Gå til innhold

Dele rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samlivsbrudd har jeg en leilighet med to soverom, og tre barn som bor her annenhver uke. Hos far har de god plass og egne rom alle tre. Per nå har eldste eget rom (19 år), de to yngste deler (11 og 15 år). Jeg sover på sovesofa i stuen. Til sommeren flytter eldste ut, men hun kommer jo fortsatt hjem i helger og ferier.

Spørsmålet er hvordan vi skal organisere oss nå. Jeg er nokså sliten av å ikke ha noe som er mitt eget, og av å re opp sovesofa hver eneste kveld. Det har jeg gjort i tre år. Eldste har ikke ønsket at jeg bruker rommet hennes når hun ikke er her, fordi kjæresten min også bor her en del da, og det kan jeg både forstå og respektere. Fremover kan hennes rom bli mitt, men være hennes når hun kommer hjem.

Alternativt kan de to yngste få egne rom, og jeg kan fortsatt bo i stuen, men kanskje med en bedre avtale for «aleneukene».

Siste mulighet er at jeg deler rom med den yngste, vi kunne kanskje hatt en slags familiekøye-løsning. Da må eldste sove i stuen når hun kommer hjem, eller hun må ta min plass i familiekøyen. 

For et surr. Jeg har ikke råd til noe større, dessverre. 

Anonymkode: 58ea1...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Etter samlivsbrudd har jeg en leilighet med to soverom, og tre barn som bor her annenhver uke. Hos far har de god plass og egne rom alle tre. Per nå har eldste eget rom (19 år), de to yngste deler (11 og 15 år). Jeg sover på sovesofa i stuen. Til sommeren flytter eldste ut, men hun kommer jo fortsatt hjem i helger og ferier.

Spørsmålet er hvordan vi skal organisere oss nå. Jeg er nokså sliten av å ikke ha noe som er mitt eget, og av å re opp sovesofa hver eneste kveld. Det har jeg gjort i tre år. Eldste har ikke ønsket at jeg bruker rommet hennes når hun ikke er her, fordi kjæresten min også bor her en del da, og det kan jeg både forstå og respektere. Fremover kan hennes rom bli mitt, men være hennes når hun kommer hjem.

Alternativt kan de to yngste få egne rom, og jeg kan fortsatt bo i stuen, men kanskje med en bedre avtale for «aleneukene».

Siste mulighet er at jeg deler rom med den yngste, vi kunne kanskje hatt en slags familiekøye-løsning. Da må eldste sove i stuen når hun kommer hjem, eller hun må ta min plass i familiekøyen. 

For et surr. Jeg har ikke råd til noe større, dessverre. 

Du må jo flytte? Du kan ikke la barna bo slik? Og så har du kjæreste der også, på sofaen?? Da kan dere vel heller være hos ham?

Det må da gå å finne et sted med flere rom?

Anonymkode: 0f1ec...4a4

Skrevet

Ser nå at du skriver du ikke har råd. Men du kan jo flytte ut av sentrum dit det er billigere?

Alternativt vil jeg foreslå at de bor hos faren, med litt samvær hos deg  nesten rart de ikke ønsker det selv.

Å dele rom med mor etter 7-8 års alder er jo ikke er alternativ. Du er nok stuck på sofaen ja. Så får barna få rommene. Og når eldste er innom må du vike fra sofa også da....

Skrevet

Hadde uten tvil latt barna få hvert sitt rom når eldste flytter ut, så fikk heller ungdommen som flytter ut sove hos far og besøke deg på dagtid, eller dele rom med f.eks yngste på helgebesøk.

Du holder deg i stuen.

Barna har ikke bedt om hverken å bli født, skilsmissen eller liten bolig, deres behov går foran dine.

Anonymkode: a7593...186

Skrevet

Hvert sitt rom til de to yngste, eldste deler med en av dem når hun er hjemme og du fortsetter på stua til femtenåringen flytter ut om noen år. 

Anonymkode: 3e9e3...84c

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Du må jo flytte? Du kan ikke la barna bo slik? Og så har du kjæreste der også, på sofaen?? Da kan dere vel heller være hos ham?

Det må da gå å finne et sted med flere rom?

Du, jeg har ikke råd. Rett og slett. Og «la barna bo slik?». Vi har det veldig fint, og barna velger helt selv at de vil være her, ofte mer enn hos far. Vi har det fint. At jeg bor her med kjæresten min når barna ikke er her er i hvertfall helt uproblematisk. Jesus.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du, jeg har ikke råd. Rett og slett. Og «la barna bo slik?». Vi har det veldig fint, og barna velger helt selv at de vil være her, ofte mer enn hos far. Vi har det fint. At jeg bor her med kjæresten min når barna ikke er her er i hvertfall helt uproblematisk. Jesus.

Det må da være både flaut og litt styr og uhygienisk at du og kjæresten bor på sofaen der. Rart han gidder.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hadde uten tvil latt barna få hvert sitt rom når eldste flytter ut, så fikk heller ungdommen som flytter ut sove hos far og besøke deg på dagtid, eller dele rom med f.eks yngste på helgebesøk.

Du holder deg i stuen.

Barna har ikke bedt om hverken å bli født, skilsmissen eller liten bolig, deres behov går foran dine.

Anonymkode: a7593...186

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvert sitt rom til de to yngste, eldste deler med en av dem når hun er hjemme og du fortsetter på stua til femtenåringen flytter ut om noen år. 

Høres klokt ut! Jeg tror ikke yngste vil syns det er problematisk at jeg bruker det rommet når hun er hos far, og det vil ta med belastining på meg også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det må da være både flaut og litt styr og uhygienisk at du og kjæresten bor på sofaen der. Rart han gidder.

Hæ, uhygienisk? Vi har en strålende sovesofa med overmadrass og gode oppbevaringsløsninger. Dette gidder jeg ikke svare meg på, det er veldig lite hjelpsomt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Høres klokt ut! Jeg tror ikke yngste vil syns det er problematisk at jeg bruker det rommet når hun er hos far, og det vil ta med belastining på meg også. 

Du må jo spørre. Jeg hadde absolutt ikke likte at mor (og kjæreste?!?) bodde på mitt rom om jeg ikke var der. Hvertfall ikke kjæreste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Uhygienisk? I alle dager, de bruker da vel sengetøy, får man regne med. Og han gidder vel fordi han er glad i hi. Det hender, vet du, at noen blir elsket. 

Hi, jeg syns at #5 har den beste løsningen. 

Anonymkode: cb03c...2b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Uhygienisk? I alle dager, de bruker da vel sengetøy, får man regne med. Og han gidder vel fordi han er glad i hi. Det hender, vet du, at noen blir elsket. 

Takk! Jeg tror du har rett, det blir helt klart fint for mellomste å få eget. Og barnas behov kommer alltid først, selvsagt, men jeg må også ta vare på meg selv for å kunne fungere godt for dem. Jeg skal lete etter løsninger som kan gjøre noe til litt mer mitt, jeg kunne f.eks. hatt et pent skap med dører i stuen der jeg kan ha ting som er bare mine. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ekkelt for andre at det er der sexen skjer da, det blir jo søl. 

Har ikke han et sted å bo så de kan være der?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Herre, så prippent.

Man har vel gjerne en overmadrass og man bruker sengetøy og folk flest har normal hygiene. 

Skrevet

I alle dager, de ligger selvsagt ikke direkte på soafen, er du tussete? HI skriver jo at hun har sovesofa, den er garantert stor og hun har garantert både overmadrass og sengetøy. Sover du aldri på hotell? 

Skrevet

HI, kanskje du kan se på sånn løsning med seng i et skap om du har plass til det i stuen? Så får du ordentlig seng men ikke synlig? Ellers synes jeg idéen din om skap til egne ting høres lur ut. Eller kan du ha en hylle eller noe som romdeler så du får litt mer din egen sovekrok? Er det mulig å bygge en type hems av noe slag? 

Skrevet

Du er jo helt på bærtur 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En sovesofa er vel noe man slår ut til ev en dobbelseng. De ligger nok ikke å puler der hvor ev gjester og barna sitter 🙄

Anonymkode: 5587e...16c

Skrevet
amandine skrev (3 timer siden):

HI, kanskje du kan se på sånn løsning med seng i et skap om du har plass til det i stuen? Så får du ordentlig seng men ikke synlig? Ellers synes jeg idéen din om skap til egne ting høres lur ut. Eller kan du ha en hylle eller noe som romdeler så du får litt mer din egen sovekrok? Er det mulig å bygge en type hems av noe slag? 

Du, en sånn skapseng var ikke dumt! Det skal jeg sjekke ut. Kunsten er å få til noe som fungerer som stue på dagtid, men som gir litt følelse av soverom om natten. 

Jeg har selvsagt en sovesofa med madrass, ja, og overmadrass og dyner og puter som pakkes bort i en sjeselong. Men fordi jeg sover i stuen har jeg ikke noe nattbord, ikke vekkerklokke og en stabel med bøker, håndkrem og en skål til smykker, en knagg til slåbrok, alle de der småtingene man har på et soverom.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du må jo flytte? Du kan ikke la barna bo slik? 

Hahahaha, herreguuuuuud 🤣 Den overpriviligerte og høyt beskyttede damen får det til å høres ut som om hi bor med barna i en kald og mørk jordkjeller på tre kvadrat der de må fange rotter for å kunne spise. «Du kan ikke la barna bo sliiiiiiik?» 😆

Anonymkode: adf3d...db7

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du, en sånn skapseng var ikke dumt! Det skal jeg sjekke ut. Kunsten er å få til noe som fungerer som stue på dagtid, men som gir litt følelse av soverom om natten. 

Jeg har selvsagt en sovesofa med madrass, ja, og overmadrass og dyner og puter som pakkes bort i en sjeselong. Men fordi jeg sover i stuen har jeg ikke noe nattbord, ikke vekkerklokke og en stabel med bøker, håndkrem og en skål til smykker, en knagg til slåbrok, alle de der småtingene man har på et soverom.  

Hvis du har en vegg du kan bruke så er det et godt valg, jeg har sett sånne senger som har hyller og sånt inni, så da får du plass til litt av dine ting i tillegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...