Gå til innhold

Hva er det med duftlys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er de greiene med duftlys? 

Synes at nesten hver gang det spørres om ideer til vertinnegaver og andre "smågaver", så dukker det opp "Duftlys" som forslag.  Jeg har også fått noen og takker selvfølgelig pent for det er jo hyggelig at noen vil gi meg en gave og jeg skjønner at det ikke er gjort for å plage meg.  Men i bestefall blir det brukt i lykter som blir tent ute, eller de havnet i søpla. 

Men hvorfor er det så populært å bruke det som gave?  

Anonymkode: 9212c...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt, billig og en god del folk liker det. 

Anonymkode: 58ae1...86a

Skrevet

Halvor Bakke mener jo det er helt nødvendig. Så det er nok hans feil😂

Anonymkode: 5b876...5ee

Skrevet

Må innrømme at jeg synes det er like merkelig å kjøpe duftlys til noen som å kjøpe parfyme til noen. 

Luftpreferanser er personlige. Det som en synes lukter fantastisk kan gjøre en annen kvalm. 

Jeg har også fått slike. Men har begynt å tilfeldig nevne til noen innimellom at jeg bruker så lite slikt, at selv om de lukter godt, og at jeg reagerer litt på dem. Virker som om folk har forstått poenget, for har ikke fått slike på et par år nå. 

Anonymkode: fe4d7...b8f

Skrevet

Elsker duftlys. Men de må være dyre. Hodepine hvis de ikke er skikkelige.

Anonymkode: 9037c...5a6

Skrevet

Duftlys er i samme kategori som tøymykner, og etter min oppfatning direkte frekt å gi bort.

Skrevet

Hater det, synes det er helt ute. Ødelegger inneluften. Bad taste

Anonymkode: 734cc...ed0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Elsker duftlys. Men de må være dyre. Hodepine hvis de ikke er skikkelige.

Anonymkode: 9037c...5a6

Hvordan er de hvis de ikke er skikkelige?

Anonymkode: 319bd...21c

Skrevet

Det er mange som liker det, men jeg synes det kun kan gis til de man vet liker det. hvis man ikke vet, så lar man det være.

Anonymkode: 319bd...21c

Skrevet

Føler det er røyker eller østeuropeere som liker sånt. Store mengder tøymyker og duftlys i mange varianter.🤢

Anonymkode: ff86e...df3

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Føler det er røyker eller østeuropeere som liker sånt. Store mengder tøymyker og duftlys i mange varianter.🤢

Tøymykner er forferdelige greier det også.  Spesielt de med lukt. Det kommer ikke på innsiden av huset her.  Bruker forresten nesten ikke tøymykner i det hele tatt.  Jeg føler at dagens vaskemidler er mildere eller annerledes enn for en del år siden, så tøyet blir ikke så hardt som det ble før. 

Skrevet

Duftlys og tøymykner er fandens verk! Begge deler stinker. 

Anonymkode: 66f94...26a

Skrevet

Jeg liker duftlys og ga nettopp et til min søster. 

Anonymkode: 13e4d...8c3

Skrevet

Jeg tenker litt at det er med duftlys som med produkter fra Rituals.
Enten så elsker man det, eller så hater man det, og de som elsker det syns det er en fin gave å gi bort

Anonymkode: b2e48...e97

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker litt at det er med duftlys som med produkter fra Rituals.
Enten så elsker man det, eller så hater man det, og de som elsker det syns det er en fin gave å gi bort

Anonymkode: b2e48...e97

Ja enig. De fleste i min krets liker ikke rituals så flere av oss har ett lager etter diverse gaver 

Skrevet

Jeg liker ikke duftlys, ikke røkelse, ikke duftpinner, og ikke svibler. Hvis jeg får sånt i gave takker jeg selvfølgelig, men sørger for å bli kvitt det kjapt. 

Skrevet (endret)
Iiiiik skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke duftlys, ikke røkelse, ikke duftpinner, og ikke svibler. Hvis jeg får sånt i gave takker jeg selvfølgelig, men sørger for å bli kvitt det kjapt. 

Amen. Det eneste som dufter av noe som helst (bortsett fra min tenåringssønn) er en sjelden spray med parfyme til festbruk og kongerøkelse til jul. Parfymen er én spray i nakken, røkelsen ikke hver dag og kun i desember.

Duftlys lukter ikke godt. 

Endret av amandine
Skrevet

Er verken fra østeuropa og ikke røyker jeg, men elsker både duftlys og tøymykner😂

Anonymkode: 9b848...636

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Enig med deg. Bortsett fra røkelse.  Kanskje fordi den bare brennes til jul hos oss, så det får fram julefølelsen når den tennes rett før julen ringes inn. 

Skrevet

Er verken fra østeuropa og ikke røyker jeg, men elsker både duftlys og tøymykner😂

Jeg og! 🙋‍♀️

Anonymkode: 4f58e...b32

Skrevet

Haha jeg også😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Halvor Bakke mener jo det er helt nødvendig. Så det er nok hans feil😂

Anonymkode: 5b876...5ee

I 2026?

gale damen skrev (15 timer siden):

Duftlys er i samme kategori som tøymykner, og etter min oppfatning direkte frekt å gi bort.

Enig.

Anonymkode: 05100...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...