Gå til innhold

Dødsfall og kondolanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen min har mistet kona brått. Vi har vært naboer i over 25 år og de er trivelige og fine folk. Jeg har kjøpt blomster og kort. Er det innafor å gi mannen et nystekt brød? 

Anonymkode: 1933f...ab6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sånne praktiske gaver er helt supert. Om han spiser det med en gang eller putter det i fryseren spiller ingen rolle, et hjemmebakt brød er helt supert.

Anonymkode: a8a65...c27

Skrevet

Jea, absolutt, jeg hadde blitt så glad og rørt for omtanken. Skulle ønske noen hadde gjort noe sånt for meg.

Anonymkode: a233e...7fd

Skrevet

Min mann kommer fra ett Asiatisk land. Når noen mister noen nære så kommer venner og naboer med mat til etter begravelsen. I den tiden skal ikke pårørende lage mat. Det er en fin tradisjon synes jeg 

Anonymkode: b8fb0...7eb

Skrevet

Supert! Skjær brødet i skiver før du gir det, da kan han putte det i fryseren og ta opp skive for skive, og ha ferskt, godt brød når han trenger det.

Anonymkode: 5dc89...27c

Skrevet

Ja, absolutt!  

Anonymkode: 550dc...583

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min mann kommer fra ett Asiatisk land. Når noen mister noen nære så kommer venner og naboer med mat til etter begravelsen. I den tiden skal ikke pårørende lage mat. Det er en fin tradisjon synes jeg 

Anonymkode: b8fb0...7eb

Ja, men det er ikke norsk kultur. 

Anonymkode: 58d4f...ee1

Skrevet

Her er det vanlig at venner, naboer, kollegaer etc. kommer på døra til pårørende med mat og bakverk. Veldig fin tradisjon. 

Anonymkode: d5737...c6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Supert! Skjær brødet i skiver før du gir det, da kan han putte det i fryseren og ta opp skive for skive, og ha ferskt, godt brød når han trenger det.

Anonymkode: 5dc89...27c

Nei, nei, nei... IKKE ødelegg brødet med å skjære det opp. Vær så snill!!

Hadde jeg fått et oppskjært brød hadde det gått rett i søpla altså.

Anonymkode: a6e35...53b

Skrevet
Sitat

Enig, ikke skjær opp brødet. Jeg liker personlig tykke brødskiver, derfor skjærer jeg aldri opp i butikken. Når du først har vært så snill å bake til han, ikke ødelegge det med å skjære opp. La han selv avgjøre tykkelsen på brødskriver etc.

Anonymkode: 1311c...72a

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, men det er ikke norsk kultur. 

Anonymkode: 58d4f...ee1

Jo det er det. Til alle tider har naboer og venner kommet med mat på dørene til folk de bryr seg om. 

Anonymkode: ce6e3...833

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Naboen min har mistet kona brått. Vi har vært naboer i over 25 år og de er trivelige og fine folk. Jeg har kjøpt blomster og kort. Er det innafor å gi mannen et nystekt brød? 

Anonymkode: 1933f...ab6

Veldig fint a deg p gi et nystekt brød. Men ikke skjær det opp som noen her anbefalte.

Skrevet

Personlig hadde jeg likt dårlig at folk kom på døra mi med mat hvis jeg var i sorg. Hadde følt meg forplikta til å skravle, og det har ikke jeg energi til når jeg nettopp har mistet en nær.

Anonymkode: 8a139...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...