Gå til innhold

Irritert på hyttetur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har med annen familie på hyttetur, er jo sikkert helt standard å nesten bli gæren.  Venninna mi prater i telefonen under måltider, på restaurant, lager mye drama av enhver hendelse. Nå har hun begynt å snakke portugisisk i telefonen (jeg tror det er for å imponere oss) men jeg gir henne ingenting, og så lenge hun ikke får oppmerksomhet rundt det, blir det verre, og da snakker hun høyere. Dette mens vi spiser frokost. Har vært på tur med henne før, men hadde glemt hvor ille det er. Sier jeg noe om rot på badet, begynner hun å gråte, så det nytter ikke si noe. Da blir hun martyr og kan si at hun prøver så godt hun kan å være ydmyk og spørre om det er greit å åpne en skuff, eller liknende. Det er jo ikke sant, hun tar seg til rette så det holder. I bilen på vei hit (hun har ikke egen bil), satt hun og spiste chips og hun gjesper etter luft, fordi hun blir så bilsyk (vil helst kjøre min bil, for da blir hun ikke bilsyk). Jeg ba henne slutte å demonstrere men da også, tårer og gråt. Det første hun sier når jeg står opp, er hvor vondt hun har i nakken. Nå spurte hun meg om hun skulle massere nakken min, jeg takket bare nei. Tror virkelig at hun vil jeg tilbyr det samme men det kommer jeg ikke til å gjøre. Det får holde at jeg må massere ungenes føtter og nakke etter alpint. Nå har jeg nedtelling for hjemreise, måtte bare ha en utblåsning!

Anonymkode: 2ba05...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det her er jo din egen feil, det går ikke an å glemme hvordan hun er. Hun er jo totalt skadet.

Anonymkode: 9b797...714

Skrevet

Ta lærdom av det. Man kan ha verdens hyggeligste omgangskrets som det likevel ikke passer å dele bolig med. Kan være nok å være a menneske selv og dele bolig med b mennesker. Etter å ha gått på noen utrivelige smeller, ferierer vi nå alene. Så det er sagt. Jeg kan selvsagt oppfattes som like vanskelig som dem jeg dro sammen med ble oppfattet av meg :D 

Skrevet
prekæs skrev (6 timer siden):

Ta lærdom av det. Man kan ha verdens hyggeligste omgangskrets som det likevel ikke passer å dele bolig med. Kan være nok å være a menneske selv og dele bolig med b mennesker. Etter å ha gått på noen utrivelige smeller, ferierer vi nå alene. Så det er sagt. Jeg kan selvsagt oppfattes som like vanskelig som dem jeg dro sammen med ble oppfattet av meg :D 

Ja, vi pleier heller ikke reise med en annen familie på slep men ungene tryglet og jeg ga etter. Heldigvis fikk vi i dag beskjed om at de reiser hjem i morgen. Halleluja. 

Skrevet

Jeg har vært dems sjåfør helt siden vi dro hit og nå skal de altså hjem i morgen, tar toget til Oslo og drar videre derfra. Jeg sa de måtte ta drosje imorgen så vi ikke får ødelagt halve dagen i kjøring. Hun ble rasende! Hjelpedes, men heldigvis fikk barna også sett henne slik. Det skal bli godt å få henne på toget i morgen! 

Skrevet

Kjenner meg igjen, glemmer for hvert år hvor j... det er. Sukk. Dette er nære familie. Men sier hver gang jeg kommer hjem aldri i hel at det skjer igjen. 

Syns du er flink til å si ifra. Prøver å dempe henne. 

Noen bare tar og tar. 

Trenger du å si at badet er rotete da? Litt filleting. Men skjønner godt du sa nei til massasje. Hehe. Kjedelig når mn har med et ekstra barn, og ikke reiser med en voksen.  

Anonymkode: 8239c...5f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært dems sjåfør helt siden vi dro hit og nå skal de altså hjem i morgen, tar toget til Oslo og drar videre derfra. Jeg sa de måtte ta drosje imorgen så vi ikke får ødelagt halve dagen i kjøring. Hun ble rasende! Hjelpedes, men heldigvis fikk barna også sett henne slik. Det skal bli godt å få henne på toget i morgen! 

Den taxien må hun bare ta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner meg igjen, glemmer for hvert år hvor j... det er. Sukk. Dette er nære familie. Men sier hver gang jeg kommer hjem aldri i hel at det skjer igjen. 

Syns du er flink til å si ifra. Prøver å dempe henne. 

Noen bare tar og tar. 

Trenger du å si at badet er rotete da? Litt filleting. Men skjønner godt du sa nei til massasje. Hehe. Kjedelig når mn har med et ekstra barn, og ikke reiser med en voksen.  

Takk.

Vi har et knøttlite bad og jeg sa fra før vi ankom hytta vår at man ikke kan ha 5 badehandklær hengende der, men at alle tar dette med seg til rommet, ellers vet ingen hvilket håndkle som tilhører hvem. Deretter sa jeg at alle har hver sin skuff på badet, men de tok hele oversktapet. Ønsker ikke 5 stk toalettbagger på den lille benken. Alle respekterte, frem til jeg vasket sengetøy som var på sengene da vi kom. Alt sengetøyet som var rent men vått, måtte jeg henge opp på en sånn håndklevarmer på badet (vi har vaskemaskin men ingen tørketrommel). Deretter hang hun skisokkene sine som var våte, til tørk, inntil det rene sengetøyet. Disse strømpene fjernet jeg og hang på en knagg isteden. Deretter hang hun pysjamasen sin oppå det rene sengetøyet som fortsatt hang til tørk. Jeg flyttet den også. Neste gang hun kom ut av badet, sa hun at hun hadde glemt håndkle etter dusj og hadde tørket seg med pysjamasen og derfor hengt den opp ved sengetøyet. Da svarte jeg henne bare at ok, men har du problemer med at jeg flyttet den til annen knagg? Så var krangelen igang. Var jo ikke jeg som sa noe til å begynne med, men hun merket altså at jeg flyttet dette og lagde poeng av det. Jeg fjernet sengetøyet og sa at værsågod, nå kan du henge hva du vil der, jeg gidder ikke å krangle med deg!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Den taxien må hun bare ta. 

Jepp, men det herligste nå er at hun løy on når toget går. Lykke til med at hun prøvde å lyve seg frem til for å få oss til å kjøre henne likevel. Jeg har sjekket togrutene, hun sier det går klokka 1012, men det går klokka 1112. Dette er nesten blitt underholdning. Hele tiden har jeg kjørt hennes barn opp og ned til trekket mens mine egne har tatt skibussen fordi det ikke er plass til alle i bilen. Nå prøver hun å spolere morgendagen for oss også ved at vi skal vike og at halve dagen vår går i logistikk for å kjøre dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er "dems"?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk.

Vi har et knøttlite bad og jeg sa fra før vi ankom hytta vår at man ikke kan ha 5 badehandklær hengende der, men at alle tar dette med seg til rommet, ellers vet ingen hvilket håndkle som tilhører hvem. Deretter sa jeg at alle har hver sin skuff på badet, men de tok hele oversktapet. Ønsker ikke 5 stk toalettbagger på den lille benken. Alle respekterte, frem til jeg vasket sengetøy som var på sengene da vi kom. Alt sengetøyet som var rent men vått, måtte jeg henge opp på en sånn håndklevarmer på badet (vi har vaskemaskin men ingen tørketrommel). Deretter hang hun skisokkene sine som var våte, til tørk, inntil det rene sengetøyet. Disse strømpene fjernet jeg og hang på en knagg isteden. Deretter hang hun pysjamasen sin oppå det rene sengetøyet som fortsatt hang til tørk. Jeg flyttet den også. Neste gang hun kom ut av badet, sa hun at hun hadde glemt håndkle etter dusj og hadde tørket seg med pysjamasen og derfor hengt den opp ved sengetøyet. Da svarte jeg henne bare at ok, men har du problemer med at jeg flyttet den til annen knagg? Så var krangelen igang. Var jo ikke jeg som sa noe til å begynne med, men hun merket altså at jeg flyttet dette og lagde poeng av det. Jeg fjernet sengetøyet og sa at værsågod, nå kan du henge hva du vil der, jeg gidder ikke å krangle med deg!

Jøye meg, som du styrer! Dama er ikke i vater, med du er ikke langt unna du heller. 

Anonymkode: 8eb15...761

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva er "dems"?? 

Regner med at "dems" er "deres".

Endret av Rhapsody in blue
Skrevet
Rhapsody in blue skrev (3 minutter siden):

Regner med at "dems" er "deres".

Folk kan jo ikke norsk lenger... Man skriver ikke på dialekt når man er voksen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jepp, men det herligste nå er at hun løy on når toget går. Lykke til med at hun prøvde å lyve seg frem til for å få oss til å kjøre henne likevel. Jeg har sjekket togrutene, hun sier det går klokka 1012, men det går klokka 1112. Dette er nesten blitt underholdning. Hele tiden har jeg kjørt hennes barn opp og ned til trekket mens mine egne har tatt skibussen fordi det ikke er plass til alle i bilen. Nå prøver hun å spolere morgendagen for oss også ved at vi skal vike og at halve dagen vår går i logistikk for å kjøre dem. 

Tror dere er to alen av samme stykke. Makan til konfliktssøken!

Anonymkode: 4db77...f79

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tror dere er to alen av samme stykke. Makan til konfliktssøken!

Anonymkode: 4db77...f79

Åja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hvordan har dere kommet dere opp til hytta, om det ikke er plass til alle? 

Og hvorfor i alle dager kjører du hennes barn når dine tar buss? Da kan vel alle ta buss? Dette forstår jeg lite av. 

Anonymkode: 7ce24...c50

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvordan har dere kommet dere opp til hytta, om det ikke er plass til alle? 

Og hvorfor i alle dager kjører du hennes barn når dine tar buss? Da kan vel alle ta buss? Dette forstår jeg lite av. 

Anonymkode: 7ce24...c50

Det var plass til alle før vi leide skiutstyr da vi kom frem, og måtte legge ned to seter i bilen for å få plass til skiene, har ikke skiboks.

Barna mine klarer å skli ned på ski til der skibussen går,  mens besøket ikke var gode nok på ski, ifølge dem selv. Det ble mye kjøring på besøket som ikke har bil.  I dag var det enormt med nysnø og barna mine klarte ikke å ski ned i upreparerte løyper og ville derfor kjøres. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det var plass til alle før vi leide skiutstyr da vi kom frem, og måtte legge ned to seter i bilen for å få plass til skiene, har ikke skiboks.

Barna mine klarer å skli ned på ski til der skibussen går,  mens besøket ikke var gode nok på ski, ifølge dem selv. Det ble mye kjøring på besøket som ikke har bil.  I dag var det enormt med nysnø og barna mine klarte ikke å ski ned i upreparerte løyper og ville derfor kjøres. 

Her er en forbedret versjon siden enkelte her mener at jeg ikke klarer å skrive norsk 😁

Det var plass til alle før vi leide skiutstyr da vi kom frem. Etterpå måtte vi legge ned to seter for å få plass til skiene, siden vi ikke har skiboks.

Barna mine kan gå på ski ned til der skibussen går. Gjestene våre mente selv at de ikke var gode nok på ski til det. Derfor har vi kjørt dem en del, siden de ikke har bil.

I dag kom det mye nysnø, og barna mine klarte ikke å kjøre ned i upreparerte løyper, så de måtte også bli kjørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...