Anonym bruker Skrevet 24. februar #26 Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du burde droppe sånne kommentarer som den siste der, for det gjør at mange ikke hører på de gode argumentene du også har. Man kan ikke alltid skylde på foreldrene fordi noen blir rusmisbrukere tenker jeg. Ingen velger å bli rusmisbrukere fordi de er så dårlige mennesker, det er nesten alltid snakk om selvmedisinering fordi livet har blitt for vanskelig. Hvorfor livet har blitt så vanskelig for Marius kan vi bare spekulere i, men at dette bar feil avgårde fra han var ganske liten og bare har blitt verre og verre jo eldre han har blitt er det ingen tvil om. Han har gått til psykolog mange ganger, og fått vite der at han har et stort behov for å bli sett, fordi han alltid har vært "sønnen til kronprinsessen" og aldri har blitt sett for sin egen person, sine egne prestasjoner osv. Jeg tror mange psykologer faktisk sykeliggjør enda mer ved å unnskylde og finne forklaringer istedenfor å la personene se sitt eget ansvar i hvordan ting har blitt. Ser det med en venninne også. Hun er jo skadet av sin far, hun har problemer med å stole på folk, hun er tilknytningsskadet og allverdens annet. Det er ikke hennes feil at hun har en personlighetsforstyrrelse, angst, deprimert osv osv. Hun tar null ansvar for egen psykisk helse, for hun er ødelagt av pappaen sin. Jeg forstår det, for all del, men ingen utenfra kan fikse din psykiske helse om du ikke selv er villig til å jobbe sammen med dem. Det virker som Marius er på samme sporet, det er ikke hans skyld at han er skadet, han synes bare synd på seg selv og føler verden skylder han noe. Da kommer kan aldri til å bli bedre... Anonymkode: 82c03...8ec Har du en slik venninne? Da håper jeg du beskytter deg mot henne. Unner ingen å ha folk med personligshetsforstyrrelser nære… Anonymkode: d14ee...51c
Anonym bruker Skrevet 24. februar #27 Skrevet 24. februar Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har du en slik venninne? Da håper jeg du beskytter deg mot henne. Unner ingen å ha folk med personligshetsforstyrrelser nære… Anonymkode: d14ee...51c Jøss, det var en merkelig kommentar! Anonymkode: aa88a...7a8
Elizabeth Skrevet 25. februar #28 Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hvem andre i den alderen får bo gratis hos mor og far, slipper utdanning, slipper jobb, kan feste, ta for seg av damer ene og alene fordi han er den han er, ruse seg og i tillegg bli grovt finansiert av det norske folk.... galskap. Men han slekter vel på mora..... Fy faen. Bare fy faen...
Anonym bruker Skrevet 25. februar #29 Skrevet 25. februar skal ikke J. Snekkestad vitne eller er ikke hun også fornærmet i denne saken? Han ble vel anklaget for å ha utøvet vold mot henne også? Anonymkode: 95834...bf3
Anonym bruker Skrevet 25. februar #30 Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): skal ikke J. Snekkestad vitne eller er ikke hun også fornærmet i denne saken? Han ble vel anklaget for å ha utøvet vold mot henne også? Anonymkode: 95834...bf3 Den siktelsen ble henlagt. Anonymkode: da3df...dbf
Anonym bruker Skrevet 25. februar #31 Skrevet 25. februar Nora har jo selv mishandlet Marius fremkommer det av hennes egen forklaring - hun klappet til ham sier hun. Tror ikke hun er helt uten skyld i dette. Anonymkode: 798a5...90e
Anonym bruker Skrevet 25. februar #32 Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nora har jo selv mishandlet Marius fremkommer det av hennes egen forklaring - hun klappet til ham sier hun. Tror ikke hun er helt uten skyld i dette. Anonymkode: 798a5...90e Hun er altså skyld i at han truer, brøler,kveler, dytter og kontrollerer henne. Anonymkode: da3df...dbf
Anonym bruker Skrevet 25. februar #33 Skrevet 25. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Nora har jo selv mishandlet Marius fremkommer det av hennes egen forklaring - hun klappet til ham sier hun. Tror ikke hun er helt uten skyld i dette. Anonymkode: 798a5...90e Følger du ikke med på saken i det hele tatt? Eller vet noe om sånne forhold. Han mener jo at det er helt greit at han brøler henne opp i ansiktet og smeller med dører og knuser telefoner, for det skjer hele tiden så hun er vant til det liksom. Og han kan ikke skjønne hvorfor hun skulle bli redd av det. Han mener også at hun låser seg inn på badet for å irritere ham, ser ikke at det er beskyttelse fordi hun er redd? Altså, den guttungen der er ikke god. Anonymkode: 4a830...a9b
Anonym bruker Skrevet 11. mars #34 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (På 24.2.2026 den 11.53): Han er jo helt ødelagt. Foreldrene kan ikke tvinge en ungdom/ung voksen til å ta en utdanning, de kan oppfordre til det, og det er jeg 100% sikker på at han har blitt oppfordret til, men gjennomføre det kan han bare gjøre selv. Det å ha en ungdom som er rusmisbruker er nok utrolig vanskelig. Det å være kongelig å ha en ungdom som er rusmisbruker må være enda verre. Ja, man kan kaste ut ungdommen sin og si at man nekter å finansiere livsstilen så de må klare seg selv eller holde seg borte, men kan egentlig kronprinsessen gjøre det? Hvordan hadde verden reagert om det kom ut i media at Marius var kastet ut og foreldrene slått hånden av han? Jeg har ikke barn som er rusmisbrukere, men jeg vil jo tro at man som forelder aldri gir opp håpet om bedre dager, at de skal skikke seg rundt neste sving.... Disse foreldrene har midler til å hjelpe, men har ikke nådd inn med hjelpen, Marius har vært uimotagelig. Hva da, hva gjør man som forelder da? Når det kommer til oppførselen hans så er den jo helt hårreisende. De tekstmeldingene han har sendt, hvordan han prater til damene sine, det er helt ufattelig at han har kunnet holde på med det såpass lenge som han har gjort uten at det har kommet ut mer enn det har gjort. At han har slått skal jeg ikke si noe om, det blir opp til retten å bevise, men tekstmeldingene og lydopptakene kommer han seg ikke unna, der er det ikke ord mot ord, men bevis. Håper så inderlig han må være uten kvinnfolk en stund, men av en eller annen grunn er verden full av kvinner som vil redde sånne som han. Som tror at deres kjærlighet skal endre mannen, så han blir from som et lam 🙈 Anonymkode: 82c03...8ec Han er ikke en ungdom eller ung voksen. Han er en voksen mann som blir 30 år. Anonymkode: 1ad34...6d9
Anonym bruker Skrevet 11. mars #35 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Han er ikke en ungdom eller ung voksen. Han er en voksen mann som blir 30 år. Anonymkode: 1ad34...6d9 Nemlig. En voksen mann som må ta ansvar. Anonymkode: 23050...e5a
Anonym bruker Skrevet 11. mars #36 Skrevet 11. mars Ja - Marius er uskyldig inntil dømt - det er et bærende rettsprinsipp - men ingen av oss er dommere i saken og jeg antar at svært få av oss er venner med noen av de involverte. Jeg må si at jeg er sjokkert over hvordan kongehuset har dekket over, unnskyldt og latt Marius holde på....i en årrekke - og det må unge jenter som han er tydelig på selv at han har vært et "rasshøl" mot. Hvor er mor og far? Fyren er 30 år...jeg hadde skammet meg som mor om min sønn hadde behandlet noen av sine kjærester slik det fremkommer at Marius har innrømmet behandling disse jentene, og vet dere - mange sier at Nora har endret seg og blitt annerledes etter forholdet med Marius - noe som tyder på at det er han som er faktoren her. det er også han som er tiltalt for vold mot flere jenter...ikke bare Nora. Og han har filmet seksuelle aktiviteter uten samtykke, han har innrømmet sinneproblemer, han har innrømmet dopbruk. Det er et mønster her....som ikke er "stakkars Marius - han er uskyldig". Det er en sammensatt sak hvor han åpenbart sliter med sosiale relasjoner og dop. Spørsmålet gjenstår er han også en mishandler? Fyren lever også ett av Norges mest priviligerte liv, han har allverdens muligheter i forhold til utdanning, terapi, ikke penge bekymringer - men har ødslet dette vekk mens mor har sittet og sett på. At dette er en vanskelig sak for mor er helt forståelig - han er barnet hennes uansett hva han gjør. Men for Norges kommende dronning er dette fullstendig uakseptabelt. Anonymkode: 81e47...98d
Østerdølen Skrevet 11. mars #37 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja - Marius er uskyldig inntil dømt - det er et bærende rettsprinsipp - men ingen av oss er dommere i saken og jeg antar at svært få av oss er venner med noen av de involverte. Jeg må si at jeg er sjokkert over hvordan kongehuset har dekket over, unnskyldt og latt Marius holde på....i en årrekke - og det må unge jenter som han er tydelig på selv at han har vært et "rasshøl" mot. Hvor er mor og far? Fyren er 30 år...jeg hadde skammet meg som mor om min sønn hadde behandlet noen av sine kjærester slik det fremkommer at Marius har innrømmet behandling disse jentene, og vet dere - mange sier at Nora har endret seg og blitt annerledes etter forholdet med Marius - noe som tyder på at det er han som er faktoren her. det er også han som er tiltalt for vold mot flere jenter...ikke bare Nora. Og han har filmet seksuelle aktiviteter uten samtykke, han har innrømmet sinneproblemer, han har innrømmet dopbruk. Det er et mønster her....som ikke er "stakkars Marius - han er uskyldig". Det er en sammensatt sak hvor han åpenbart sliter med sosiale relasjoner og dop. Spørsmålet gjenstår er han også en mishandler? Fyren lever også ett av Norges mest priviligerte liv, han har allverdens muligheter i forhold til utdanning, terapi, ikke penge bekymringer - men har ødslet dette vekk mens mor har sittet og sett på. At dette er en vanskelig sak for mor er helt forståelig - han er barnet hennes uansett hva han gjør. Men for Norges kommende dronning er dette fullstendig uakseptabelt. Anonymkode: 81e47...98d Kunne ikke ha sagt det bedre!
Anonym bruker Skrevet 11. mars #38 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Ja - Marius er uskyldig inntil dømt - det er et bærende rettsprinsipp - men ingen av oss er dommere i saken og jeg antar at svært få av oss er venner med noen av de involverte. Jeg må si at jeg er sjokkert over hvordan kongehuset har dekket over, unnskyldt og latt Marius holde på....i en årrekke - og det må unge jenter som han er tydelig på selv at han har vært et "rasshøl" mot. Hvor er mor og far? Fyren er 30 år...jeg hadde skammet meg som mor om min sønn hadde behandlet noen av sine kjærester slik det fremkommer at Marius har innrømmet behandling disse jentene, og vet dere - mange sier at Nora har endret seg og blitt annerledes etter forholdet med Marius - noe som tyder på at det er han som er faktoren her. det er også han som er tiltalt for vold mot flere jenter...ikke bare Nora. Og han har filmet seksuelle aktiviteter uten samtykke, han har innrømmet sinneproblemer, han har innrømmet dopbruk. Det er et mønster her....som ikke er "stakkars Marius - han er uskyldig". Det er en sammensatt sak hvor han åpenbart sliter med sosiale relasjoner og dop. Spørsmålet gjenstår er han også en mishandler? Fyren lever også ett av Norges mest priviligerte liv, han har allverdens muligheter i forhold til utdanning, terapi, ikke penge bekymringer - men har ødslet dette vekk mens mor har sittet og sett på. At dette er en vanskelig sak for mor er helt forståelig - han er barnet hennes uansett hva han gjør. Men for Norges kommende dronning er dette fullstendig uakseptabelt. Anonymkode: 81e47...98d Men hvor mye kan egentlig foreldre styre adferden til voksne barn? Det er jo null muligheter å påvirke hvordan et voksent barn oppfører seg i relasjoner. Anonymkode: 798a5...90e
Anonym bruker Skrevet 11. mars #39 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men hvor mye kan egentlig foreldre styre adferden til voksne barn? Det er jo null muligheter å påvirke hvordan et voksent barn oppfører seg i relasjoner. Anonymkode: 798a5...90e Grunnlaget for hvordan folk oppfører seg dannes jo fra de er små. Man utvikler jo normal folkeskikk, empati og respekt før man blir voksen. Ingen får meg til å tro at de hjalp han til å få dette, og så plutselig når han ble voksen bare snudde han helt og ble narcissist. Sånn som han er blir man ofte om man føler seg enten oversett som barn, eller satt på en pidestall og kalt unik. Virker som han først fikk det ene, og så det andre, så var vel lite håp om å bli normal da. Og dette er jo ikke egentlig hans feil, hjernen er koblet feil etter påvirkning fra familie... og neppe reversibelt. Anonymkode: 4a830...a9b
Anonym bruker Skrevet 11. mars #40 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Men hvor mye kan egentlig foreldre styre adferden til voksne barn? Det er jo null muligheter å påvirke hvordan et voksent barn oppfører seg i relasjoner. Anonymkode: 798a5...90e Du kunne latt vær å sponse han med tusenvis av kroner hver eneste måned, de kunne latt vær å betale luksusleilighet for han. Anonymkode: da3df...dbf
Østerdølen Skrevet 11. mars #41 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Men hvor mye kan egentlig foreldre styre adferden til voksne barn? Det er jo null muligheter å påvirke hvordan et voksent barn oppfører seg i relasjoner. Anonymkode: 798a5...90e Her er saken enkel: - Ikke fore sønnen med penger som de vet brukes på dop - Sende sønnen på rehabilitering når det var behov for det, ikke når han følte for det. - Ikke la han bo gratis på Skaugum, noe som inabler. - Sette grenser når de vet han har problemer, ikke sende med Masterkortet til Kronprinsen som premie.
Anonym bruker Skrevet 11. mars #42 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (På 25.2.2026 den 17.34): Nora har jo selv mishandlet Marius fremkommer det av hennes egen forklaring - hun klappet til ham sier hun. Tror ikke hun er helt uten skyld i dette. Anonymkode: 798a5...90e Jeg er helt enig med deg. Jeg har fått meg med forklaringene til de tre ex-kjærestene til NH, men også forklaringen til Danby Choi. Haukland og Høiby er to alen av samme ulla, og jeg mener det blir feil å ta ut tiltale mot bare en av dem. Hvis dette ikke er akseptabel oppførsel. så gjelder det henne også. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 11. mars #43 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig med deg. Jeg har fått meg med forklaringene til de tre ex-kjærestene til NH, men også forklaringen til Danby Choi. Haukland og Høiby er to alen av samme ulla, og jeg mener det blir feil å ta ut tiltale mot bare en av dem. Hvis dette ikke er akseptabel oppførsel. så gjelder det henne også. Anonymkode: cce07...a38 Du tuller? Anonymkode: 4a830...a9b
Anonym bruker Skrevet 11. mars #44 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du tuller? Anonymkode: 4a830...a9b Nei. Særlig Danby Choi sin forklaring, og to av ex-kjærestene sine forklaringer, vil jeg si tyder på at de er av samme ulla. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 11. mars #45 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Nei. Særlig Danby Choi sin forklaring, og to av ex-kjærestene sine forklaringer, vil jeg si tyder på at de er av samme ulla. Anonymkode: cce07...a38 Har Marius blitt kvelt? Har han blitt kasta i veggen? Har han blitt spytta på? Anonymkode: 0b0bd...04d
Anonym bruker Skrevet 11. mars #46 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har Marius blitt kvelt? Har han blitt kasta i veggen? Har han blitt spytta på? Anonymkode: 0b0bd...04d Han ble vel slått. Men det til side, så er det du skriver påstander fra NH, og bla basert på forklaringen til Danby Choi, spm har vært til stede ved flere av situasjonene, så tror jeg ikke nødvendigvis det er helt slik NH beskriver. De var flinke til å krangle begge to. Og skamløse (begge to=, er det han sier. Anonymkode: cce07...a38
Anonym bruker Skrevet 11. mars #47 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Særlig Danby Choi sin forklaring, og to av ex-kjærestene sine forklaringer, vil jeg si tyder på at de er av samme ulla. Anonymkode: cce07...a38 Når har Nora filmet og tatt bilde av sovende gutters underliv? Når har hun voldtatt folk? Når har hun pissa på kjæresten sin og slått og fornedret? Det er forskjell på å forsvare seg og reagere på misbruk, og det å være den som misbruker. Sånt piss du kommer med viser bare hvilken type DU er. Anonymkode: 4a830...a9b
Anonym bruker Skrevet 11. mars #48 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Han ble vel slått. Men det til side, så er det du skriver påstander fra NH, og bla basert på forklaringen til Danby Choi, spm har vært til stede ved flere av situasjonene, så tror jeg ikke nødvendigvis det er helt slik NH beskriver. De var flinke til å krangle begge to. Og skamløse (begge to=, er det han sier. Anonymkode: cce07...a38 Marius har null troverdighet. Han har selektiv hukommelse og lyver stadig. Anonymkode: da3df...dbf
Anonym bruker Skrevet 11. mars #49 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei. Særlig Danby Choi sin forklaring, og to av ex-kjærestene sine forklaringer, vil jeg si tyder på at de er av samme ulla. Anonymkode: cce07...a38 At hun skriker og krangler lidenskapelig og høylytt er det vel ingen som har tvilt på, men det er et stykke fra det til de tingene han er siktet for da. Han er ikke siktet for høylytt krangling liksom... Anonymkode: 82c03...8ec
Anonym bruker Skrevet 11. mars #50 Skrevet 11. mars Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Marius har null troverdighet. Han har selektiv hukommelse og lyver stadig. Anonymkode: da3df...dbf Ikke nødvendigvis uenig i det. Men jeg mener det samme gjelder henne. Anonymkode: cce07...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå