Gå til innhold

Noen som har klart å bli kvitt kronisk soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med kronisk tilbakevennende soppinfeksjon i underlivet nå det siste året. Har hatt lite/sparsom effekt av canesten kurer, så jeg fikk langtidsbehandling på diflucan tabletter (6mnd). Jeg har vært fin siden jeg begynte på den kuren, men nå er jeg på slutten, hvor det er langt intervall mellom hver tablett.. og nå har det søren meg kommet tilbake igjen😭 noen som har noen tips som funker? Jeg opplever at soppen trigges av samleie. Partner får også symptomer, og har behandlet seg xfler. Jeg har hormonspiral, og lurer på nå om jeg bør fjerne den???

Anonymkode: 57549...beb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også soppinfeksjoner hver måned når jeg gikk på syntetiske hornoner, jeg tåler det ikke. De største bivirkningene for meg var soppinfeksjoner, migrene og kviser. Virka ihvertfall preventivt, jeg orket jo ikke sex 🙈

Jeg steriliserte meg og har ikke hatt en eneste infeksjon etterpå.

Men det er vel dessverre sånn at noen partnere er dårlig match også, man kan slite med sånt også får man en ny partner og blir helt kvitt problemet? At hans og hennes væsker ikke passer sammen liksom. Jeg ville brukt kondom en stund, bare for å se. Det kan være hans "skyld" like mye som din...

Anonymkode: 478b2...adc

Skrevet

For meg hjalp det også markant å redusere sukkerintaket. 

Skrevet

Har partneren din fått tabletter?

Kom på at jeg hørte det en gang, at begge måtte gå på kur samtidig, for han kan smitte deg uten å ha særlig med symptomer selv 

Dere blir aldri kvitt det om det går frem og tilbake mellom dere.

Anonymkode: 478b2...adc

Skrevet

Jeg regner med at du har forsøkt mye forskjellig. 
Jeg har vært plaget med soppinfeksjoner. For meg ble det bedre med spiral, for fikk soppinfeksjon i forbindelse med mensen (på spiral har jeg ikke mens). Det som har hjulpet for meg:

- ingen hårfjerning (kan trimmes, men absolutt ingen barbering eller voksing)

- bomullstruser

- ingen trange bukser og bruker mye skjørt og kjoler

Har du eller din partner plaget med fotsopp? Kan det smitte?

Begge parter må behandles samtidig!

Du har min dypeste medfølelse. Soppinfeksjon er skikkelig plagsomt.

Anonymkode: 32868...7dc

Skrevet

Husk på å bruke sjampo mot flass i underlivet. De aktive ingrediensene i sjampoen som fungerer mot flass fungerer også mot sopp. Flass er en form for sopp. Derfor fungerer denne også i underlivet.

shopping?q=tbn:ANd9GcQo8ngCAl1l6eWxQqHAz

Anonymkode: 919f1...3ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Husk på å bruke sjampo mot flass i underlivet. De aktive ingrediensene i sjampoen som fungerer mot flass fungerer også mot sopp. Flass er en form for sopp. Derfor fungerer denne også i underlivet.

Nei den ødelegger underlivet. 

Anonymkode: 2d29a...2cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei den ødelegger underlivet. 

Anonymkode: 2d29a...2cc

Kilde?

Skrevet

Sikker på at det er sopp? Jeg har trodd at jeg hadde det i flere år, flerer kurer med diflucan osv. Ble henvist til spesialist og det viser seg at jeg har Lichen Scleroses (litt usikker på hvordan det skrives). Symptomene hos meg var kløe og sår på indre og ytre kjønnslepper, men ikke den utfloden og heller ikke kløe inni skjeden da. Fikk da en dermovat krem og har ikke vært plaget omtremt siden, kommer en gang i blant, men det er sånn denne sykdommen er.

Anonymkode: 0c37f...ebb

Skrevet

men bør ikke ha sex på en stund når man har plage i underlivet det kan være en av grunnen for at det kommer tilbake hele tiden og det kan være noe helt annen enn sopp. du bør snakke med lege eller dem på apotekt

Anonymkode: 80a95...449

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

man har da ikke shampo i underlivet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Kilde?

Nei. Det er ikke greit å vaske skjeden med shampo. Du skal ikke vaske skjeden med noe som helst, ikke en gang rent vann. Ingenting skal oppover skjeden.

Skjeden er selvrensende, og det er utfloden som kommer fra livmoren som renser skjeden. Den skal du la være i fred. Hvis du spyler med vann i skjeden, vil du forstyrre den normale bakteriefloraen som skal være der, og da vil du kunne få infeksjoner.

Med vennlig hilsen helsesykepleier og spesialist i sexologisk rådgivning (NACS)

ung.no

Forstyrrer pH-balansen: Underlivet har en naturlig lav pH-verdi (ca. 3,8–4,5) som beskytter mot infeksjoner. Vanlig såpe og shampoo har en annen pH-verdi som ødelegger denne beskyttelsen.

apoteket

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Det er ikke greit å vaske skjeden med shampo. Du skal ikke vaske skjeden med noe som helst, ikke en gang rent vann. Ingenting skal oppover skjeden.

Skjeden er selvrensende, og det er utfloden som kommer fra livmoren som renser skjeden. Den skal du la være i fred. Hvis du spyler med vann i skjeden, vil du forstyrre den normale bakteriefloraen som skal være der, og da vil du kunne få infeksjoner.

Med vennlig hilsen helsesykepleier og spesialist i sexologisk rådgivning (NACS)

ung.no

Forstyrrer pH-balansen: Underlivet har en naturlig lav pH-verdi (ca. 3,8–4,5) som beskytter mot infeksjoner. Vanlig såpe og shampoo har en annen pH-verdi som ødelegger denne beskyttelsen.

apoteket

Altså, ikke oppi huttiheita! Det trodde jeg da folk forsto?! Men i underlivet, skrittet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Altså, ikke oppi huttiheita! Det trodde jeg da folk forsto?! Men i underlivet, skrittet.

det er unasett for mye ph. selv om man har hår der nede så er jo ikke det det samme på hode

skal man bruke såpe så er det intimsåpe som faktisk er ment for det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

det er unasett for mye ph. selv om man har hår der nede så er jo ikke det det samme på hode

skal man bruke såpe så er det intimsåpe som faktisk er ment for det 

Men det fungerer altså. Jeg prater av erfaring.

Skrevet

Bare vann i skrittet. Ingenting annet. 

Anonymkode: 3c8a6...bb9

Skrevet

Ja, men aner ikke hva vi gjorde... plutselig var det borte, da hadde jeg slitt i noen år.

Anonymkode: a4ccc...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...