Gå til innhold

Leste Nora Hauglands forklaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marius må jo få behandling!!!

Hjelper jo ikke bare å straffe mannen, han må i terapi før han evt settes inn

Anonymkode: 95834...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan få behandling i fengsel 

Anonymkode: f8334...912

Skrevet

Han må selvfølgelig straffes, sånn som alle andre som har brutt loven må!

Og han har hatt tilbud om alt både Norge og utlandet kan tilby av terapi, avrusning og hjelp, men ikke klart å ta imot 

Man kan si mye om foreldrene hans, men ressurssterke er de altså, og skaffet alt penger og nettverk kan skaffe av hjelp...

Håper han blir dømt til tvungen hjelp, så han ikke kan velge å "dra på fest" isteden, for det er klart han trenger hjelp.

Anonymkode: 82c03...8ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Marius må jo få behandling!!!

Hjelper jo ikke bare å straffe mannen, han må i terapi før han evt settes inn

Anonymkode: 95834...bf3

En sak har alltid to sider. Slutt å døm - retten som skal dømme 

Anonymkode: fe542...58c

Skrevet

Jeg er en av få som tror på han da han sier at han ikke har voldtatt noen. Alle damene samtykket før han knulla og fingret dem.

Anonymkode: 66b74...8ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en av få som tror på han da han sier at han ikke har voldtatt noen. Alle damene samtykket før han knulla og fingret dem.

Jøss, wow.

Anonymkode: da3df...dbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei, det gjorde de ikke!Ingen av dem godkjente å bli fingret og filmet mens de var bevistløse!

Anonymkode: 9e083...60f

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Nei, det gjorde de ikke!Ingen av dem godkjente å bli fingret og filmet mens de var bevistløse!

Tøys, de samtykket ved å ligge med ham og sove med ham. De var heller ikke bevisstløse. Det er løgn. 

Skrevet (endret)

M har nok fått bøtter og spann av utredninger og behandling i sine leveår. Hva med forvaring? 

Endret av Ledda
Vil være anonyme
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tøys, de samtykket ved å ligge med ham og sove med ham. De var heller ikke bevisstløse. Det er løgn. 

Javel? Du var der siden du vet dette er løgn?

Skrevet

Javel? Du var der siden du vet dette er løgn?

Nå var vel ikke du der heller. 
La retten avgjøre, du, 

Anonymkode: 0c0fc...299

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

La retten avgjøre, du, 

Hvorfor sier du ikke dette til anonym 8ee?

Skrevet

La retten avgjøre, du, 

Så da burde du også ti stille til dommen har falt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.2.2026 den 21.48):

Han må selvfølgelig straffes, sånn som alle andre som har brutt loven må!

Og han har hatt tilbud om alt både Norge og utlandet kan tilby av terapi, avrusning og hjelp, men ikke klart å ta imot 

Man kan si mye om foreldrene hans, men ressurssterke er de altså, og skaffet alt penger og nettverk kan skaffe av hjelp...

Håper han blir dømt til tvungen hjelp, så han ikke kan velge å "dra på fest" isteden, for det er klart han trenger hjelp.

Resurssterke kan de nok være, foreldrene, men de har ikke fått han til å ta en utdannelse eller fått jobb. 
Han har bare fått penger rett i fanget til å gjøre akuratt som han vil……

Dette er jo noe som fort kan skje med « vanlige» ungdommer og, viss en ikke tar tak i ting tidlig!

Jeg håper han blir dømt og får hjelp til å forstå at han bare er en vanlig person så må ta til vett og gjøre noe med seg selv som alle andre, få seg jobb og ta vare på seg selv.

Og med det samme lære at det han driver med ikke er normalt og greit

Anonymkode: b346a...1da

Skrevet

Det gir meg klump i magen å lese hvordan han oppførte seg mot henne. Han nekter jo for alt, men bare det hun har skriftlig og på opptak kvalifiserer jo til mishandling i nære relasjoner. En slik oppførsel kan ikke forklares med verken rus eller psykisk sykdom, det er ren ondskap. Jeg håper at han blir sperret inne lenge, han er en iskald drittsekk som kun ser seg selv. Jeg har ikke fulgt så nøye med i rettsaken, men har ikke oppfattet at han har dårlig samvittighet for noe og at det er kun seg selv han synes synd på. 

Jeg tror dessverre ikke at han evner å ta seg sammen og skaffe seg et normalt liv, jeg er redd for at uansett hvor lang straff han får så vil han fortsette med samme livsstil når han slipper ut. 

Skrevet
MissSaigon skrev (42 minutter siden):

Det gir meg klump i magen å lese hvordan han oppførte seg mot henne. Han nekter jo for alt, men bare det hun har skriftlig og på opptak kvalifiserer jo til mishandling i nære relasjoner. En slik oppførsel kan ikke forklares med verken rus eller psykisk sykdom, det er ren ondskap. Jeg håper at han blir sperret inne lenge, han er en iskald drittsekk som kun ser seg selv. Jeg har ikke fulgt så nøye med i rettsaken, men har ikke oppfattet at han har dårlig samvittighet for noe og at det er kun seg selv han synes synd på. 

Jeg tror dessverre ikke at han evner å ta seg sammen og skaffe seg et normalt liv, jeg er redd for at uansett hvor lang straff han får så vil han fortsette med samme livsstil når han slipper ut. 

Helt enig. Samtidig tror jeg det er lite hjelp å hente hos familien hans. De ( i hvertfall mor) har vært klar over hvordan han behandler damene sine, men det har tydeligvis vært viktigere å dekke over enn å få satt en stopper for dette. Marius har levd gratis sponset av Masterkort fra Kronprinsen og lommepenger fra mor. Mormor betaler rettsutgifter på 500 000 kr. Hvorfor skal han gidde å ta seg sammen, det er alltid noen som ordner opp for han. 

Skrevet

Han er jo helt ødelagt.

Foreldrene kan ikke tvinge en ungdom/ung voksen til å ta en utdanning, de kan oppfordre til det, og det er jeg 100% sikker på at han har blitt oppfordret til, men gjennomføre det kan han bare gjøre selv.

Det å ha en ungdom som er rusmisbruker er nok utrolig vanskelig. Det å være kongelig å ha en ungdom som er rusmisbruker må være enda verre.

Ja, man kan kaste ut ungdommen sin og si at man nekter å finansiere livsstilen så de må klare seg selv eller holde seg borte, men kan egentlig kronprinsessen gjøre det?

Hvordan hadde verden reagert om det kom ut i media at Marius var kastet ut og foreldrene slått hånden av han?

Jeg har ikke barn som er rusmisbrukere, men jeg vil jo tro at man som forelder aldri gir opp håpet om bedre dager, at de skal skikke seg rundt neste sving.... Disse foreldrene har midler til å hjelpe, men har ikke nådd inn med hjelpen, Marius har vært uimotagelig. Hva da, hva gjør man som forelder da?

Når det kommer til oppførselen hans så er den jo helt hårreisende. De tekstmeldingene han har sendt, hvordan han prater til damene sine, det er helt ufattelig at han har kunnet holde på med det såpass lenge som han har gjort uten at det har kommet ut mer enn det har gjort. At han har slått skal jeg ikke si noe om, det blir opp til retten å bevise, men tekstmeldingene og lydopptakene kommer han seg ikke unna, der er det ikke ord mot ord, men bevis.

Håper så inderlig han må være uten kvinnfolk en stund, men av en eller annen grunn er verden full av kvinner som vil redde sånne som han. Som tror at deres kjærlighet skal endre mannen, så han blir from som et lam 🙈

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Nei, han kommer ikke til å endre seg. Eneste det er synd på er ham og han er kun lei seg for at han ikke bare fikk holde på videre. For han mener jo det er hans rett. Narcissist. Ikke rart slik gan ble oppdratt, eller kanskje mangelen på oppdragelse. Det var jo alltid så synd på ham, han må jo få ... osv. Dette har jo blitt internalisert, det er synd på ham, han må få og han er hevet over resten. Han har jo aldri måtte ta noen konsekvenser, mor har ryddet opp og sikkert dekket over. Og de har foret han med penger uten å stille krav. 

Hvem andre i den alderen får bo gratis hos mor og far, slipper utdanning, slipper jobb, kan feste, ta for seg av damer ene og alene fordi han er den han er, ruse seg og i tillegg bli grovt finansiert av det norske folk.... galskap. 

Men han slekter vel på mora......

Anonymkode: 4a830...a9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, han kommer ikke til å endre seg. Eneste det er synd på er ham og han er kun lei seg for at han ikke bare fikk holde på videre. For han mener jo det er hans rett. Narcissist. Ikke rart slik gan ble oppdratt, eller kanskje mangelen på oppdragelse. Det var jo alltid så synd på ham, han må jo få ... osv. Dette har jo blitt internalisert, det er synd på ham, han må få og han er hevet over resten. Han har jo aldri måtte ta noen konsekvenser, mor har ryddet opp og sikkert dekket over. Og de har foret han med penger uten å stille krav. 

Hvem andre i den alderen får bo gratis hos mor og far, slipper utdanning, slipper jobb, kan feste, ta for seg av damer ene og alene fordi han er den han er, ruse seg og i tillegg bli grovt finansiert av det norske folk.... galskap. 

Du burde droppe sånne kommentarer som den siste der, for det gjør at mange ikke hører på de gode argumentene du også har.

Man kan ikke alltid skylde på foreldrene fordi noen blir rusmisbrukere tenker jeg.

Ingen velger å bli rusmisbrukere fordi de er så dårlige mennesker, det er nesten alltid snakk om selvmedisinering fordi livet har blitt for vanskelig.

Hvorfor livet har blitt så vanskelig for Marius kan vi bare spekulere i, men at dette bar feil avgårde fra han var ganske liten og bare har blitt verre og verre jo eldre han har blitt er det ingen tvil om.

Han har gått til psykolog mange ganger, og fått vite der at han har et stort behov for å bli sett, fordi han alltid har vært "sønnen til kronprinsessen" og aldri har blitt sett for sin egen person, sine egne prestasjoner osv. Jeg tror mange psykologer faktisk sykeliggjør enda mer ved å unnskylde og finne forklaringer istedenfor å la personene se sitt eget ansvar i hvordan ting har blitt.

Ser det med en venninne også. Hun er jo skadet av sin far, hun har problemer med å stole på folk, hun er tilknytningsskadet og allverdens annet. Det er ikke hennes feil at hun har en personlighetsforstyrrelse, angst, deprimert osv osv. Hun tar null ansvar for egen psykisk helse, for hun er ødelagt av pappaen sin. Jeg forstår det, for all del, men ingen utenfra kan fikse din psykiske helse om du ikke selv er villig til å jobbe sammen med dem. Det virker som Marius er på samme sporet, det er ikke hans skyld at han er skadet, han synes bare synd på seg selv og føler verden skylder han noe. Da kommer kan aldri til å bli bedre...

Skrevet

Jeg tror nok at hennes forklaringer i stor grad kommer til å være avgjørende. Det er så langt vi har sett hun som har hatt det tøffest i relasjon med han, og hun har bevis som styrker hennes forklaringer. Hun er også den som hele veien har vært ærlig på at det har vært vanskelig fordi hun har hatt omsorg (traumebånd) for han. Dersom det medfører riktighet at kronprinsparet har uttalt at MHB ikke kan dra på rehab fordi de bare var eldre personer der "denne uken og neste" så er det så skammelig at jeg ikke har ord, og er med på å styrke følelsen av at de ikke har gjort nok

Anonymkode: 0dd92...e00

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror nok at hennes forklaringer i stor grad kommer til å være avgjørende. Det er så langt vi har sett hun som har hatt det tøffest i relasjon med han, og hun har bevis som styrker hennes forklaringer. Hun er også den som hele veien har vært ærlig på at det har vært vanskelig fordi hun har hatt omsorg (traumebånd) for han. Dersom det medfører riktighet at kronprinsparet har uttalt at MHB ikke kan dra på rehab fordi de bare var eldre personer der "denne uken og neste" så er det så skammelig at jeg ikke har ord, og er med på å styrke følelsen av at de ikke har gjort nok

Anonymkode: 0dd92...e00

Man kan og lure på om de i det hele tatt gjorde noe når de ble varslet av moren til Snekkestad om volden han utførte mot datteren hennes. Det at de ignorerte og ikke responderte er så ufattelig skammelig og respektløst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den siste kommentaren gjør at man aldri kan ta deg og dine betraktninger seriøst. 

Jeg er enig i at det høres feil ut av ‘det ikke blir noe morsomt’ på rehab, men for å legge godviljen til så kan det være at hun mente at siden det bare var gamle mennesker der så ville ikke M ha noen å relatere til. For at rehab skal bli vellykket må jo personen være motivert og føle seg vel. 

Anonymkode: 0b0bd...04d

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Den siste kommentaren gjør at man aldri kan ta deg og dine betraktninger seriøst. 

Jeg er enig i at det høres feil ut av ‘det ikke blir noe morsomt’ på rehab, men for å legge godviljen til så kan det være at hun mente at siden det bare var gamle mennesker der så ville ikke M ha noen å relatere til. For at rehab skal bli vellykket må jo personen være motivert og føle seg vel. 

Da skulle de funnet et annet sted, de er bemidlede mennesker med mange kontakter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da skulle de funnet et annet sted, de er bemidlede mennesker med mange kontakter. 

Det enkleste i verden i tillegg til å være etterpåklok er å mene hva andre burde gjort. Man kan si mye om det som skjer rundt kongehuset nå, men at kronprinsparet vil det beste for sønnen er det vel ingen tvil om. De har nok gjort det beste de kunne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det enkleste i verden i tillegg til å være etterpåklok er å mene hva andre burde gjort. Man kan si mye om det som skjer rundt kongehuset nå, men at kronprinsparet vil det beste for sønnen er det vel ingen tvil om. De har nok gjort det beste de kunne. 

Jeg mener de har gjort han en bjørnetjeneste og lagt til rette for livsstilen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...