Gå til innhold

Opp i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å gå opp 1 kilo på en uke. Må ned. Hvordan gå ned uten at jeg skal være så sulten at jeg har vondt under ribbeina pga. sult?

Anonymkode: 821b8...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må spise smart, altså mat med mye volum og lav energitetthet.

F.eks inneholder et helt blomkålhode ca 100 kalorier. Legg det på et stekebrett og ha på alt hjertet kan begjære av krydder og bak det i stekeovnen. Så spiser du hele hodet sammen med f.eks en kyllingfilet. Da er du mett lenge på få kalorier.

Dropper du dressingen kan du spise nærmest ubegrenset med salat og grønnsaker.

Anonymkode: 9b754...2d1

Skrevet

1 kilo??? Ta en tur på do. Hvem stresser over en kilo?? Vekten varierer med såpass fra uke til uke. Hjelpes. 

Anonymkode: 34ad2...99e

Skrevet

Skal du sulte deg pga 1 kilo, høres ut som om du har et usunt forhold til vekt.

Anonymkode: 98850...a29

Skrevet

Jeg gikk opp 2 kilo på 1 dag. Kroppen er rar 

Anonymkode: f8267...4f9

Skrevet

Veide meg i dag. Gått opp 2 kilo.

Jeg prøver å gå ned i vekt men jeg går opp i vekt.

Akkurat som om kroppen min vil være feit. Jeg er alvorlig overvektig.

Spiser 1500 kcal men går ikke ned.

Holdt på siden sommeren.

Skrevet

Må man da spise blomkål resten av livet da? Får kjøpe flere blomkål på mandag. Hva slags krydder er best på?

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Du må spise smart, altså mat med mye volum og lav energitetthet.

F.eks inneholder et helt blomkålhode ca 100 kalorier. Legg det på et stekebrett og ha på alt hjertet kan begjære av krydder og bak det i stekeovnen. Så spiser du hele hodet sammen med f.eks en kyllingfilet. Da er du mett lenge på få kalorier.

Dropper du dressingen kan du spise nærmest ubegrenset med salat og grønnsaker.

Jeg er så sulten at det gjør vondt under ribbeina mine men er det vanlig at det skal gjøre vondt der når man går ned?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Må man da spise blomkål resten av livet da? Får kjøpe flere blomkål på mandag. Hva slags krydder er best på?

Jeg er så sulten at det gjør vondt under ribbeina mine men er det vanlig at det skal gjøre vondt der når man går ned?

Alt av krydder kan brukes, f.eks paprika, spisskummen, løk osv, du tar det du liker.

Og nei, du må ikke spise blomkål hver dag, det var bare et eksempel på en kalorifattig grønnsak.

Du kan spise ufattelig mye grønnsaker uten at det blir så mye kalorier, bare vær forsiktig med olje/smør.

Om du prøver å spise så rent som mulig er det veldig mye mat i 12-1500 kalorier. Istedenfor en neve nøtter kan du spise en middagstallerken full av grønnsaker og kjøtt/fisk. Da blir du mett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Veide meg i dag. Gått opp 2 kilo.

Jeg prøver å gå ned i vekt men jeg går opp i vekt.

Akkurat som om kroppen min vil være feit. Jeg er alvorlig overvektig.

Spiser 1500 kcal men går ikke ned.

Holdt på siden sommeren.

Hvis du har spist 1500 kalorier pr dag siden sommeren og går opp i vekt må du nok se på hva det er du spiser. Kroppen trenger flere enn det bare for å holde seg i gang så det der stemmer ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har spist 1500 kalorier pr dag siden sommeren og går opp i vekt må du nok se på hva det er du spiser. Kroppen trenger flere enn det bare for å holde seg i gang så det der stemmer ikke. 

Jeg har brukt mye ferdigretter som Fjordland fordi der står det kalorier på. Synes det er så vanskelig å vite hvor mye kalorier det er siden jeg må spise for mye. Siden jeg ikke går ned.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Alt av krydder kan brukes, f.eks paprika, spisskummen, løk osv, du tar det du liker.

Og nei, du må ikke spise blomkål hver dag, det var bare et eksempel på en kalorifattig grønnsak.

Du kan spise ufattelig mye grønnsaker uten at det blir så mye kalorier, bare vær forsiktig med olje/smør.

Om du prøver å spise så rent som mulig er det veldig mye mat i 12-1500 kalorier. Istedenfor en neve nøtter kan du spise en middagstallerken full av grønnsaker og kjøtt/fisk. Da blir du mett.

Er det noen andre grønnsaker jeg kan gjøre det samme med?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen andre grønnsaker jeg kan gjøre det samme med?

Nesten alt av grønnsaker kan bakes i ovnen, og gir lite kalorier 

En halv sånn pose som dette gir 200 kalorier, slenger du på en torskefilet e.l. har du en næringsrik og enkel middag som metter godt.

Screenshot_20260222_202809_Chrome.jpg

Skrevet

Det er jo ikke bare kalorier som avgjør om man legger på seg eller ikke, men også hva og mengden man spiser

Anonymkode: 322c2...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...