Gå til innhold

Dere som løper - spm om sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er bitt av basillen og skal løpe Sentrumsløpet ✌️

Kjøpte nye sko i dag. De gamle kjøpte jeg i påsken i fjor. Hvilke bør jeg bruke ute og hvilke inne på tredemølla? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Er de nye skoene du kjøpte tilpasset tredemølle, asfalt eller grus/terreng? Det vil jo være svar på spørsmålet ditt tror jeg.

Anonymkode: ad7f6...259

Skrevet

Tommelfingerregelen  er at et par løpesko tåler ca 700 km før det må byttes, de må byttes oftere om du løper på asfalt enn på grus/sti og du bør ha minst to par du bruker annenhver gang så materialet får hentet seg inn mellom hver gang det brukes.

Anonymkode: 9cc72...d23

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Er de nye skoene du kjøpte tilpasset tredemølle, asfalt eller grus/terreng? Det vil jo være svar på spørsmålet ditt tror jeg.

Np var jeg kanskje litt uklar. Jeg fikk beskjed på Sport 1 om at de kan brukes både ute og inne. Nå har jeg ett par gamle og ett par nye. Hvilke bør jeg bruke inne og hvilke bør jeg bruke ute? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tommelfingerregelen  er at et par løpesko tåler ca 700 km før det må byttes, de må byttes oftere om du løper på asfalt enn på grus/sti og du bør ha minst to par du bruker annenhver gang så materialet får hentet seg inn mellom hver gang det brukes.

Ah - takk! 

Skrevet

Jeg pleier å bytte litt på, variasjon er fint. Ikke dumt å ha flere par å bytte på som anonym over nevner.
Sentrumsløpet er et bra løp, fin løype. 

Legg inn skoene på klokka eller strava så får du varsel når de nærmer seg x-antall km. 

Skrevet
oslofrk skrev (1 time siden):

Np var jeg kanskje litt uklar. Jeg fikk beskjed på Sport 1 om at de kan brukes både ute og inne. Nå har jeg ett par gamle og ett par nye. Hvilke bør jeg bruke inne og hvilke bør jeg bruke ute? 

Det velger du helt selv.

Skrevet
oslofrk skrev (3 timer siden):

Jeg ville kjøpt et par til nye til sesongen så du har to par nye å bytte på med, og pensjonert de gamle fra løping og bare brukt til til å lufte bikkja, i hagen med ungene osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...