Gå til innhold

Norges beste vinter OL gjennom tidene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det beste OL Norge har gjort! Ingen hadde trodd det på forhånd! 17 gull, 9 sølv og 10 bronse, foreløpig! Det er kjempegøy! Veldig bra av Norge🇳🇴 🇳🇴 🇳🇴 

Anonymkode: f94b4...0d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært et gøy OL👍🏻 

Skrevet

Nja....

Jeg elsker OL, og har virkelig kost meg de siste 2 ukene. Gleder meg virkelig til 50 km lørdag og søndag.
Syns medaljestatistikken er fantastisk, men er ikke helt enig i at at det er Norge sitt beste OL gjennom tidene ut fra den.

I år er det 107 øvelser man kan ta gull i, til sammenligning var det 68  under OL på Lillehammer.

Skal man kåre Norge sitt beste OL gjennom tidene syns jeg heller man skal se på hvor mange % av medaljene man får, ikke antallet siden antall øvelser øker. Men det er nå min mening...

Anonymkode: b7315...de2

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nja....

Jeg elsker OL, og har virkelig kost meg de siste 2 ukene. Gleder meg virkelig til 50 km lørdag og søndag.
Syns medaljestatistikken er fantastisk, men er ikke helt enig i at at det er Norge sitt beste OL gjennom tidene ut fra den.

I år er det 107 øvelser man kan ta gull i, til sammenligning var det 68  under OL på Lillehammer.

Skal man kåre Norge sitt beste OL gjennom tidene syns jeg heller man skal se på hvor mange % av medaljene man får, ikke antallet siden antall øvelser øker. Men det er nå min mening...

Ser den, absolutt. Men det er i hvert fall rekord i antall gull, så det blir stående som det beste. I tillegg er vi den beste nasjon for 11. gang, men det er jeg sikker på at du allerede vet, det virker som du vet hva du snakker om. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ser den, absolutt. Men det er i hvert fall rekord i antall gull, så det blir stående som det beste. I tillegg er vi den beste nasjon for 11. gang, men det er jeg sikker på at du allerede vet, det virker som du vet hva du snakker om. 

Hi

Det er jo ikke så  bra for lekene, for det er ganske demotiverende for andre nasjoner.

Anonymkode: 0b275...5ea

Skrevet

Som en annen her sier så er det ikke bra, med så stor dominans fra en nasjon. Det største problemet her er at publikum i andre land sviktet. De gode ikke se på at Norge tar alle medaljene uten at det blir spennende. Langrenn er nok en av grenene som er mest utsatt for svikt i publikum

Anonymkode: 9925d...75f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er jo ikke så  bra for lekene, for det er ganske demotiverende for andre nasjoner.

Neida, de får bare mere lyst til å gjøre det bedre neste gang. 

Anonymkode: b155c...36c

Skrevet

Gull til klæbo i morgen da?

Anonymkode: 7568c...6f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Kanskje heller på tide å hente inn mentaliteten fra nord-Europa? Det var en dokumentar på tv om Bjørndalens forsøk på å gjøre en gjeng kinesere til gode skiløpere, men det var vanskelig å få det til å fungere p.g.a. ulike kulturer. 

I Norge er greit å feile, bli sint, lei seg, vise føleser på godt og vondt. Det er nok mye av det som gjenspeiler i at vi er gode på ski. 

Anonymkode: 939d7...38f

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere mener at Norge sin prestasjoner ødelegger for andre lands sin interesse for OL.
Det deles ut hele 107 gullmedaljer, og det er veldig mange av grenene Norge ikke deltar i, eller er gode i.

Grener som for eksempel kunstløp, bob, ishockey, freestyle, skøyter kortbane og mange flere er veldig store i utlandet med stor interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...