Anonym bruker Skrevet 27. februar #1 Skrevet 27. februar Jeg gikk i en sykemelding og blit videre oppfordret til å forlenge sykemeldingen. Jeg har hatt noen utfordringer på jobb, da jeg har fått den vanskeligste oppgaven på jobn. Det krever endel og jeg fikk tilslutt kjenne det på kroppen, altså fysisk. Er det godt ment at han vil jeg skal komme tilbake når jeg er 100% klar? Aldri fått det servert slik. Har kun vært sykemeldt ei uke, å med den holdningen kunne jeg like godt tatt noen dager til. Jeg er på utkikk etter andre jobber, jobbet her i 6år. Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #2 Skrevet 27. februar Det er da en helt vanlig, vennlig sak for en sjef å si. Anonymkode: 80595...65b
Anonym bruker Skrevet 27. februar #3 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er da en helt vanlig, vennlig sak for en sjef å si. Anonymkode: 80595...65b Å oppfordre til sykemelding? Nei. Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #4 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Å oppfordre til sykemelding? Nei. Anonymkode: 44c5c...895 Jo, det er, og burde være, en helt vanlig ting å si for en sjef, når det er det som trengs. Jeg ble sykemeldt for utmattelse (mulig long-covid) og fikk streng beskjed av sjefen om å gå til legen, ta den tida jeg trenger og ikke være redd for å være aktiv / vise meg ute eller til og med komme innom og ta en kopp kaffe i lunsjepausen når jeg hadde lyst. Og det var akkurat det jeg trengte. Anonymkode: 0ad5c...0c2
Himmel og hav Skrevet 27. februar #5 Skrevet 27. februar Jeg ville tolket det som godt ment og som at han har sett at du har slitt og at han vil at du skal føle deg helt frisk før du kommer tilbake. Nå gjetter jeg bare, men du er kanskje veldig samvittighetsfull og kunne være troende å komme tilbake før du var frisk nok fordi du får dårlig samvittighet når kolleger må dekke opp for deg? Det kan være praktisk også, og at det er bedre for arbeidsplassen å ha en vikar som fungerer 100% enn at du kommer tilbake og fungerer 70%?
Anonym bruker Skrevet 27. februar #6 Skrevet 27. februar Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Jeg ville tolket det som godt ment og som at han har sett at du har slitt og at han vil at du skal føle deg helt frisk før du kommer tilbake. Nå gjetter jeg bare, men du er kanskje veldig samvittighetsfull og kunne være troende å komme tilbake før du var frisk nok fordi du får dårlig samvittighet når kolleger må dekke opp for deg? Det kan være praktisk også, og at det er bedre for arbeidsplassen å ha en vikar som fungerer 100% enn at du kommer tilbake og fungerer 70%? En leder skal ikke synse om hvorvidt ansatte trenger videre sykemelding, men ha åpen og spørrende dialog med ansatt og legge til rette for at de kan komme tilbake. Å oppfordre til sykemelding innebærer brudd på lovverk og å forsøke unndra seg tilretteleggingsplikt. Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En leder skal ikke synse om hvorvidt ansatte trenger videre sykemelding, men ha åpen og spørrende dialog med ansatt og legge til rette for at de kan komme tilbake. Å oppfordre til sykemelding innebærer brudd på lovverk og å forsøke unndra seg tilretteleggingsplikt. Anonymkode: 44c5c...895 Ja sjefen var ikke sånn før. Tvert imot. Så fikk en bismak og nesten vil ta lengre sykemelding. Det har bært veldig mye på en gang der nå, er deprimert itillegg. Null energi Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #8 Skrevet 27. februar Dette er en del av nådagens lederutdannelse. At hvis man tar godt vare på de ansatte min har, sparer det bedriften for veldig mye penger. Det er sunn fornuft og vinn-vinn situasjoner for både leder og ansatt, at man jobber sammen for å ha et bra arbeidsmiljø. Hvis du ikke tar den tiden du trenger nå, er det større sjanse for at det halter seg frem en stund til, før du blir skikkelig dårlig og langtidssykemeldt. Da må bedriften hente inn og lære opp en erstatning for deg, samt at den kunnskapen du har opparbeidet deg på jobb, som ikke står noe sted, blir borte. Det er et stort tap for arbeidsplassen. Derfor bør arbeidstakere også ta hensyn til seg selv, og sette grenser. Slik at man slipper lange sykefravær. Anonymkode: 18c5b...ed1
Anonym bruker Skrevet 27. februar #9 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): En leder skal ikke synse om hvorvidt ansatte trenger videre sykemelding, men ha åpen og spørrende dialog med ansatt og legge til rette for at de kan komme tilbake. Å oppfordre til sykemelding innebærer brudd på lovverk og å forsøke unndra seg tilretteleggingsplikt. Anonymkode: 44c5c...895 Du milde. Jeg håper jeg aldri møter på deg i noen sammenheng, du snakker om å være bratt og vanskelig. Dette er en sjef som vil ha en medarbeider som er frisk til å jobbe, ikke halvfrisk men tilbake med dårlig samvittighet, og ikke en som kommer tilbake for tidlig og derfor ender med lenger fravær. Anonymkode: 80595...65b
Anonym bruker Skrevet 27. februar #10 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ja sjefen var ikke sånn før. Tvert imot. Så fikk en bismak og nesten vil ta lengre sykemelding. Det har bært veldig mye på en gang der nå, er deprimert itillegg. Null energi Anonymkode: 48c1c...c84 Da kan det tenkes at det er godt ment, men din leder har likevel en plikt til å overlate den vurderingen til deg og lege, og spørre hva du trenger som kan være til hjelp Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #11 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du milde. Jeg håper jeg aldri møter på deg i noen sammenheng, du snakker om å være bratt og vanskelig. Dette er en sjef som vil ha en medarbeider som er frisk til å jobbe, ikke halvfrisk men tilbake med dårlig samvittighet, og ikke en som kommer tilbake for tidlig og derfor ender med lenger fravær. Anonymkode: 80595...65b Kanskje du og lederen innbiller dere det. Men det er en leder som potensielt presser en ansatt ut av jobb, og forsøker å unndra seg tilretteleggingsplikt og kostnader ved å skyve dette over på NAV. Ikke uvanlig det heller. Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #12 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du milde. Jeg håper jeg aldri møter på deg i noen sammenheng, du snakker om å være bratt og vanskelig. Dette er en sjef som vil ha en medarbeider som er frisk til å jobbe, ikke halvfrisk men tilbake med dårlig samvittighet, og ikke en som kommer tilbake for tidlig og derfor ender med lenger fravær. Anonymkode: 80595...65b Ja jeg er i utgangspunktet sykemeldt for akutt migrene/nakke som er stiv som fy. Umulig for meg å bidra i min fysiske jobb. Itillegg har det skjedd endel ting på jobb som jeg tror sjefen min har fått forståelse for, å kanskje utifra det tenker at jeg har gått av å være borte til jeg er 100%. Jeg har møtt på trakassering der flere er innblandet på jobb. Dette reslulterte i at jeg fikk kraftig migrene anfall som kommer av stress. Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #13 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kanskje du og lederen innbiller dere det. Men det er en leder som potensielt presser en ansatt ut av jobb, og forsøker å unndra seg tilretteleggingsplikt og kostnader ved å skyve dette over på NAV. Ikke uvanlig det heller. Anonymkode: 44c5c...895 Jeg aner ikke. Derfor jeg spør dere. Jeg koser meg ikke i denne settingen og føler på en måte at sjefen også ikke vil ha meg tilbake (selvom han sa " det er ikke noe med at jeg ikke vil du skal tilbake i jobb") Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #14 Skrevet 27. februar Er det ikke normalt at man sykemeldes for en 14 dagers periode når man først har sykemeldt seg? 🙈 Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #15 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg aner ikke. Derfor jeg spør dere. Jeg koser meg ikke i denne settingen og føler på en måte at sjefen også ikke vil ha meg tilbake (selvom han sa " det er ikke noe med at jeg ikke vil du skal tilbake i jobb") Anonymkode: 48c1c...c84 Huff da. Det er ikke uvanlig at ledere som er dårlig på å håndtere slikt tenker at det enkleste og beste for alle er at den som trakasseres forblir sykemeldt eller slutter. Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #16 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Huff da. Det er ikke uvanlig at ledere som er dårlig på å håndtere slikt tenker at det enkleste og beste for alle er at den som trakasseres forblir sykemeldt eller slutter. Anonymkode: 44c5c...895 Mulig. Veldig dårlig isåfall Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #17 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg aner ikke. Derfor jeg spør dere. Jeg koser meg ikke i denne settingen og føler på en måte at sjefen også ikke vil ha meg tilbake (selvom han sa " det er ikke noe med at jeg ikke vil du skal tilbake i jobb") Anonymkode: 48c1c...c84 Er du alltid paranoid og tror det verste om andres intensjoner? Anonymkode: 80595...65b
Anonym bruker Skrevet 27. februar #18 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Er du alltid paranoid og tror det verste om andres intensjoner? Anonymkode: 80595...65b Alvorlig talt, skjerp deg!! Det er hun som står i det og kjenner sin sjef fra før. Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #19 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Alvorlig talt, skjerp deg!! Det er hun som står i det og kjenner sin sjef fra før. Anonymkode: 44c5c...895 Skjerp meg? Hun sier i klartekst at hun tolker alt motsatt. Anonymkode: 80595...65b
Anonym bruker Skrevet 27. februar #20 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Skjerp meg? Hun sier i klartekst at hun tolker alt motsatt. Anonymkode: 80595...65b Nei. Det er hun som står i det og fanger opp om sjefens kroppsspråk og atferd ellers ikke er i samsvar med det som sies verbalt. Anonymkode: 44c5c...895
Anonym bruker Skrevet 27. februar #21 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei. Det er hun som står i det og fanger opp om sjefens kroppsspråk og atferd ellers ikke er i samsvar med det som sies verbalt. Anonymkode: 44c5c...895 Ja det stemmer. Jeg merker noen vinber her som ikke er helt bra. Var i samtale med sjefen for 3 ukers tid siden pg i samtalen var det snakk om det som bikket imot på jobn, han la til at jeg burde søke en annen jobb. Jeg ble litt sjokkert over å høre det, selvom han sa at jeg passet til en bedre stilling og at jeg var ung med hele livet foran meg. Etter det har det rast litt for meg på jobb. Immunforsvaret har aldri vært så dårlig som nå. Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #22 Skrevet 27. februar Himmel og hav skrev (3 timer siden): Jeg ville tolket det som godt ment og som at han har sett at du har slitt og at han vil at du skal føle deg helt frisk før du kommer tilbake. Nå gjetter jeg bare, men du er kanskje veldig samvittighetsfull og kunne være troende å komme tilbake før du var frisk nok fordi du får dårlig samvittighet når kolleger må dekke opp for deg? Det kan være praktisk også, og at det er bedre for arbeidsplassen å ha en vikar som fungerer 100% enn at du kommer tilbake og fungerer 70%? Det er akkurat slik jeg tenker. Dårlig samvittighet, tenker at jeg gjør en stor jobb for andre nå, men samtidig med en god følelse at jeg slipper å møte vedkommene som har behandlet meg dårlig. Anonymkode: 48c1c...c84
Anonym bruker Skrevet 27. februar #23 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da kan det tenkes at det er godt ment, men din leder har likevel en plikt til å overlate den vurderingen til deg og lege, og spørre hva du trenger som kan være til hjelp Anonymkode: 44c5c...895 Himmel det er jo uansett lege som gjør den vurderingen og sykmelder. Anonymkode: bbac1...79c
Anonym bruker Skrevet 27. februar #24 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja det stemmer. Jeg merker noen vinber her som ikke er helt bra. Var i samtale med sjefen for 3 ukers tid siden pg i samtalen var det snakk om det som bikket imot på jobn, han la til at jeg burde søke en annen jobb. Jeg ble litt sjokkert over å høre det, selvom han sa at jeg passet til en bedre stilling og at jeg var ung med hele livet foran meg. Etter det har det rast litt for meg på jobb. Immunforsvaret har aldri vært så dårlig som nå. Anonymkode: 48c1c...c84 Kanskje han har rett i at du vil ha det bedre i en annen jobb. Anonymkode: bbac1...79c
Anonym bruker Skrevet 27. februar #25 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje han har rett i at du vil ha det bedre i en annen jobb. Anonymkode: bbac1...79c Ja, klart jeg vil ha en annen jobb. Har vært person angrep det siste halvåret. Føler virkelig jeg gjør jobben så godt jeg kan, men det er ei som ødelegger for meg. Hun har også fått med seg en person til. De vil ikke ha meg der, mener jeg ikke gjør jobben min. Enda jeg har vært der i 6år og det ikke var et problem før hun ble ansatt. Utrolig kjip/sårbar situasjon å stå i kjenner jeg. Sjefen er vel lei klager og ser sin sikt i at det er best jeg slutter. Til syvende og sist; ikke bare å få seg en annen jobb heller. Helt avhengig av en 100%, som jeg nå har. Anonymkode: 48c1c...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå