Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:46 #51 Skrevet søndag kl 10:46 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Så du kritiserer både land som ikke har religionsfrihet og land som har det. Du er generelt negativt til alt, altså? Anonymkode: 933f5...19d Nei jeg synes det er rart at vi skal ønske velkommen en religion som ikke vil gjøre det samme. Så du fant ikke noen andre muslimske land som har religonsfrihet? Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:55 #52 Skrevet søndag kl 10:55 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei jeg synes det er rart at vi skal ønske velkommen en religion som ikke vil gjøre det samme. Så du fant ikke noen andre muslimske land som har religonsfrihet? Anonymkode: 11657...c0d Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Vil du ha religionsfrihet eller ikke? Om ja, så må det jo være frihet for alle religioner. Det ligger liksom i begrepet. Jeg har ikke lett etter muslimske land med religionsfrihet, så jeg vet ikke om det finnes. Anonymkode: 933f5...19d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:14 #53 Skrevet søndag kl 11:14 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Vil du ha religionsfrihet eller ikke? Om ja, så må det jo være frihet for alle religioner. Det ligger liksom i begrepet. Jeg har ikke lett etter muslimske land med religionsfrihet, så jeg vet ikke om det finnes. Anonymkode: 933f5...19d Edit. Copilot nevner blant annet Bosnia-Hercegovina, Senegal, Indonesia, Albania og Mali som muslimske land som godtar andre religioner. Anonymkode: 933f5...19d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:47 #54 Skrevet søndag kl 12:47 Anonym bruker skrev (1 time siden): Edit. Copilot nevner blant annet Bosnia-Hercegovina, Senegal, Indonesia, Albania og Mali som muslimske land som godtar andre religioner. Anonymkode: 933f5...19d Bosnia-Hercegovina og Albania ligger på balkan som jeg også nevnte. Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:46 #55 Skrevet søndag kl 13:46 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Bosnia-Hercegovina og Albania ligger på balkan som jeg også nevnte. Anonymkode: 11657...c0d Ok. Men det er fler. Så hva er argumentet ditt nå? Anonymkode: 933f5...19d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:12 #56 Skrevet søndag kl 14:12 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ok. Men det er fler. Så hva er argumentet ditt nå? Anonymkode: 933f5...19d At det fortsatt er en majoritet av muslimske land som går drastisk til verks mot religionsfrihet. Har du noen hørt om muslimer som blir arristert i vesten fordi de eier en koran? Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:16 #57 Skrevet søndag kl 14:16 Om det var opp til meg, skulle alle religioner forbys! Men folk må gjerne tro på både tusser og troll, men burde under ingen omstendigheter motta støtte fra samfunnet. Kirkebygg skulle bli tatt vare på i og med at det er en del av den norske kulturarven, men ikke en eneste moské skulle fått stå! Ei heller skulle meninger fra disse som tror på tusser og troll bli tillagt verdi i samfunnet. Det viktigste ville være at alle skal følge lovverket her til lands, i tillegg til de verdier og holdninger som Norge har. F eks menneskesyn/ kvinnesyn. Og det burde vært en selvfølge at straks en innvandrer/asyla t begår et lovbrudd, blir denne - OG HELE FAMILIEN - kastet på hue og rævva ut av landet. Kanskje kunne det bidratt til å holde dette kriminelle avskummet i nakken (og med det mener jeg alle de som faktisk begår lovbrudd, stort eller smått, uansett om de er 12 år eller 42!) Penger som i dag øses ut til innvandrere skulle stoppet helt! De skulle fått "bonger" til mat og klær, evt levert matkasser. Obligatorisk norskkurs, barnehage og sfo, og ut i jobb! De som ikke evner å få jobb selv, kunne sysselsettes av samfunnet til å gjøre alt vi i dag ikke har ressurser til. Pengene vi hadde spart inn bare på dette, ville kunne ført til en revolusjon innen helse- og oppvekstsektoren. Arbeidsinnvandring, alle de som kommer hit for å jobbe, er selvsagt IKKE i denne kategorien (bare for å ha det sagt, i og med at mange later som om de ikke forstår forskjellen. Så nei, jeg mener ikke den svenske sykepleieren eller den polske bygningsarbeideren!) Anonymkode: ed456...3aa
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:40 #58 Skrevet søndag kl 14:40 Vi burde stenge grensene for innvandrere fra muslimske land, de har en kultur som ikke er forenelig med vår vestlige kultur dessverre. Anonymkode: a0b6c...4fc
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:39 #59 Skrevet søndag kl 16:39 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Om vi skal bruke alle ressurser i Norge og ikke sende penger ut blir det inflasjon, vi kan ikke bare pøse ut penger altså. Blir pengene lite verdt blir det ihvertfall dyr-tid, høy rente osv. Og Norge for nordmenn tanken holder jo ikke, vi er helt helt avhengig av arbeidsinnnvandring for å få det til å gå rundt i dette landet. Ressursene må settes inn mot de grupperingene som ikke klarer lære seg norsk, bli integrert og få seg jobb, der kan det gjøres mye. Vi må kunne stille krav til de som kommer hit. Anonymkode: aff92...43c Arbeidsinnvandring er jo uproblematisk. Det er bare å søke etter den kompetansen man trenger i utlandet, f.eks en ingeniør eller en snekker, og oppfordre vedkommende til å søke. Deretter ansette, og gi arbeids- og oppholdstillatelse under forutsetning av at vedkommende skal forsørge seg selv. Anonymkode: e1209...74e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:07 #60 Skrevet søndag kl 18:07 Anonym bruker skrev (3 timer siden): At det fortsatt er en majoritet av muslimske land som går drastisk til verks mot religionsfrihet. Har du noen hørt om muslimer som blir arristert i vesten fordi de eier en koran? Anonymkode: 11657...c0d Nei, det har jeg ikke hørt om. Men ingen av argumentene dine viser at det er fornuftig at Norge ikke skal ha religionsfrihet. Mister vi den retten blir vi jo like dem vi ikke vil sammenligne oss med. Anonymkode: 933f5...19d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:17 #61 Skrevet søndag kl 18:17 Mye er bra med Norge, men Norge er korrupt. Politi, barnevern og stat. Bare lytt til Vigdis Bollerud sine videoer. En tidligere politibetjent 35 år i politiet og varsler. Vi folket er naive og har tillit til et system som fører kontroll og maktregine. Og vi er lært opp til å tro vi bor i verdens beste land Anonymkode: 1f11d...156
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:19 #62 Skrevet søndag kl 18:19 1 minute ago, Anonym bruker said: Mye er bra med Norge, men Norge er korrupt. Politi, barnevern og stat. Bare lytt til Vigdis Bollerud sine videoer. En tidligere politibetjent 35 år i politiet og varsler. Vi folket er naive og har tillit til et system som fører kontroll og maktregine. Og vi er lært opp til å tro vi bor i verdens beste land Anonymkode: 1f11d...156 Hvilke land er bedre? Anonymkode: a0b6c...4fc
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:13 #63 Skrevet søndag kl 19:13 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hvilke land er bedre? Anonymkode: a0b6c...4fc Jeg tenker kanskje Sveits. I Sveits har de et direkte demokarati, politikerne er deltidsansatte og har jobb ved siden av. De er der for å ivareta borgerne sine rettigheter og at ikke skattene blir for høy. Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:31 #64 Skrevet søndag kl 20:31 1 hour ago, Anonym bruker said: Jeg tenker kanskje Sveits. I Sveits har de et direkte demokarati, politikerne er deltidsansatte og har jobb ved siden av. De er der for å ivareta borgerne sine rettigheter og at ikke skattene blir for høy. Anonymkode: 11657...c0d Deltidsansatte men de tjener over 500 000 mer enn en norsk stortingsrepresentant. Direkte demokrati er bra, men usikker på om det hadde fungert i Norge nå i dag Anonymkode: a0b6c...4fc
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:51 #65 Skrevet søndag kl 23:51 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Deltidsansatte men de tjener over 500 000 mer enn en norsk stortingsrepresentant. Direkte demokrati er bra, men usikker på om det hadde fungert i Norge nå i dag Anonymkode: a0b6c...4fc Vel nå er gjennomsnittslønnen i Sveits ca 1 mill så 500.000 er ok for en deltisjobb. En gjennomsnittlig lønn for en busssjåfør ligger rett under 800.000. Så klart levekostnadene der er høyere enn her, men til gjengeld har de veldig lav skatt (kommer litt an på hvilket "fylke" man bor i) Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:54 #66 Skrevet søndag kl 23:54 Det høye skattenivået i Norge er noe dritt! Jeg har ikke hatt noe imot skatt før, men det gjør meg forbannet å betale mer i skatt når jeg ser hvordan de som liksom skal styrer landet sløser. Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 00:03 #67 Skrevet mandag kl 00:03 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvilke land er bedre? Anonymkode: a0b6c...4fc Finland, Danmark, Sveits, Tyskland... Anonymkode: 37fba...a65
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:08 #68 Skrevet mandag kl 11:08 11 hours ago, Anonym bruker said: Finland, Danmark, Sveits, Tyskland... Anonymkode: 37fba...a65 Ok, hva er bedre der? Anonymkode: a0b6c...4fc
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:30 #69 Skrevet mandag kl 12:30 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok, hva er bedre der? Anonymkode: a0b6c...4fc Sveits har jeg svart på lenger oppe. Anonymkode: 11657...c0d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:26 #70 Skrevet mandag kl 16:26 3 hours ago, Anonym bruker said: Sveits har jeg svart på lenger oppe. Anonymkode: 11657...c0d Jepp (og er Sveits noe bedre?), men hva med Danmark, Finland og Tyskland? Anonymkode: a0b6c...4fc
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:18 #71 Skrevet mandag kl 19:18 Norge er jo jevnt over godt, men etter å ha bodd lenge i andre land, ser jeg at vi på ingen måte lever i luksus. Vi har jevnt over tilfredshet, og det er målet med hele den egalitære ideologien vi lever etter. Alle har det de trenger som er minimum og gjerne litt til. Å være fattig i Norge er langt bedre enn å være fattig i de fleste andre land, men å være øvre middelklasse og oppover i Norge er ikke bedre. I mange andre land ville de som tilhører dette sjiktet hatt muligheten til å kjøpe seg fri fra husarbeid og hatt mulighet til å kjøpe mange tjenester som middagslaging, vedlikehold av bolig, baking og planlegging av bursdager, hagearbeid, hjelp med barna, fokus på sunn kost og helse osv. De hadde hatt råd til to biler og i mange tilfeller ville det holdt med en inntekt mens barna var små. Det ville nesten vært utenkelig å kjøre kollektivt eller sykle i all slags vær med barnesete for å rekke levering før jobb. Stress og stressrelaterte sykdommer er noe man kjøper seg vekk fra. Å drive litt « sosial dumping» er greit veldig mange andre steder. Jeg vil tro prisen å betale for de mer bemdilede fort er noen år av livet for at alle skal ha det godt, og det er vel kanskje greit. Anonymkode: 0af92...ddc
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:48 #72 Skrevet mandag kl 19:48 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Norge er jo jevnt over godt, men etter å ha bodd lenge i andre land, ser jeg at vi på ingen måte lever i luksus. Vi har jevnt over tilfredshet, og det er målet med hele den egalitære ideologien vi lever etter. Alle har det de trenger som er minimum og gjerne litt til. Å være fattig i Norge er langt bedre enn å være fattig i de fleste andre land, men å være øvre middelklasse og oppover i Norge er ikke bedre. I mange andre land ville de som tilhører dette sjiktet hatt muligheten til å kjøpe seg fri fra husarbeid og hatt mulighet til å kjøpe mange tjenester som middagslaging, vedlikehold av bolig, baking og planlegging av bursdager, hagearbeid, hjelp med barna, fokus på sunn kost og helse osv. De hadde hatt råd til to biler og i mange tilfeller ville det holdt med en inntekt mens barna var små. Det ville nesten vært utenkelig å kjøre kollektivt eller sykle i all slags vær med barnesete for å rekke levering før jobb. Stress og stressrelaterte sykdommer er noe man kjøper seg vekk fra. Å drive litt « sosial dumping» er greit veldig mange andre steder. Jeg vil tro prisen å betale for de mer bemdilede fort er noen år av livet for at alle skal ha det godt, og det er vel kanskje greit. Anonymkode: 0af92...ddc Svært lite av det du nevner, er nødvendig. Anonymkode: 15d44...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå