Anonym bruker Skrevet 11. mars #51 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (42 minutter siden): At hun skriker og krangler lidenskapelig og høylytt er det vel ingen som har tvilt på, men det er et stykke fra det til de tingene han er siktet for da. Han er ikke siktet for høylytt krangling liksom... Anonymkode: 82c03...8ec Jo, på sett og vis er høylydt krangling en sentral del av tiltalen. Et av punktene under tiltalen er at MBH røper og skriker til henne ukentlig, samt kaster ting. Men det gjør jo hun også. Det går på hennes troverdighet. Innledningsvis forklarte NH seg som en forsiktig, blyg og uskyldsren person. Det stemmer jo åpenbart ikke. Forholdet til MBH var svært turbulent, og hun har tydeligvis et temperament/disposisjon ikke helt ulik han. Flere vitner har forklart seg om det turbulente forholdet og flere har bevitnet høylytte krenkende krangler mellom de to. Ofte skal kranglene ha blitt utløst av sjalusi og fordi de sjekket hverandres mobiltelefoner. MBH er tiltalt for mishandling i nære relasjoner. For at han skal dømmes, må det bevises at NH levde i et regime av utrygghet og krenkelser. Da er det selvsagt vesentlig om hun selv bidro til et forhold fylt med krenkende kommentarer og stygg ordbruk og kroppskrenkelse. Jeg forsvarer ikke nødvendigvis MBH sin oppførsel, men NH virker av samme ulla. Jeg synes ikke hun virker spesielt troverdig, og reagerte på at hun la ut den påståtte mishandlingen på sosiale medier for å få treff, heller enn å gå til politiet. At det var et usunt og ugreit forhold er hevet over en hver tvil. Jeg tror imidlertid ikke det kun skyldtes MBH. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 11. mars #52 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo, på sett og vis er høylydt krangling en sentral del av tiltalen. Et av punktene under tiltalen er at MBH røper og skriker til henne ukentlig, samt kaster ting. Men det gjør jo hun også. Det går på hennes troverdighet. Innledningsvis forklarte NH seg som en forsiktig, blyg og uskyldsren person. Det stemmer jo åpenbart ikke. Forholdet til MBH var svært turbulent, og hun har tydeligvis et temperament/disposisjon ikke helt ulik han. Flere vitner har forklart seg om det turbulente forholdet og flere har bevitnet høylytte krenkende krangler mellom de to. Ofte skal kranglene ha blitt utløst av sjalusi og fordi de sjekket hverandres mobiltelefoner. MBH er tiltalt for mishandling i nære relasjoner. For at han skal dømmes, må det bevises at NH levde i et regime av utrygghet og krenkelser. Da er det selvsagt vesentlig om hun selv bidro til et forhold fylt med krenkende kommentarer og stygg ordbruk og kroppskrenkelse. Jeg forsvarer ikke nødvendigvis MBH sin oppførsel, men NH virker av samme ulla. Jeg synes ikke hun virker spesielt troverdig, og reagerte på at hun la ut den påståtte mishandlingen på sosiale medier for å få treff, heller enn å gå til politiet. At det var et usunt og ugreit forhold er hevet over en hver tvil. Jeg tror imidlertid ikke det kun skyldtes MBH. Anonymkode: cce07...a38 Hvorfor forsvarer du den ekle mannebabyen. Hun har jo ikke bare mistenkt ham for utroskap, han er jo utro hele tiden, klart man blir litt mkstenksom da. Jeg skjønner jo godt at hun reagerer of skriker tilbake når han holder på som han gjør. Dette er jo også typisk narisistisk stil, han pusher henne over i reaktiv abuse modus. Anonymkode: 4a830...a9b
Anonym bruker Skrevet 11. mars #53 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor forsvarer du den ekle mannebabyen. Hun har jo ikke bare mistenkt ham for utroskap, han er jo utro hele tiden, klart man blir litt mkstenksom da. Jeg skjønner jo godt at hun reagerer of skriker tilbake når han holder på som han gjør. Dette er jo også typisk narisistisk stil, han pusher henne over i reaktiv abuse modus. Anonymkode: 4a830...a9b Jeg er enig i at han ikke virker som en ok fyr. Men jeg synes ikke hun virker særlig ok heller. Og det er basert på hva vitner forteller om henne. At MBH er en drittsekk, ekskluderer ikke henne fra å være det også. Rent prinsippielt, synes jeg ikke noe om at hun blir tatt lettere på fordi hun er kvinne. Slik Danby Choi beskrev den ene hendelsen som er tema i tiltalen, så vil jeg beskrive dem som like gode der. Jeg mener hun har bidratt godt inn i det sprø forholdet de har hatt, og jeg ser altså ikke på henne som det offeret hun fremstiller seg som. Det er jo ingen av oss som vet, så alle -inkludert deg- må gjøre seg opp en mening basert på hva vi finner i nyhetene. Og jeg mener at bildet er mer nyansert enn det NH forteller. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 11. mars #54 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg er enig i at han ikke virker som en ok fyr. Men jeg synes ikke hun virker særlig ok heller. Og det er basert på hva vitner forteller om henne. At MBH er en drittsekk, ekskluderer ikke henne fra å være det også. Rent prinsippielt, synes jeg ikke noe om at hun blir tatt lettere på fordi hun er kvinne. Slik Danby Choi beskrev den ene hendelsen som er tema i tiltalen, så vil jeg beskrive dem som like gode der. Jeg mener hun har bidratt godt inn i det sprø forholdet de har hatt, og jeg ser altså ikke på henne som det offeret hun fremstiller seg som. Det er jo ingen av oss som vet, så alle -inkludert deg- må gjøre seg opp en mening basert på hva vi finner i nyhetene. Og jeg mener at bildet er mer nyansert enn det NH forteller. Anonymkode: cce07...a38 Men nå er det ikke Haukeland som er siktet i saken, ikke har hun anmeldt han heller, det er det politiet som har. Anonymkode: da3df...dbf
Anonym bruker Skrevet 12. mars #55 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men nå er det ikke Haukeland som er siktet i saken, ikke har hun anmeldt han heller, det er det politiet som har. Anonymkode: da3df...dbf Men i retten skal man dømmes av likemenn for å bevare den allmenne rettsoppfatning. Og den du siterer kommer med en klassisk lekmanns-argument. Hva vil du gjøre med det? Anonymkode: 4a5a2...fe4
Anonym bruker Skrevet 12. mars #56 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jo, på sett og vis er høylydt krangling en sentral del av tiltalen. Et av punktene under tiltalen er at MBH røper og skriker til henne ukentlig, samt kaster ting. Men det gjør jo hun også. Det går på hennes troverdighet. Innledningsvis forklarte NH seg som en forsiktig, blyg og uskyldsren person. Det stemmer jo åpenbart ikke. Forholdet til MBH var svært turbulent, og hun har tydeligvis et temperament/disposisjon ikke helt ulik han. Flere vitner har forklart seg om det turbulente forholdet og flere har bevitnet høylytte krenkende krangler mellom de to. Ofte skal kranglene ha blitt utløst av sjalusi og fordi de sjekket hverandres mobiltelefoner. MBH er tiltalt for mishandling i nære relasjoner. For at han skal dømmes, må det bevises at NH levde i et regime av utrygghet og krenkelser. Da er det selvsagt vesentlig om hun selv bidro til et forhold fylt med krenkende kommentarer og stygg ordbruk og kroppskrenkelse. Jeg forsvarer ikke nødvendigvis MBH sin oppførsel, men NH virker av samme ulla. Jeg synes ikke hun virker spesielt troverdig, og reagerte på at hun la ut den påståtte mishandlingen på sosiale medier for å få treff, heller enn å gå til politiet. At det var et usunt og ugreit forhold er hevet over en hver tvil. Jeg tror imidlertid ikke det kun skyldtes MBH. Anonymkode: cce07...a38 Alle vet at han ikke kommer til å bli dømt for noe sånt, det er bare med for å tegne et bilde av hvem han er. Det han kan bli dømt for er voldtekt, filming av jenters underliv, slag og strupetak o.l. At han har skreket stygge og nedverdigende ting i sinne kommer han ikke til å bli dømt for, uansett om hun svarte med samme mynt eller ikke. Anonymkode: 82c03...8ec
MissSaigon Skrevet 12. mars #57 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (På 25.2.2026 den 17.34): Nora har jo selv mishandlet Marius fremkommer det av hennes egen forklaring - hun klappet til ham sier hun. Tror ikke hun er helt uten skyld i dette. Anonymkode: 798a5...90e Vold er aldri greit, men man kan ikke sidestille en ørefik med det fryktregime som er kommet frem i retten
Anonym bruker Skrevet 12. mars #58 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle vet at han ikke kommer til å bli dømt for noe sånt, det er bare med for å tegne et bilde av hvem han er. Det han kan bli dømt for er voldtekt, filming av jenters underliv, slag og strupetak o.l. At han har skreket stygge og nedverdigende ting i sinne kommer han ikke til å bli dømt for, uansett om hun svarte med samme mynt eller ikke. Anonymkode: 82c03...8ec Nå handler jo denne tråden om Nora Haukland, og der er hans generelle oppførsel mot henne en viktig del tiltalepunktene. Filming, voldtekt mv, er ikke i tiltalen når det gjelder NH. Jeg tror heller ikke han blir dømt for å ha latt henne leve i et "fryktregime", som tiltalen mot han går ut på. Men du tar feil når du skriver at det bare er for å tegne et bilde av hvem han er. Det er tvert i mot en sentral del av tiltalen mot ham. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 12. mars #59 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nå handler jo denne tråden om Nora Haukland, og der er hans generelle oppførsel mot henne en viktig del tiltalepunktene. Filming, voldtekt mv, er ikke i tiltalen når det gjelder NH. Jeg tror heller ikke han blir dømt for å ha latt henne leve i et "fryktregime", som tiltalen mot han går ut på. Men du tar feil når du skriver at det bare er for å tegne et bilde av hvem han er. Det er tvert i mot en sentral del av tiltalen mot ham. Anonymkode: cce07...a38 Jeg følger ikke med på rettssaken, så for å klare opp; Er det slik at a) Nora Haukeland er en ekskjæreste til tiltalte, og at b) hun kun vitner om hans karakter, eller vitner hun om noe han faktisk er tiltalt for? Anonymkode: 4a5a2...fe4
Anonym bruker Skrevet 12. mars #60 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg følger ikke med på rettssaken, så for å klare opp; Er det slik at a) Nora Haukeland er en ekskjæreste til tiltalte, og at b) hun kun vitner om hans karakter, eller vitner hun om noe han faktisk er tiltalt for? Anonymkode: 4a5a2...fe4 Han er tiltalt for mishandling i nære relasjoner (mot NH). I tiltalen ligger et par konkrete episoder hvor det hevdes at han har utøvd fysisk vold. Resten går på krenkende og truende oppførsel, og om det har medført at hun har levd i en "fryktkultur". Derfor mener jeg at NH sin egen oppførsel er av betydning. For at noen skal leve i et regime preget av frykt, og maktesløshet, så er det avgjørende med en tydelig skjevet i maktforholdet mellom partene. Og det synes jeg ikke forholdet mellom de to bærer tilstrekkelig preg av. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 12. mars #61 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Han er tiltalt for mishandling i nære relasjoner (mot NH). I tiltalen ligger et par konkrete episoder hvor det hevdes at han har utøvd fysisk vold. Resten går på krenkende og truende oppførsel, og om det har medført at hun har levd i en "fryktkultur". Derfor mener jeg at NH sin egen oppførsel er av betydning. For at noen skal leve i et regime preget av frykt, og maktesløshet, så er det avgjørende med en tydelig skjevet i maktforholdet mellom partene. Og det synes jeg ikke forholdet mellom de to bærer tilstrekkelig preg av. Anonymkode: cce07...a38 Ok, beklager at jeg siterte deg og spurte. Spørsmålet var egentlig ment til hvem som helst som kan svare; Er det slik at a) Nora Haukland er en ekskjæreste til tiltalte, og at b) hun kun vitner om hans karakter, eller vitner hun om noe han faktisk er tiltalt for? Anonymkode: 4a5a2...fe4
Anonym bruker Skrevet 12. mars #62 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Ok, beklager at jeg siterte deg og spurte. Spørsmålet var egentlig ment til hvem som helst som kan svare; Er det slik at a) Nora Haukland er en ekskjæreste til tiltalte, og at b) hun kun vitner om hans karakter, eller vitner hun om noe han faktisk er tiltalt for? Anonymkode: 4a5a2...fe4 Hvorfor beklage? Ja, NH er ekakjæresten til MBH. Han er tiltalt for vold i nære relasjoner MOT henne. Hun vitner dermed i sin "egen" sak. Altså om forhold som angår henne. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 12. mars #63 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor beklage? Ja, NH er ekakjæresten til MBH. Han er tiltalt for vold i nære relasjoner MOT henne. Hun vitner dermed i sin "egen" sak. Altså om forhold som angår henne. Anonymkode: cce07...a38 Fordi jeg spurte noen som åpenbart ikke vil svare. Anonymkode: 4a5a2...fe4
Anonym bruker Skrevet 12. mars #64 Skrevet 12. mars Politiet som opprettet anmeldelse om de påståtte voldtektene. Jentene selv visste jo ikke om at de hadde blitt voldtatt engang, og det sier en del. Jente og han havner på nash. Har sex 2 ganger på natta, hun tar to sovepiller mens hun er beruset. Han prøver seg mens hun sover mens han også er beruset. dette er ikke en klassisk voldtekt. i et forhold er det normalt at en av partene beføler den andre mens de sover. Eller kan prøve seg. jeg kjenner ikke til saken da jeg hverken kjenner de involverte eller har vært der. Alt jeg vet er det media presenterer ensidig fra en side. Derfor stopper jeg litt opp og er kritisk. Anonymkode: fe542...58c
Anonym bruker Skrevet 12. mars #65 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Politiet som opprettet anmeldelse om de påståtte voldtektene. Jentene selv visste jo ikke om at de hadde blitt voldtatt engang, og det sier en del. Jente og han havner på nash. Har sex 2 ganger på natta, hun tar to sovepiller mens hun er beruset. Han prøver seg mens hun sover mens han også er beruset. dette er ikke en klassisk voldtekt. i et forhold er det normalt at en av partene beføler den andre mens de sover. Eller kan prøve seg. jeg kjenner ikke til saken da jeg hverken kjenner de involverte eller har vært der. Alt jeg vet er det media presenterer ensidig fra en side. Derfor stopper jeg litt opp og er kritisk. Anonymkode: fe542...58c Selv om de allerede hadde hatt sex, gir ikke det fripass til å bare forsyne seg. Langt mindre når hun er i en tilstand der hun ikke en gang vet hvilke seksuelle ting han gjør med henne samt at han filmer. Du har en skremmende holdning til hva som er greit eller ikke. Anonymkode: 9e083...60f
Anonym bruker Skrevet 12. mars #66 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Politiet som opprettet anmeldelse om de påståtte voldtektene. Jentene selv visste jo ikke om at de hadde blitt voldtatt engang, og det sier en del. […] jeg kjenner ikke til saken da jeg hverken kjenner de involverte eller har vært der. Alt jeg vet er det media presenterer ensidig fra en side. Derfor stopper jeg litt opp og er kritisk. Anonymkode: fe542...58c Takk for informasjon. Har forsøkt å finne ut dette. Vet du om Nora Haukland er der som karaktervitne eller som vitne i en bestemt tiltale? Anonymkode: 4a5a2...fe4
Anonym bruker Skrevet 12. mars #67 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk for informasjon. Har forsøkt å finne ut dette. Vet du om Nora Haukland er der som karaktervitne eller som vitne i en bestemt tiltale? Anonymkode: 4a5a2...fe4 Under fakta står alt han er tiltalt for, også mot Haukland https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=65883#fakta Anonymkode: da3df...dbf
Anonym bruker Skrevet 12. mars #68 Skrevet 12. mars Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Under fakta står alt han er tiltalt for, også mot Haukland https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=65883#fakta Anonymkode: da3df...dbf Takk! Anonymkode: 4a5a2...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå