Gå til innhold

Når mannfolk blir syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud bedre sier jeg bare. 
leg lå en uke med feber og forkjølelse. Likevel luftet jeg hunden, lagde mat og ordnet det jeg kunne. Dette var et par uker siden. Nå er han syk. Hoster med full styrke uten å holde seg for munnen, overdriver og er så stakkarslig at jeg kjenner jeg blir irritert. 
jeg fikser og ordner rundt han og sier ikke så mye. 
Han blir så veldig mye sykere enn meg når jeg er syk. 
Ellers er han leder i en bedrift og en mann som står på mer enn de fleste. Men når han blir syk? 🤧 gud bedre meg sier jeg bare. 
Flere som har menn som er nær døden når de blir syk? 
Jeg har både født barn, ammet og ligger med feber og hatt brystbetennelse mens han har vært på jobb og likevel kunne jeg ikke legge meg ned. 

Anonymkode: 58761...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Mannen min er snill og god, men når han er syk blir han helt ubrukelig. Han ligger på sofaen og ynker seg over tett nese og litt feber og klarer knapt å strekke seg etter kaffekoppen. Jeg sier at det bare er å ta seg selv i nakken så klarer man å rydde bort tallerkenen sin og noen ting til selv om man føler seg dårlig. Jeg får det jo til. Han gjør det, men med sukk og stønn og minutt for minutt rapportering av symptomer og hvor slitsomt det er. Noen ganger må jeg telle til ti for å være passelig forståelsesfull. 

Anonymkode: a01b2...418

Skrevet

Det heter "man-flu" av en grunn, mener det faktisk er forsket på det, at menn har en mye lavere tålegrense enn kvinner når det kommer til dette.

Vi hadde influensa i hus i fjor, alle ble syke, og datteren min på 17 år mobber fremdeles pappaen sin for reaksjonen hans på det. Hun hadde 39 i feber og mannen hadde 37,5. Den som jamret og lurte om noen kunne hente et glass vann var han 😅

Anonymkode: 3fbd1...f0d

Skrevet

Jeg har en motsatt-mann. Han legger seg aldri ned, men subber rundt med knekk i knærne og lut i ryggen og er så tapper, så tapper. Vasker gulv og klær med sukk og stønn, og verdens verste hostekuler. Takker meg til å få pakket han under dyna og få fred 🤪

Anonymkode: 2fca9...a19

Skrevet

Når kvinner klager: trøst og forståelse.

Når menn klager:

Anonymkode: c29f1...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...