Anonym bruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Far har barna annenhver helg fra etter skolen fredag til søndag kveld. Nå i dag måtte ene barnet hentes pga oppkast, jeg informerer far og får da beskjed om at da må jeg ta det syke barnet i helgen ellers blir helgen hans ødelagt. Barnet vil sikkert være i ok form igjen innen de hentes etter skolen i morgen, så barnet kan fint forflyttes vil jeg tro, men han nekter. Hva er mest riktig her? Hva barnet selv ønsker? At far vil slippe sykt barnet ødelagt helg fordi han ser de så lite? Eller kan det også være at mor trenger noen få dager med litt fri? Hva hvis barnet ble sykt mens det var hos ham? Eller søsken er smittet? Skal de til meg da eller? Dette har vi ikke snakket om før da de alltid har vært syke på min tid, de er jo ikke mye der. Han skal liksom være kosepappa uten krav og ansvar. Han slipper lekser og aktiviteter og hverdager. Og nå skal han ikke tåle sykdom heller? Hva sier man til barnet da? Pappa vil ikke ha deg når du er syk?? Altså.... Anonymkode: cc92f...9b9
Anonym bruker Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Å flytte er sykt barn som også er smittsom syns jeg er en dårlig løsning. Jeg har 50/50 løsning på mine barn. Når de er syke pleier vi å vente til allmenntilstanden er god nok eller ikke lenger smittsom. Fordi det er tull å smitte videre i 2 hjem. Hva med at barnet blir litt lenger ut i neste uke. F.eks lørdag til mandag? Anonymkode: f7c86...243
Anonym bruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Å flytte er sykt barn som også er smittsom syns jeg er en dårlig løsning. Jeg har 50/50 løsning på mine barn. Når de er syke pleier vi å vente til allmenntilstanden er god nok eller ikke lenger smittsom. Fordi det er tull å smitte videre i 2 hjem. Hva med at barnet blir litt lenger ut i neste uke. F.eks lørdag til mandag? Anonymkode: f7c86...243 Nei, han har dem ikke i uka, kun helger. Derfor jeg så sårt trenger littegrann tid selv da. Da kunne jeg jo argumentert likt, er de syke bør de friske dra til ham for å unngå smitte på min tid også? Eller er det mer greit at alle blir smittet her? Ved 50/50 og fleksibilitet som dere har blir det annerledes føler jeg. Jeg har dem hele tiden, minus annenhver helg og da trenger jeg å bare kunne kollapse å puste litt. Sykt barn den helgen jeg skulle hatt fri for at han skal slippe synes jeg blir urettferdig rett og slett. Han er jo forelder han og. Anonymkode: cc92f...9b9
Anonym bruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars Anonym bruker skrev (På 26.2.2026 den 11.46): er de syke bør de friske dra til ham for å unngå smitte på min tid også? Hva betyr det? Det er vel ikke snakk om at han ikke skal ha de andre barna, bare det syke? Her er vi fleksible ved sykdom. Barnets beste, hvordan det er å flytte på barnet osv. Men det er ganske enkelt, ikke informer han neste gang om du ikke vil ha endring i samværet. Dere burde uansett lage noen faste kjøreregler på dette, sykdom blir det nok av opp gjennom. Anonymkode: 6d690...84a
Anonym bruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars Barnet burde få bestemme hvor det ønsker å være når det er sykt. Selvfølgelig må en far også kunne håndtere syke barn. Det er ikke verre at han blir smitta enn at du blir smitta. Anonymkode: 629cf...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå