Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:52 #1 Skrevet torsdag kl 14:52 Jeg jobber sammen med en dame på rundt 60 som er ei klagebøtte uten like. Alt er galt med jobb og folk og rutiner og - ja alt! Nå klager hun på den ene kollegaen vår som er raus og kjøper inn godteri og diverse til oss alle. Noen ganger setter hun det i en skål på fellesrommet mens andre ganger deler hun det ut. Jeg synes det er snilt gjort, og hun mener det veldig godt. Ser overhodet ingenting negativt med det. Min kollega sa idag at hun hadde sagt høyt så de andre også hørte det, at hun burde la være med det der. Fordi ingen hadde godt av det. Det hørte ikke hjemme på en arbeidsplass. Hun sa det som om hun var skikkelig stolt av det. Jeg fikk til slutt nok og svarte henne rett ut at hun heller kunne passe sine egne saker, og at jeg nok visste at hun selv spiste dritt i og med at hun skryter av alt hun baker hele tiden. Selv om du spiser kaker og kanelboller hjemme, så må folk få lov til å forsyne seg med sjokolade her på jobb uten at du skal ha en mening om det, fortsatte jeg. Hun ble helt forfjamset og ba meg gå ut av kontoret hennes. "Med glede" svarte jeg, og kjente en veldig lettelse for å ha svart henne akkurat det hun fortjente å høre. Vi er flere som er uendelig lei av det negative humøret hennes. Anonymkode: 23655...bfe
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:00 #2 Skrevet torsdag kl 15:00 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): kjente en veldig lettelse for å ha svart henne akkurat det hun fortjente å høre Så da har du utrettet noe, liksom? Anonymkode: 12070...ea3
amandine Skrevet torsdag kl 15:32 #3 Skrevet torsdag kl 15:32 Du tok jo helt av!? Jeg synes faktisk du bør be om unnskyldning ved neste anledning hvor dere er samlet, det får være grenser til ubehøvlet oppførsel på arbeidsplassen. Vi må kunne være siviliserte selv om vi er uenige på jobb som i privatlivet.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:41 #4 Skrevet torsdag kl 15:41 Denne historien har jeg da hørt her inne før vel Anonymkode: 3cdcc...74e
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:08 #5 Skrevet torsdag kl 16:08 Bra du sier fra. Det er ikke hun som bestemmer om det står søtsaker på pauserommet eller ei. Hun kan la være å forsyne seg om hun ikke vil ha. Har hun problemer med å avstå fra søtsaker er det hennes problem, ikke alle andres. Så er det opp til andre hva de gjør. Å ta med noe godt på pauserommet handler om fellesskap og det sosiale. Min leder har stadig med noe godt på pauserommet til oss. Vi har også med fredags kos hver fredag. Om din kollega har et problem med godsakene som blir satt frem SKAL hun ta det med leder og ikke kollegaene sine. Folk blir veldig lei av slike sure folk. Hun trengte virkelig at noen satte henne på plass. Hun har nok vært der så lenge at hun «eier» arb plassen og skal styre og bestemme Anonymkode: 72cc1...8e4
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:12 #6 Skrevet torsdag kl 16:12 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bra du sier fra. Det er ikke hun som bestemmer om det står søtsaker på pauserommet eller ei. Hun kan la være å forsyne seg om hun ikke vil ha. Har hun problemer med å avstå fra søtsaker er det hennes problem, ikke alle andres. Så er det opp til andre hva de gjør. Å ta med noe godt på pauserommet handler om fellesskap og det sosiale. Min leder har stadig med noe godt på pauserommet til oss. Vi har også med fredags kos hver fredag. Om din kollega har et problem med godsakene som blir satt frem SKAL hun ta det med leder og ikke kollegaene sine. Folk blir veldig lei av slike sure folk. Hun trengte virkelig at noen satte henne på plass. Hun har nok vært der så lenge at hun «eier» arb plassen og skal styre og bestemme Anonymkode: 72cc1...8e4 Vi er da like lei av slike som deg og HI, som vi er av de dere mener man blir lei av. Anonymkode: 12070...ea3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:13 #7 Skrevet torsdag kl 16:13 amandine skrev (41 minutter siden): Du tok jo helt av!? Jeg synes faktisk du bør be om unnskyldning ved neste anledning hvor dere er samlet, det får være grenser til ubehøvlet oppførsel på arbeidsplassen. Vi må kunne være siviliserte selv om vi er uenige på jobb som i privatlivet. Enig. Anonymkode: 12070...ea3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:22 #8 Skrevet torsdag kl 16:22 amandine skrev (50 minutter siden): Du tok jo helt av!? Jeg synes faktisk du bør be om unnskyldning ved neste anledning hvor dere er samlet, det får være grenser til ubehøvlet oppførsel på arbeidsplassen. Vi må kunne være siviliserte selv om vi er uenige på jobb som i privatlivet. Nei, det bør hun aldeles ikke. Anonymkode: 99717...2c5
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:37 #9 Skrevet torsdag kl 17:37 Hvorfor må folk komentere alt? Vi har og godteri/ nøtter på pauserommet på jobb, de som vil spiser, de som ikke liker det, spiser ikke! Men ingen lager bråk og dårlig stemning, vi er alle voksne Anonymkode: e5c5b...d23
prekæs Skrevet torsdag kl 18:06 #10 Skrevet torsdag kl 18:06 Jeg mener damen kunne holdt kjeften sin. Hyggelig med litt smågodt på spiserommet vel. Ingen ligger vel under tvang for å spise.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:11 #11 Skrevet torsdag kl 18:11 amandine skrev (2 timer siden): Du tok jo helt av!? Jeg synes faktisk du bør be om unnskyldning ved neste anledning hvor dere er samlet, det får være grenser til ubehøvlet oppførsel på arbeidsplassen. Vi må kunne være siviliserte selv om vi er uenige på jobb som i privatlivet. Den dagen hun slutter å kommentere på alle andre, og spre misstemning så kan jeg heller si unnskyld hvis jeg skulle sprekke. Men denne hadde hun godt av å høre. Anonymkode: 23655...bfe
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:15 #12 Skrevet torsdag kl 18:15 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den dagen hun slutter å kommentere på alle andre, og spre misstemning så kan jeg heller si unnskyld hvis jeg skulle sprekke. Men denne hadde hun godt av å høre. Anonymkode: 23655...bfe Det samme tenker sikkert hun om de som tar med seg snop. Du ser vel at dere to er mer like enn ulike? Anonymkode: 12070...ea3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:33 #13 Skrevet torsdag kl 18:33 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det samme tenker sikkert hun om de som tar med seg snop. Du ser vel at dere to er mer like enn ulike? Anonymkode: 12070...ea3 Jeg er ikke sur på jobb. Jeg går ikke og klager på eller over alle min kolleger. Hun forsurer dagen min, noe veldig! Og det blei jeg nå lei av. Anonymkode: 23655...bfe
Sommerkroppen 2029 Skrevet torsdag kl 18:34 #14 Skrevet torsdag kl 18:34 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det samme tenker sikkert hun om de som tar med seg snop. Du ser vel at dere to er mer like enn ulike? Anonymkode: 12070...ea3 Damen kan jo bare la voksne folk bestemme selv om de vil spise snop eller ikke. Hun trenger ikke si sånt høyt. Godt hun ble satt på plass.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:54 #15 Skrevet torsdag kl 18:54 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Den dagen hun slutter å kommentere på alle andre, og spre misstemning så kan jeg heller si unnskyld hvis jeg skulle sprekke. Men denne hadde hun godt av å høre. Anonymkode: 23655...bfe Greit du sa ifra. Nå er hun dritt sur på deg, men det står du lett i. Nå trenger du ikke si noe til henne mer. Deilig å få det ut. Anonymkode: 99717...2c5
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:55 #16 Skrevet torsdag kl 18:55 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg er ikke sur på jobb. Jeg går ikke og klager på eller over alle min kolleger. Hun forsurer dagen min, noe veldig! Og det blei jeg nå lei av. Anonymkode: 23655...bfe Dere begge skjeller ut andre og føler dere fornøyd når dere har gjort det. Anonymkode: 12070...ea3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:57 #17 Skrevet torsdag kl 18:57 Sommerkroppen 2029 skrev (20 minutter siden): Damen kan jo bare la voksne folk bestemme selv om de vil spise snop eller ikke. Hun trenger ikke si sånt høyt. Godt hun ble satt på plass. Det kan hende, men det behøver jo ikke HI gjøre heller? Hun skriver dette om damen; Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hun sa det som om hun var skikkelig stolt av det. ..og dette om seg selv; Anonym bruker skrev (4 timer siden): "Med glede" svarte jeg, og kjente en veldig lettelse for å ha svart henne akkurat det hun fortjente å høre. Det er jo som de er tvillinger. Anonymkode: 12070...ea3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 19:11 #18 Skrevet torsdag kl 19:11 Så stygg du var. Glad jeg ikke jobber med deg. Anonymkode: 3774f...f16
Sommerkroppen 2029 Skrevet torsdag kl 22:08 #19 Skrevet torsdag kl 22:08 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det kan hende, men det behøver jo ikke HI gjøre heller? Hun skriver dette om damen; ..og dette om seg selv; Det er jo som de er tvillinger. Anonymkode: 12070...ea3 Slik jeg forstår det så fikk HI nok av denne dama. Jeg svarer bare ut fra det som står i hovedinnlegget. Vet hvordan det er å jobbe med sånne negative energi vampyrer. De er utmattende å ha som kolleger, og man bør helst holde seg langt unna dem.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:17 #20 Skrevet torsdag kl 22:17 Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden): og man bør helst holde seg langt unna dem. Korrekt. Da slipper man å miste det fullstendig, og bli like ille som de, slik HI gjorde. Anonymkode: 12070...ea3
Rhapsody in blue Skrevet torsdag kl 23:08 #21 Skrevet torsdag kl 23:08 amandine skrev (7 timer siden): Du tok jo helt av!? Jeg synes faktisk du bør be om unnskyldning ved neste anledning hvor dere er samlet, det får være grenser til ubehøvlet oppførsel på arbeidsplassen. Vi må kunne være siviliserte selv om vi er uenige på jobb som i privatlivet. Hæ? Tok helt av? Var jo kollegaen som tok helt av. Ta deg en bolle sammen med henne!
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 23:22 #22 Skrevet torsdag kl 23:22 (endret) Jeg er uenig med HI og jeg er i jobb. Jeg er ikke uenig i at hun sa fra, men ordvalget "drittmat" og "passe sine egne saker". Snakker dere virkelig til kollegene deres på jobb på en slik måte? Har noen et negativt og klagete fokus tar man det først opp på en fin måte, om det ikke hjelper tar man det videre med ledelsen. Man oppnår som regel svært lite ved å være så ufin og konfronterende. Da risikerer man skyttergrav og det er mye vanskeligere å endre seg når man føler seg ydmyket. I tillegg kan det bidra negativt til arbeidsmiljøet. Om man viser litt takt og tone og tar dette opp på en fin måte, er sjansene større for at vedkommende kan endre mønsteret sitt. Anonymkode: 3e19c...357 Endret 10 timer siden av Admin Ryddet for slettet sitat. Admin
Rhapsody in blue Skrevet torsdag kl 23:38 #23 Skrevet torsdag kl 23:38 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg er uenig med HI og jeg er i jobb. Jeg er ikke uenig i at hun sa fra, men ordvalget "drittmat" og "passe sine egne saker". Snakker dere virkelig til kollegene deres på jobb på en slik måte? Har noen et negativt og klagete fokus tar man det først opp på en fin måte, om det ikke hjelper tar man det videre med ledelsen. Man oppnår som regel svært lite ved å være så ufin og konfronterende. Da risikerer man skyttergrav og det er mye vanskeligere å endre seg når man føler seg ydmyket. I tillegg kan det bidra negativt til arbeidsmiljøet. Om man viser litt takt og tone og tar dette opp på en fin måte, er sjansene større for at vedkommende kan endre mønsteret sitt. Anonymkode: 3e19c...357 Hun sa ikke drittmat, hun sa "dritt". Ordvalg kan bedømmes i etterkant, men Hi har rett, selv om hun brukte et ord feil. Ikke heng deg opp i små detaljer, Hi har nok ikke gjengitt dette ordrett. Man kan gjerne fylle ut en CV og alt skal være korrekt, men her inne må man ha en viss takhøyde for å forstå poengene og ikke henge seg opp i detaljer. Man må rett og slett evne å se helheten.
Anonym bruker Skrevet i går, 00:33 #24 Skrevet i går, 00:33 Rhapsody in blue skrev (41 minutter siden): Hun sa ikke drittmat, hun sa "dritt". Ordvalg kan bedømmes i etterkant, men Hi har rett, selv om hun brukte et ord feil. Ikke heng deg opp i små detaljer, Hi har nok ikke gjengitt dette ordrett. Man kan gjerne fylle ut en CV og alt skal være korrekt, men her inne må man ha en viss takhøyde for å forstå poengene og ikke henge seg opp i detaljer. Man må rett og slett evne å se helheten. Det er ikke snakk om at jeg henger meg opp i detaljer eller at HI skrev et annet ord her enn hun egentlig sa. Jeg mener jeg ser helheten og forstår poenget. Når man sier til kollegaen sin at "hun selv spiste dritt" og at "hun heller kunne passe sine egne saker" og kollegaen ble forfjamset og ba HI gå ut av rommet hvorpå HI svarte "med glede" så er ikke dette sagt med takt og tone. Jeg mener det finnes andre måter å uttrykke seg på enn å være såpass aggressiv og ufin. Jeg mener man gjør sjansene mindre for at denne kollegaen endrer seg ved å gå ut på denne måten og man høyner sjansene for å gjøre arbeidsmiljøet dårligere. Det denne kollegaen gjør er jo ikke bra for miljøet på jobb, men jeg mener det finnes andre måter og ordvalg og at HI sin metode fremstår som følelsesladd og litt ukontrollert/umoden. For et godt resultat bør man håndtere slike situasjoner før man blir så irritert at man blir ufin og ender opp med økte sjanser for å gjøre situasjonen vanskeligere. Anonymkode: 3e19c...357
Anonym bruker Skrevet i går, 03:11 #25 Skrevet i går, 03:11 Rhapsody in blue skrev (3 timer siden): Hun sa ikke drittmat, hun sa "dritt". Ordvalg kan bedømmes i etterkant, men Hi har rett, selv om hun brukte et ord feil. Ikke heng deg opp i små detaljer, Hi har nok ikke gjengitt dette ordrett. Man kan gjerne fylle ut en CV og alt skal være korrekt, men her inne må man ha en viss takhøyde for å forstå poengene og ikke henge seg opp i detaljer. Man må rett og slett evne å se helheten. Riktig Anonymkode: 99717...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå