Gå til innhold

Kalde folk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du er jo ikke ute etter å diskutere noe som helst, du er ute etter å baksnakke. Ta deg sammen! Du vet hva man sier om folk som snakker om andre…?

Anonymkode: 47870...9e7

Du er her inne for å rakke ned på å angripe brukere her inne. Ta deg sammen 

Anonymkode: 6ba22...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Føler du deg truffet? Du fremstår som en som aldri hadde giddet å gi en femmer. 

Anonymkode: c64c0...338

Nei nei nei. Her siterte jeg feil! 💔 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er et diskusjonsforum. Du sitter ikke i en jury her som skal dømme hvem som har rett og feil. 

For det er det du som skal gjøre? Du vil jo ikke diskutere, du vil klage. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Føler du deg truffet? Du fremstår som en som aldri hadde giddet å gi en femmer. 

Akkurat det bryr meg ikke det minste, faktisk. 

Anonymkode: a0366...19d

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du er her inne for å rakke ned på å angripe brukere her inne. Ta deg sammen 

Følte du deg så angrepet og rakket ned på, altså? Fordi jeg påpekte det ufine i å opprette en tråd som utelukkende handler om å baksnakke en - for oss - ukjent kvinne? Du forbeholder deg retten til å baksnakke andre så mye du vil, uten å møte motstand?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Følte du deg så angrepet og rakket ned på, altså? Fordi jeg påpekte det ufine i å opprette en tråd som utelukkende handler om å baksnakke en - for oss - ukjent kvinne? Du forbeholder deg retten til å baksnakke andre så mye du vil, uten å møte motstand?

Du virker jo syk i hodet stakkars 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hehe, du fortsetter å imponere med din vinnende personlighet ♥️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror nok at de fleste av oss konkluderer med at det ikke naboen som er den med en kjip personlighet i denne historien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og du er tydeligvis et hjertelig menneske? 

Anonymkode: 7e7cf...a6d

Skrevet

Grunnen til at en i nabolaget ikke ønsker å være med, er det ingen som har noe med eller grunn til å spekulere over.  Det kan være gode grunner eller dårlige  grunner, naboen kan være gjerrig, kald, slem, likegyldig, dårlig nabo eller rett og slett en person som ikke ønsker å være med på sånne ting.  Det må man bare respektere og ikke fantasere fram hvor dårlig denne naboen er til å være nabo. 

Dere andre får da velge om dere skriver fra "Naboer" på kortet, eller navn, eller ting som naboer i nr, 12,14, 18 og 22. 

Anonymkode: c11bc...47c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at en i nabolaget ikke ønsker å være med, er det ingen som har noe med eller grunn til å spekulere over.  Det kan være gode grunner eller dårlige  grunner, naboen kan være gjerrig, kald, slem, likegyldig, dårlig nabo eller rett og slett en person som ikke ønsker å være med på sånne ting.  Det må man bare respektere og ikke fantasere fram hvor dårlig denne naboen er til å være nabo. 

Dere andre får da velge om dere skriver fra "Naboer" på kortet, eller navn, eller ting som naboer i nr, 12,14, 18 og 22. 

Anonymkode: c11bc...47c

I andre som er med er skrevet med navn. Kjipt for henne at hun valgte å ikke bli med. Men hun om det. Hadde følt meg teit om hele nabolaget var med på en minnekrans der jeg takket nei. 
Men det er meg. 
Hun sitter på lærer rommet å snakker ned de slemme og forferdelige barna i gata også foreldre. Men hennes egne barn holder på med ring og stikk, fyller postkasser med snø. Hun er ei slik mor. Og før dere har lyst å angripe meg med å skrive at mine barn er drittunger så pust med magen. Jeg har voksne barn 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

I andre som er med er skrevet med navn. Kjipt for henne at hun valgte å ikke bli med. Men hun om det. Hadde følt meg teit om hele nabolaget var med på en minnekrans der jeg takket nei. 
Men det er meg. 
Hun sitter på lærer rommet å snakker ned de slemme og forferdelige barna i gata også foreldre. Men hennes egne barn holder på med ring og stikk, fyller postkasser med snø. Hun er ei slik mor. Og før dere har lyst å angripe meg med å skrive at mine barn er drittunger så pust med magen. Jeg har voksne barn 

Og du er ikke stort bedre, slik du sitter foran PCn og snakker ned og rakker ned et annet menneske. Jeg tror eneste grunnen til at du kjøper blomster til denne begravelsen er kun for å se bedre ut for andre, ikke for du oppriktig synes dette er en fin ting å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og du er ikke stort bedre, slik du sitter foran PCn og snakker ned og rakker ned et annet menneske. Jeg tror eneste grunnen til at du kjøper blomster til denne begravelsen er kun for å se bedre ut for andre, ikke for du oppriktig synes dette er en fin ting å gjøre. 

Dette. Alt tyder på at hi er av dem som liker å sole seg i glansen av sin godhet, mens hun egentlig er kald og dømmende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke pc. Skjønner oppriktig ikke hvorfor du er her inne, og hva du kan tilføre forumet. 
Jeg har selv mistet en nær og selv stått i bunnløs sorg. Jeg har selv erfart hvor mye det betyr og hvor mye det hjalp at venner, kollegaer, naboer og bekjente viste omtanke i form av blomster, en sms, en klem, og nystekte boller på døra. Derfor vil jeg bidra på denne måten tilbake og til andre som står i samme helvete jeg gjorde. Fordi jeg vet det varmer i en umenneskelig situasjon. 
Min mann er den i husstanden som var denne naboen nær. De har bygd garasje sammen og hjulpet hverandre mye. Det er for meg en selvfølge at vi blir med på blomster. Man skinner ikke av å vise omtanke. Det er normalt. 
I kveld har jeg lagd en 3 retters indisk middag til mannen, ikke fordi jeg er en helgen men fordi jeg liker å glede andre, på samme måte han liker å glede meg med gode middager. 
Hadde jeg synes jeg var en helgen og ville sole meg i hvor flink jeg er hadde jeg tatt bilder og dandert og lagt ut på sosiale medier og vist hele verden hvor flott jeg er. Men nei, jeg deler ikke på some hva vi koser oss med. Går an å kose seg uten at 400 andre ser at du koser deg. Hvis du vil vri å vende på alle tråder som legges ut her har du et problem. Kom deg i jobb, skaff deg venner irl og lær deg sosial kompetanse. Da blir livet mye lysere for deg 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke pc. Skjønner oppriktig ikke hvorfor du er her inne, og hva du kan tilføre forumet. 
Jeg har selv mistet en nær og selv stått i bunnløs sorg. Jeg har selv erfart hvor mye det betyr og hvor mye det hjalp at venner, kollegaer, naboer og bekjente viste omtanke i form av blomster, en sms, en klem, og nystekte boller på døra. Derfor vil jeg bidra på denne måten tilbake og til andre som står i samme helvete jeg gjorde. Fordi jeg vet det varmer i en umenneskelig situasjon. 
Min mann er den i husstanden som var denne naboen nær. De har bygd garasje sammen og hjulpet hverandre mye. Det er for meg en selvfølge at vi blir med på blomster. Man skinner ikke av å vise omtanke. Det er normalt. 
I kveld har jeg lagd en 3 retters indisk middag til mannen, ikke fordi jeg er en helgen men fordi jeg liker å glede andre, på samme måte han liker å glede meg med gode middager. 
Hadde jeg synes jeg var en helgen og ville sole meg i hvor flink jeg er hadde jeg tatt bilder og dandert og lagt ut på sosiale medier og vist hele verden hvor flott jeg er. Men nei, jeg deler ikke på some hva vi koser oss med. Går an å kose seg uten at 400 andre ser at du koser deg. Hvis du vil vri å vende på alle tråder som legges ut her har du et problem. Kom deg i jobb, skaff deg venner irl og lær deg sosial kompetanse. Da blir livet mye lysere for deg 

Du skulle ikke ta ditt eget råd da? Du har virkelig mye å gå på når det gjelder sosial kompetanse, basert på svarene dine her. Den latterlige hersketeknikken er bare pinlig, om du skal sette andre på plass må du virkelig ha mer å fare med! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du skulle ikke ta ditt eget råd da? Du har virkelig mye å gå på når det gjelder sosial kompetanse, basert på svarene dine her. Den latterlige hersketeknikken er bare pinlig, om du skal sette andre på plass må du virkelig ha mer å fare med! 

Hva med deg? Hva gjør du for andre? 

Skrevet

Hva i all verden er det som skjer her, folk sitter å kverulerer og slenger dritt til hverandre. Dere er jo verre enn småunger.

Anonymkode: 22dcf...0e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hva med deg? Hva gjør du for andre? 

Jeg prøver å ikke baksnakke folk da livserfaring har lært meg at det ofte er ting man ikke vet om andre. Ellers bestreber jeg meg på å være et hyggelig menneske som folk ønsker å være sammen med. Det lykkes jeg godt med, heldigvis. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ellers bestreber jeg meg på å være et hyggelig menneske som folk ønsker å være sammen med. Det lykkes jeg godt med, heldigvis. 

Ikke her inne tydeligvis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke her inne tydeligvis.

Jeg har mindre tålmodighet med toskeskap her inne, det stemmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har mindre tålmodighet med toskeskap her inne, det stemmer. 

Slutt å oppfør deg sånn selv da. Du er ikke det spor bedre enn hi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.2.2026 den 16.55):

Naboen vår døde brått ute ved postkassa. Bare falt om. Vi bor i et byggefelt med eneboliger ganske tett. Vi alle har bodd her i 20 år + Det har vært et godt naboskap mellom naboene, så det er ingen som er uvenn med han eller familien. 
Vi har gått sammen og bestilt bårebukett til begravelsen. Vi er 7 naboer som har gått sammen. En av naboene (hans nærmeste nabo) vil ikke bli med på spleisen da hun Ikke føler det er naturlig. 
Denne mannen har hjulpet henne med masse oppgjennom årene. Hun har god økonomi, og er lærer. Mannen på Nordsjøen så det er ikke pengene det går på. Er snakk om 200 kr. 
Hvor smålig kan man være? Nå nærmeste nabo dør, en fantastisk mann som brukte pensjonist tilværelsen til å hjelpe naboene med å klippe hekker, og måke snø. 
For meg handler det om felleskap i et nabolag. Vise samhold, vise respekt for kona som sitter igjen. Om verdighet. 
Alle naboene takket den som tok initiativ og ble med. Flere andre i nabolaget har også kastet seg på og vil bli med. 
Men hans nærmeste nabo føler ikke det naturlig. Før dere går til analyse av teksten og konspirerer med at mannen sikkert har vært slem, at han sikkert har vært pedofil, eller de sikkert har dårlig råd så avfeier jeg dette. 
Naboen som ikke vil være med er også bestevenninne med hans datter. 
Og nei hun har heller ikke gitt blomster til hans datter eller kona. 
Jeg respekterer at de ikke ønsker bli med på blomster, det er deres valg. Men føler også det sier litt om kulden. 

Kanskje de har bestilt blomster sammen med andre? Kanskje de ville bestille alene? Kanskje de velger å sende blomster direkte  til familien framfor til begravelsen? Kanskje de heller enn monster velger å støtte en sak familien ønsker osv. mange muligheter…..

noen synes bårebuketter er litt distansert. De koster endel og «varer» bare i selve begravelsen. 

vi var nettopp i begravelsen til en god nabo og valgte å ikke bestille bårebukett. Vedkommende skulle bisettes, så det var ingen grav å legge blomstene på etter seremonien. Sammen med naboer valgte vi heller å støtte kreftforeningen da de etterlatte ønsket det. Noen bakte kake til etterpå-laget og viste sin omsorg på den måten. Noen har støttet familien med middag og barnepass.

Det er mange måter vise sin omsorg på etter dødsfall. 

Anonymkode: 39b18...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...