Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:36 #1 Skrevet tirsdag kl 18:36 Naboen min har mistet kona brått. Vi har vært naboer i over 25 år og de er trivelige og fine folk. Jeg har kjøpt blomster og kort. Er det innafor å gi mannen et nystekt brød? Anonymkode: 1933f...ab6
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:15 #3 Skrevet tirsdag kl 19:15 Ja, sånne praktiske gaver er helt supert. Om han spiser det med en gang eller putter det i fryseren spiller ingen rolle, et hjemmebakt brød er helt supert. Anonymkode: a8a65...c27
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:47 #4 Skrevet tirsdag kl 19:47 Jea, absolutt, jeg hadde blitt så glad og rørt for omtanken. Skulle ønske noen hadde gjort noe sånt for meg. Anonymkode: a233e...7fd
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:08 #5 Skrevet tirsdag kl 20:08 Min mann kommer fra ett Asiatisk land. Når noen mister noen nære så kommer venner og naboer med mat til etter begravelsen. I den tiden skal ikke pårørende lage mat. Det er en fin tradisjon synes jeg Anonymkode: b8fb0...7eb
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:08 #6 Skrevet tirsdag kl 22:08 Supert! Skjær brødet i skiver før du gir det, da kan han putte det i fryseren og ta opp skive for skive, og ha ferskt, godt brød når han trenger det. Anonymkode: 5dc89...27c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:18 #7 Skrevet tirsdag kl 22:18 Ja, absolutt! Anonymkode: 550dc...583
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:05 #8 Skrevet tirsdag kl 23:05 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min mann kommer fra ett Asiatisk land. Når noen mister noen nære så kommer venner og naboer med mat til etter begravelsen. I den tiden skal ikke pårørende lage mat. Det er en fin tradisjon synes jeg Anonymkode: b8fb0...7eb Ja, men det er ikke norsk kultur. Anonymkode: 58d4f...ee1
Anonym bruker Skrevet i går, 04:56 #9 Skrevet i går, 04:56 Her er det vanlig at venner, naboer, kollegaer etc. kommer på døra til pårørende med mat og bakverk. Veldig fin tradisjon. Anonymkode: d5737...c6d
Anonym bruker Skrevet i går, 09:40 #10 Skrevet i går, 09:40 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Supert! Skjær brødet i skiver før du gir det, da kan han putte det i fryseren og ta opp skive for skive, og ha ferskt, godt brød når han trenger det. Anonymkode: 5dc89...27c Nei, nei, nei... IKKE ødelegg brødet med å skjære det opp. Vær så snill!! Hadde jeg fått et oppskjært brød hadde det gått rett i søpla altså. Anonymkode: a6e35...53b
Anonym bruker Skrevet i går, 09:56 #11 Skrevet i går, 09:56 Sitat Enig, ikke skjær opp brødet. Jeg liker personlig tykke brødskiver, derfor skjærer jeg aldri opp i butikken. Når du først har vært så snill å bake til han, ikke ødelegge det med å skjære opp. La han selv avgjøre tykkelsen på brødskriver etc. Anonymkode: 1311c...72a
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ja, men det er ikke norsk kultur. Anonymkode: 58d4f...ee1 Jo det er det. Til alle tider har naboer og venner kommet med mat på dørene til folk de bryr seg om. Anonymkode: ce6e3...833
Gucci_Helene Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (18 timer siden): Naboen min har mistet kona brått. Vi har vært naboer i over 25 år og de er trivelige og fine folk. Jeg har kjøpt blomster og kort. Er det innafor å gi mannen et nystekt brød? Anonymkode: 1933f...ab6 Veldig fint a deg p gi et nystekt brød. Men ikke skjær det opp som noen her anbefalte.
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Personlig hadde jeg likt dårlig at folk kom på døra mi med mat hvis jeg var i sorg. Hadde følt meg forplikta til å skravle, og det har ikke jeg energi til når jeg nettopp har mistet en nær. Anonymkode: 8a139...e57
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ja, men det er ikke norsk kultur. Anonymkode: 58d4f...ee1 Nei Gud forby at vi skulle ta til oss gode skikker og lære om omtanke fra andre kulturer. Anonymkode: 984d0...dd6
Stridsmøy Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (17 timer siden): Personlig hadde jeg likt dårlig at folk kom på døra mi med mat hvis jeg var i sorg. Hadde følt meg forplikta til å skravle, og det har ikke jeg energi til når jeg nettopp har mistet en nær. Anonymkode: 8a139...e57 Jeg setter maten på døra når jeg ser at naboen er hjemme. Ringer ikke på nettopp pga. det du sier. Sender en sms med at jeg har satt mat på døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå