsutstyr de trenger, klær de trenger (og ikke trenger), får gå i bursdager hver gang de er bedt, får delta på organisert idrett, får dra på kino, får bestille pizza eller spise ute… de får alt jeg ikke fikk, innen rimelighetens grenser 

Anonymkode: bd924...c67

Skrevet

Det å si at man ikke har råd, ikke er villig til å betale for det dyreste merket, eller må prioritere hva som er viktigst, anser jeg som en viktig del av barneoppdragelsen. Unger bør vokse opp med et realistisk og bevisst forhold til økonomi. 

Anonymkode: 6bdac...754

Skrevet

Aldri møtt noen slike. Fant du dem på?

Anonymkode: bf2af...96a

Skrevet

Sånn egentlig tenker jeg ikke på hva andre sier eller gjør, men! 

Dette er ikke greit. 😳

Jeg tenker narsissist,  ego, at vedkommende ikke vil sine egne barn noe godt. 

Anonymkode: b5be4...8dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det å si at man ikke har råd, ikke er villig til å betale for det dyreste merket, eller må prioritere hva som er viktigst, anser jeg som en viktig del av barneoppdragelsen. Unger bør vokse opp med et realistisk og bevisst forhold til økonomi. 

Anonymkode: 6bdac...754

Det blir noe heeeelt annet. 

Anonymkode: b5be4...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...