Gå til innhold

Gjorde min kollega skikkelig sur!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke snakk om at jeg henger meg opp i detaljer eller at HI skrev et annet ord her enn hun egentlig sa. Jeg mener jeg ser helheten og forstår poenget. Når man sier til kollegaen sin at "hun selv spiste dritt" og at "hun heller kunne passe sine egne saker" og kollegaen ble forfjamset og ba HI gå ut av rommet hvorpå HI svarte "med glede" så er ikke dette sagt med takt og tone. Jeg mener det finnes andre måter å uttrykke seg på enn å være såpass aggressiv og ufin. Jeg mener man gjør sjansene mindre for at denne kollegaen endrer seg ved å gå ut på denne måten og man høyner sjansene for å gjøre arbeidsmiljøet dårligere.  

Det denne kollegaen gjør er jo ikke bra for miljøet på jobb, men jeg mener det finnes andre måter og ordvalg og at HI sin metode fremstår som følelsesladd og litt ukontrollert/umoden. For et godt resultat bør man håndtere slike situasjoner før man blir så irritert at man blir ufin og ender opp med økte sjanser for å gjøre situasjonen vanskeligere.  

Anonymkode: 3e19c...357

Denne kollegaen fikk som fortjent, enkelt og greit. Hun fikk god gammeldags voksenkjeft. Det er bra at det fortsatt er noen som tør å si fra. Hi gjorde alt riktig. Hun kunne gjerne vært min kollega, vi hadde funnet tonen. 

Anonymkode: 99717...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke snakk om at jeg henger meg opp i detaljer eller at HI skrev et annet ord her enn hun egentlig sa. Jeg mener jeg ser helheten og forstår poenget. Når man sier til kollegaen sin at "hun selv spiste dritt" og at "hun heller kunne passe sine egne saker" og kollegaen ble forfjamset og ba HI gå ut av rommet hvorpå HI svarte "med glede" så er ikke dette sagt med takt og tone. Jeg mener det finnes andre måter å uttrykke seg på enn å være såpass aggressiv og ufin. Jeg mener man gjør sjansene mindre for at denne kollegaen endrer seg ved å gå ut på denne måten og man høyner sjansene for å gjøre arbeidsmiljøet dårligere.  

Det denne kollegaen gjør er jo ikke bra for miljøet på jobb, men jeg mener det finnes andre måter og ordvalg og at HI sin metode fremstår som følelsesladd og litt ukontrollert/umoden. For et godt resultat bør man håndtere slike situasjoner før man blir så irritert at man blir ufin og ender opp med økte sjanser for å gjøre situasjonen vanskeligere.  

Anonymkode: 3e19c...357

Min kollega kommer ikke til å endre seg, og jeg orker heller ikke å høre på alt det negative snakket hennes lenger. Så sånn sett er det en lettelse å ha kommet så langt. Folk orker henne ikke, og jeg har gitt henne konstruktive tips på hva hun bør gjøre med sine mange misnøyer. Jeg har tatt det med sjefen og alt, ingenting endrer seg. Hun er ganske ekstrem. 

Hun spiser jo usunn mat, hun snakker om det hele tiden - at hun baker og fryser og spiser. Det er ikke noe bedre enn at noen setter fram en skål med godteri på jobb. Hun shamer damen som gjør dette, og tror at hun framstår så veldig mye bedre. Det irriterer meg. Hun ser aldri sin egen person i noe, eller sin egen rolle. Jeg håper for guds skyld at hun nå snakker minst mulig til meg, og at det er slutt på drittslenging om alle andre på jobb. 

Anonymkode: 23655...bfe

Skrevet
Rhapsody in blue skrev (15 timer siden):

Hun sa ikke drittmat, hun sa "dritt". Ordvalg kan bedømmes i etterkant, men Hi har rett, selv om hun brukte et ord feil. Ikke heng deg opp i små detaljer, Hi har nok ikke gjengitt dette ordrett. Man kan gjerne fylle ut en CV og alt skal være korrekt, men her inne må man ha en viss takhøyde for å forstå  poengene og ikke henge seg opp i detaljer. Man må rett og slett evne å se helheten. 

Hun brukte samme språk som kollegaen hennes bruker. Ofte snakker man samme språk tilbake 

Anonymkode: 72cc1...8e4

Skrevet

Helt ok å si fra, helt unødvendig å synke ned på hennes nivå. 

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Av og til må man synke ned på samme nivå for at mottaker skal skjønne sitt eget språk.

Skrevet
Iiiiik skrev (9 timer siden):

Nei, det er helt på sin plass. Bra hun fikk høre det så øra flagret sier nå jeg. Kanskje hun klarer å holde kjeft fra nå av. Sier det igjen, Hi handlet helt rett. Og jeg hadde gjort akkurat det samme. 

Anonymkode: 99717...2c5

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...