Gå til innhold

6. klassing med utfordringer på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten sliter med å sitte i ro, gjør ikke det han skal og kommer i en del konflikter. Faren og jeg er skilt. Det kommer litt flere meldinger fra skolen de ukene barna er hos meg. Jeg ønsker at PPT skal komme inn for å observere og evt komme med tiltak. Jeg har skrevet under, eks vil ikke skrive under fordi han mener det er jeg som er problemet siden det er hos meg det kommer flest meldinger. Kan det virkelig være så enkelt?

Anonymkode: 1355d...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er faktisk så enkelt at det trengs kun ett ord: OPPDRAGELSE!

Anonymkode: daeae...d55

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Burde vel vært i faren sin interesse og at gutten har det bra på skulen uavhengig av om det er oddetall eller partallaveker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Oppgitt…. Dette forumet er ikke stedet for å diskutere og søke råd ang utfordringer hos barn. Det er altfor mange nettroll her inne som gleder seg til slike innlegg for å sparke HI under bussen. Mange her inne har dette som eneste spenning i hverdagen. Det er mange her inne som svarer slikt det virkelig har gått galt for. 

Spør heller om det er noen som vil snakke pm Istedefor. 
Det er få her inne som har kompetanse, evne og kunnskap til å gi adekvate råd. Her får en slengt oppdragelse, ubrukelige foreldre, og et raseri som ikke hører hjemme noe sted. 
Send meg gjerne en pm så kan jeg prøve hjelpe deg. Jeg har både kompetanse, kunnskap og erfaring ❤️

Anonymkode: 5e218...13d

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Oppgitt…. Dette forumet er ikke stedet for å diskutere og søke råd ang utfordringer hos barn. Det er altfor mange nettroll her inne som gleder seg til slike innlegg for å sparke HI under bussen. Mange her inne har dette som eneste spenning i hverdagen. Det er mange her inne som svarer slikt det virkelig har gått galt for. 

Spør heller om det er noen som vil snakke pm Istedefor. 
Det er få her inne som har kompetanse, evne og kunnskap til å gi adekvate råd. Her får en slengt oppdragelse, ubrukelige foreldre, og et raseri som ikke hører hjemme noe sted. 
Send meg gjerne en pm så kan jeg prøve hjelpe deg. Jeg har både kompetanse, kunnskap og erfaring ❤️

Hun kan jo ikke sende pm til en som skriver som anonym.

Anonymkode: 4ae6e...6d2

Skrevet

Er det nyoppstått?

Om samarbeidet mellom deg og far er så dårlig som det høres ut, vil det trolig være mest effektivt om skolen pusher på. Det å nekte en kartlegging for å se om noe kan hjelpe ens barn å fungere bedre, begrunnet i "æ bæ, det ække MIN skyld" er jo såpass infantilt at de fleste halvveis normaltfungerende voksne vil ha problemer med å forsvare det i samtale med en skoleinspektør. Selv om de er sure på eksen.

(Ellers er det jo, ut fra den korte beskrivelsen, relativt sannsynlig at samarbeidsklimaet mellom deg og far påvirker sønnen negativt).

Anonymkode: 952c6...e17

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun kan jo ikke sende pm til en som skriver som anonym.

Anonymkode: 4ae6e...6d2

Jo, hvis hun ønsker det og skriver det her så kan vi ordne det ja 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Er det nyoppstått?

Om samarbeidet mellom deg og far er så dårlig som det høres ut, vil det trolig være mest effektivt om skolen pusher på. Det å nekte en kartlegging for å se om noe kan hjelpe ens barn å fungere bedre, begrunnet i "æ bæ, det ække MIN skyld" er jo såpass infantilt at de fleste halvveis normaltfungerende voksne vil ha problemer med å forsvare det i samtale med en skoleinspektør. Selv om de er sure på eksen.

(Ellers er det jo, ut fra den korte beskrivelsen, relativt sannsynlig at samarbeidsklimaet mellom deg og far påvirker sønnen negativt).

Utfordringene er ikke nyoppstått. Sammerbeider har vært dårlig over tid, har egentlig ikkje sammerbeid. Jeg har blokka han fra sms nå pga diverse stygge meldinger.  Klassen har fått nye lærere. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Utfordringene er ikke nyoppstått. Sammerbeider har vært dårlig over tid, har egentlig ikkje sammerbeid. Jeg har blokka han fra sms nå pga diverse stygge meldinger.  Klassen har fått nye lærere. HI

Da er det jo enda mer sannsynlig at guttens utfordringer er knyttet til vanskene dere foreldre har. 

Kanskje familievernet for dere og helsesykepleier for gutten i første omgang? Ingen av delene krever skriftlig samtykke.

Det er begrenset hva PPT har å bidra med hvis rotårsaken ligger i at det er emosjonelt nedbrytende å dele livet mellom foreldre i høykonflikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...