Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:25 #1 Skrevet søndag kl 16:25 Gud eller Allah bryr seg ikke om eller hindrer holocost, misbruk av barn, barnekreft etc etc, men han kommer garantert bry seg om at du ber for at tante Agda skal operere kneet. Hvorfor tror folk at det vil hjelpe? Anonymkode: 51613...66f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:52 #2 Skrevet søndag kl 16:52 Det kan jo ikke skade? Og bedre å skulle prøve og det ikke hjelper enn at man ikke gjør det og at det hadde hjulpet? Anonymkode: 5eda7...112
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:56 #3 Skrevet søndag kl 16:56 Det er for å vise omtanke tenker jeg, en måte å fortelle at man bryr seg og ønsker det beste for den man sier man vil be for. Anonymkode: ef319...fa8
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:50 #4 Skrevet mandag kl 18:50 Rasjonelt for dem som tror på det. Og ingen kan jo bevise at det IKKE stemmer. Det heter tro av en grunn. Og jeg tenker også at om noen sier til meg at de ber for meg, så er det av omsorg, så det må de bare gjøre. Anonymkode: 0b51c...db4
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:49 #5 Skrevet mandag kl 19:49 Det gjør uansett ingen skade, så å kaste bort energi på å tenke på det, er bortkastet. Anonymkode: 3914d...bdb
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:13 #6 Skrevet mandag kl 21:13 Enig med deg hi. Det er bare tull. Anonymkode: 44544...e31
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:16 #7 Skrevet tirsdag kl 09:16 Tro er jo ikke rasjonelt. Det er likevel viktig for dem som tror. Og mennesket har alltid trodd på noe. Anonymkode: 98875...5e6
Iiiiik Skrevet i går, 08:45 #8 Skrevet i går, 08:45 Jeg er ikke troende, og tror derfor ikke at det påvirker mitt liv at noen ber for meg. Jeg skjønner allikevel at det er ment som en gave. De tror at de hjelper meg ved å be, og at det kan utløse støtte fra gud. Det er tanken som teller tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet i går, 16:37 #9 Skrevet i går, 16:37 Vi mennesker gjør da irrasjonale ting hele tiden. Vi er ikke bare fornuftige, vi lar oss også styre av følelser, tro, fantasi. Heldigvis. Tenk så kjedelig vi hadde vært som art om vi utelukkende var rasjonelle. Anonymkode: 557e3...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå