Anonym bruker Skrevet 28. februar #26 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Reise, hvor? Mine barn har alle rent alpint som hobby, og bortsett fra heiskort som de får til jul så er ikke utstyret dyrere enn langrenn eller turski. Anonymkode: b4eff...674 Ikke alle bor ved siden av en bakke. Anonymkode: 9ffb8...03f
Optatium Skrevet 28. februar #27 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Reise, hvor? Mine barn har alle rent alpint som hobby, og bortsett fra heiskort som de får til jul så er ikke utstyret dyrere enn langrenn eller turski. Anonymkode: b4eff...674 Nei, sjokkerende nok så bor ikke alle i en alpinbakke. Jeg har nok med å holde tritt med langrenn og skøyter, om jeg ikke skal legge på alpinutstyr også. Heiskort er et par tusen for dagskort, så det er klart det er dyrt. Jeg har ikke noe imot at andre driver med alpint, men ikke si det ikke er dyrt i alle fall🥵
Anonym bruker Skrevet 28. februar #28 Skrevet 28. februar Optatium skrev (46 minutter siden): Nei, sjokkerende nok så bor ikke alle i en alpinbakke. Jeg har nok med å holde tritt med langrenn og skøyter, om jeg ikke skal legge på alpinutstyr også. Heiskort er et par tusen for dagskort, så det er klart det er dyrt. Jeg har ikke noe imot at andre driver med alpint, men ikke si det ikke er dyrt i alle fall🥵 Det er klart at man ikke renner mye alpint om man må reise for å komme til bakken, jeg tok utgangspunkt i at man bor i kjøreavstand til alpinanlegget. Et par tusen for et dagskort var drøyt, vi betaler ca 500 for barn. Renne man litt så svarer det seg raskt å kjøpe sesongkort, og det er som sagt fast julegave hos oss. Det koster å drive med det meste innen idrett, men at alpint er i en klasse for seg kjøper jeg ikke helt n Anonymkode: b4eff...674
Optatium Skrevet 28. februar #29 Skrevet 28. februar Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er klart at man ikke renner mye alpint om man må reise for å komme til bakken, jeg tok utgangspunkt i at man bor i kjøreavstand til alpinanlegget. Et par tusen for et dagskort var drøyt, vi betaler ca 500 for barn. Renne man litt så svarer det seg raskt å kjøpe sesongkort, og det er som sagt fast julegave hos oss. Det koster å drive med det meste innen idrett, men at alpint er i en klasse for seg kjøper jeg ikke helt n Anonymkode: b4eff...674 I og med at det koster null å gå på langrenn, utstyret er mindre (ingen hjelm, briller eller ryggbeskyttelse) og selve utstyret noe billigere, gjør alpint til en klasse for seg. Skøyter koster heller ikke stort. 500kr pr barn, to barn, og så for en voksen? Fort nesten 2000kr det da😅 Jeg bor i kjøreavstand til alpinanlegg, men det er lenger enn til løypenettet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars #30 Skrevet 3. mars Vi har alt utstyr som barna trenger. Men vi har kjøpt alt brukt på finn eller på sportsmarkeder, eller de har fått i julegave. Når de vokser ut av det, så selger vi det videre på finn til nesten samme pris som vi kjøpte det for. Det blir ikke så mye utgifter til utstyr da. Anonymkode: d16d7...935
Anonym bruker Skrevet 5. mars #31 Skrevet 5. mars Da barna var mindre og var med på «alt» kjøpte jeg brukt. Nå velger de selv hva de vil ha, og må spare til utstyret selv. Har en som går på ski av 3, men hun driver med ALT som er av ski. Jeg betaler heiskort på 700 og sender med penger til mat de gangene hun skal reise et sted det ikke kan lånes sesongkort, ellers legger jeg i litt penger til mat/godteri e.l. om hun er med andre. Vi har anlegg i kjøreavstand, men den kjøreturen er på 1,5 timer og da tar de bussen. Jeg gidder ikke sitte på en kafé og vente og de klarer fint å ta buss og tog for å komme seg til og fra. Men hun har kjøpt alt utstyret selv da, spart det som kommer inn til jul/bursdag. Tar med det enda bedre vare på det, for skal jo selges når hun har råd til nytt Anonymkode: f693f...a66
Anonym bruker Skrevet 5. mars #32 Skrevet 5. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Da barna var mindre og var med på «alt» kjøpte jeg brukt. Nå velger de selv hva de vil ha, og må spare til utstyret selv. Har en som går på ski av 3, men hun driver med ALT som er av ski. Jeg betaler heiskort på 700 og sender med penger til mat de gangene hun skal reise et sted det ikke kan lånes sesongkort, ellers legger jeg i litt penger til mat/godteri e.l. om hun er med andre. Vi har anlegg i kjøreavstand, men den kjøreturen er på 1,5 timer og da tar de bussen. Jeg gidder ikke sitte på en kafé og vente og de klarer fint å ta buss og tog for å komme seg til og fra. Men hun har kjøpt alt utstyret selv da, spart det som kommer inn til jul/bursdag. Tar med det enda bedre vare på det, for skal jo selges når hun har råd til nytt Anonymkode: f693f...a66 Lånes sesongkort? De er jo personlige og å ‘låne’ er å stjele. Anonymkode: b4eff...674
Anonym bruker Skrevet 5. mars #33 Skrevet 5. mars Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Lånes sesongkort? De er jo personlige og å ‘låne’ er å stjele. Anonymkode: b4eff...674 Det blir det svindlet utrolig mye med. Folk som leier ut hytter o.l med sesongkortene liggende på hytta så de som er der "låner" dem osv. Anonymkode: 815e4...3d3
Anonym bruker Skrevet 5. mars #34 Skrevet 5. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Lånes sesongkort? De er jo personlige og å ‘låne’ er å stjele. Anonymkode: b4eff...674 Ikke å stjele når det er hyttekort Anonymkode: f693f...a66
Anonym bruker Skrevet 5. mars #35 Skrevet 5. mars Vi har det vi bruker mye og ofte, andre ting låner vi på Bua. Kjøper også gjerne brukt. Har skøyter pga vi går mye på skøyter og vi har sykler siden vi sykler masse. Ski og slalåm låner vi på Bua ved behov. Anonymkode: 94c45...f5a
Anonym bruker Skrevet 5. mars #36 Skrevet 5. mars Min datter har skøyteski, langrennski, felleski, slålomski, vanlig sykkel, elsykkel, elsparkesykkel og skøyter. I tillegg har hun egen hest med alt utstyr hesten trenger til dressur, sprang og feltritt. Hun har ikke fotballsko da hun ikke spiller fotball, men hun har flere par løpesko og treningsklær da hun trener styrke og løper en del. Anonymkode: d5346...62f
amandine Skrevet 5. mars #37 Skrevet 5. mars (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Min datter har skøyteski, langrennski, felleski, slålomski, vanlig sykkel, elsykkel, elsparkesykkel og skøyter. I tillegg har hun egen hest med alt utstyr hesten trenger til dressur, sprang og feltritt. Hun har ikke fotballsko da hun ikke spiller fotball, men hun har flere par løpesko og treningsklær da hun trener styrke og løper en del. Anonymkode: d5346...62f Har hun ikke randonnée-ski?? Endret 5. mars av amandine
Anonym bruker Skrevet 6. mars #38 Skrevet 6. mars Optatium skrev (På 27.2.2026 den 12.18): Alpinutstyr er uaktuelt, det er en for dyr hobby. Ellers har de det meste, noe brukt, noe arv, noe nytt. Ingen ting er topputstyrt. Alpinutstyr kan kjøpes brukt på dinn, selges når det er for lite for samme pris. Koster stort sett ingenting på sikt sånn. Heiskort er jo dyrt da. Anonymkode: 0eed2...a8b
Anonym bruker Skrevet 6. mars #39 Skrevet 6. mars amandine skrev (16 timer siden): Har hun ikke randonnée-ski?? Nei, det bruker hun ikke så da har hun ikke det. Anonymkode: d5346...62f
Anonym bruker Skrevet 6. mars #40 Skrevet 6. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, det bruker hun ikke så da har hun ikke det. Anonymkode: d5346...62f Hun kan jo ikke bruke det når hun ikke har det. Det er trist når foreldrene legger begrensninger for barna! Anonymkode: b4eff...674
amandine Skrevet 6. mars #41 Skrevet 6. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hun kan jo ikke bruke det når hun ikke har det. Det er trist når foreldrene legger begrensninger for barna! Anonymkode: b4eff...674 😂
Anonym bruker Skrevet 6. mars #42 Skrevet 6. mars Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hun kan jo ikke bruke det når hun ikke har det. Det er trist når foreldrene legger begrensninger for barna! Anonymkode: b4eff...674 Enig i det. Synes barna skal få mulighet til å bli med på ting og finne ut hva de liker. Jeg har hatt barn som har vært speidere, is hockey utstyr, alpint utstyr, skate utstyr, jakt utstyr da han ene ble eldre. Det er det dyreste. Der må han ha rifle, hagle, radio, klær, jerven duk og alt som hører til. Pluss medlemskap. Til gjengjeld får vi hjortekjøtt i fryseren hele vinteren. De har også spilt håndball og fotball. Anonymkode: 6fbf5...897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå