Gå til innhold

Hva er så dritt med Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i en annen tråd at Norge er et dritt land? 

Hva er da så dritt med Norge?

Anonymkode: a805e...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det jo ikke. Så legg deg rolig ned igjen og les ei bok.

Anonymkode: 0c7f0...a3a

Skrevet

Bortsett fra at det er kaldt, og at vinteren er for lang, så har jeg lite å klage på i Norge. Det er jo ikke helt uten grunn at Norge, år etter år, plasserer seg blant de aller beste å bo i. Dette blant annet på grunn av en fantastisk velferdsstat.

Anonymkode: 15d44...a19

Skrevet

Det folk er misfornøyd med er jo bruken og fordelingen av ressursene i dette landet, vi er et av verdens rikeste land og likevel har vi fattigdom, for få sykehjemsplasser, for mye ungdomskriminalitet osv

Anonymkode: aff92...43c

Skrevet

-Innvandringspolitikken er helt bak mål. 

-Sløsing med penger som går ut over skattebetalerne. 

-Høye priser på absolutt alt. Spesielt mat og strøm. (Nei, Norgespris er ikke billig) 

-Fattigdom (Arbeiderpartiets slagord, "vanlige folks tur" er bare en vits)

-Lange helsekøer. 

For å nevne noe... 

Anonymkode: 37fba...a65

Skrevet

Norge er ikke et drittland.  Om man ser på internasjonale statistikker scorer Norge svært høyt på det meste. Når noen klager over alt fra fattigdom til dårlig helsevesen så kan de umulig ha opplevd andre land.  Også Norge har rom for forbedring, men det aller meste fungerer heldigvis veldig bra her. 

Men smaken er som baken. Jeg er glad for at jeg har anledning til å reise litt, jeg setter pris på både varme og storbyer. Men jeg er glad for at jeg bor i Norge, det er ingen steder jeg heller ville bodd enn her.  

Skrevet

Etter de siste ukers avsløringer om hvordan vi har latt svindlere forsyne seg av skattepenger i navn av bistand så må jeg si jeg har en litt vond smak i munnen når det gjelder Norge. Vi brukte ca 34 millioner for at Mona Juul skulle få sitte et år i FN sitt sikkerhetsråd + hennes lønn og utgifter. Dette holder vi på med i stor skala: det er blitt lønnsomt for utenlandske foreninger å ta inn norske avdankede politikere for da renner pengene inn. 

Vi lar folk tjene seg styrtrike på bistansmidler som Norge deler ut, uten noe form for krav om dokumentasjon til at hjelpen fungerer: 

https://agendamagasin.no/kommentarer/bistandsprofitt-og-andre-norske-suksesshistorier/

I tillegg har vi dessverre fått tilbake Stoltenberg som driver med helt mekrelig skattelotteri både her og der uten å forstå konsekvensen av sine handlinger. Noen unge kan nå dra til syden i sommer på staten sin regning, mens minstepensjoneter med nedbetalt boliglån må ut og samle tomfalsker for å betale skatt. Selv vet han vel knapt nok hva skatt er. 

Vi hadde hatt behov for en refom av Stortinget: et bevis på at de som jobbet der jobber for oss og ikke for seg selv. 

Ellers er jeg glad i naturen i Norge, men savner mer nærhet blandt folk. 

Anonymkode: 11657...c0d

Skrevet

Vi har en skremmende og skammelig dårlig eldreomsorg. 

Anonymkode: 3e110...023

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har en skremmende og skammelig dårlig eldreomsorg. 

Så absolutt. Sånn har det vært helt siden Ap tok over. 

Skrevet

Det samme gjelder norsk skole. Skolen har knapt nok råd til skolebøker og uro-elever styrer klassene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så absolutt. Sånn har det vært helt siden Ap tok over. 

Så vi hadde en fantastisk eldreomsorg når Høyre regjerte mener du?

Vi har det generelt sett godt i Norge, men selvfølgelig er ikke alt perfekt.

At noen tror en regjeringssammensetning kan endre det på kort tid er litt vel naivt synes jeg. Landet vårt er bygget opp med en politikk som gjør at vi med jevne mellomrom må bytte mellom blå og rød regjering, men ingen har makt nok til å sette landet helt på hodet, eller gjøre alt perfekt altså.

Skrevet

Som alltids i et demokrati så er problemet alltid menneskene. Det er det som er så både fantastisk og dritt med Norge. Menneskene.

Anonymkode: 2637f...5fc

Skrevet

Var et av verdens beste og tryggeste land. 

Nå blir våre verdier helt vasket ut. Det første er all kriminaliteten. Norge er så naive. Og barn av endel innvandrere eier jo ikke samme verdier og oppførsel. Skaper stor uro i skolen. 

De drapene som har skjedd her i byen, er av asylsøkere fra krigsherjede land. Fedre. Ikke greit. Ta gjerne inn alrighte folk, men vi kan ikke stå med åpne dører. 

Kan også rydde opp i barnevernet, nav, skolen, tusenvis av barn som ikke får hjelp, hjelpe uføre som faktisk er syke folk som lever i fattigdom. Eldreomsorg kan bli bedre også. 

Men er takknemlig for rent vann, gratis sykehus , barna får gå på skole, og alle årstider. 

Anonymkode: 9165e...68d

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Eldreomsorgen er langt i fra noe som helst i nærheten av å være perfekt. De får ikke plass på sykehjem til tross for at de ikke kan klare seg selv, de får besøk av hjemmesykepleie som knapt har tid til noe annet enn å snu i døra til de, de stelles og får hjelp av mennesker de ikke forstår språket til. Det finnes veldig lite verdighet i eldreomsorgen sånn som den har blitt. Ansatte griner av fortvilelse og slutter i jobbene fordi de oer slitne og rker ikke å ha dårlig samvittighet for alt de burde ha gjort men ikke har tid til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så vi hadde en fantastisk eldreomsorg når Høyre regjerte mener du?

At noen tror en regjeringssammensetning kan endre det på kort tid er litt vel naivt synes jeg. Landet vårt er bygget opp med en politikk som gjør at vi med jevne mellomrom må bytte mellom blå og rød regjering, men ingen har makt nok til å sette landet helt på hodet, eller gjøre alt perfekt altså.

4,5 år er ikke kort tid. 

Skrevet

De som klager mest er de som bidrar minst. Uten unntak. 

Skrevet

Jada, jeg vet det er forslitt, men dere som har det så uendelig dårlig i Norge  - hvorfor bor dere her?

Hvis man ser litt seriøst på det, opp mot verdensbildet, så trakk vi vinnerloddet ved fødselen, med gullhår i ræva og sølvskje i munnen, altså. Selvfølgelig finnes det forbedringspotensiale i Norge, men egentlig har vi det ufattelig bra her til lands. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jada, jeg vet det er forslitt, men dere som har det så uendelig dårlig i Norge  - hvorfor bor dere her?

Hvis man ser litt seriøst på det, opp mot verdensbildet, så trakk vi vinnerloddet ved fødselen, med gullhår i ræva og sølvskje i munnen, altså. Selvfølgelig finnes det forbedringspotensiale i Norge, men egentlig har vi det ufattelig bra her til lands. 

Det er litt spesielt at de som sier at man skal flytte fra landet om man ikke er fornøyd, er de samme som sier folk er rasister om de sier at innvandrere som klager på Norge kan flytte tilbake. 🤪

En ting jeg ser på et som problem er at vi holder på å ødelegge landet for kommende generasjoner. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (3 timer siden):

Fullstendig enig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Eldreomsorgen er langt i fra noe som helst i nærheten av å være perfekt. De får ikke plass på sykehjem til tross for at de ikke kan klare seg selv, de får besøk av hjemmesykepleie som knapt har tid til noe annet enn å snu i døra til de, de stelles og får hjelp av mennesker de ikke forstår språket til. Det finnes veldig lite verdighet i eldreomsorgen sånn som den har blitt. Ansatte griner av fortvilelse og slutter i jobbene fordi de oer slitne og rker ikke å ha dårlig samvittighet for alt de burde ha gjort men ikke har tid til.

Kanskje pårørende skulle bidra, da? Og ikke forvente at andre tar alt ansvaret? Sitte der når hjemmesykepleien kommer og si « mamma er sulten» istedenfor å lage litt mat til mamma selv? Ja, det skjer. 
Og hvilke land kan du sammenlikne oss med som har et bedre og rimeligere allment tilbud? 

Anonymkode: 9cbcd...f2c

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

-Innvandringspolitikken er helt bak mål. 

-Sløsing med penger som går ut over skattebetalerne. 

-Høye priser på absolutt alt. Spesielt mat og strøm. (Nei, Norgespris er ikke billig) 

-Fattigdom (Arbeiderpartiets slagord, "vanlige folks tur" er bare en vits)

-Lange helsekøer. 

For å nevne noe... 

For meg som fikk en alvorlig sykdom i fjor sommer er jeg GLAD jeg bor i Norge.  Blitt behandlet to runder på sykehuset og fulgt opp meg godt. Hatt nå ukers opphold på sykehus med rehabilitering og skal tilbake over påske til et 3-4 ukers opphold. Tenk hvilken kostnad dette er, bare det at jeg får så mye hjelp, behandling for å kurere samt rehab for å fungere igjen!!!

Anonymkode: 8fa66...297

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Kanskje pårørende skulle bidra, da? Og ikke forvente at andre tar alt ansvaret? Sitte der når hjemmesykepleien kommer og si « mamma er sulten» istedenfor å lage litt mat til mamma selv? Ja, det skjer. 
Og hvilke land kan du sammenlikne oss med som har et bedre og rimeligere allment tilbud? 

Anonymkode: 9cbcd...f2c

Nå er det lagt opp til at vi i Norge skal ha en eldreomsorg, for både kvinner og menn skal ut i jobb.

I flere andre land er kvinnen hjemme og tar seg av hus barn og etterhvert eldre foreldre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det lagt opp til at vi i Norge skal ha en eldreomsorg, for både kvinner og menn skal ut i jobb.

I flere andre land er kvinnen hjemme og tar seg av hus barn og etterhvert eldre foreldre. 

Man klarer da å bidra med omsorgen for eldre selv om man jobber. Man sitter i hvert fall ikke og klager over at egen mor eller far er sulten uten å tilby dem mat selv.

Anonymkode: e1209...74e

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Man klarer da å bidra med omsorgen for eldre selv om man jobber. Man sitter i hvert fall ikke og klager over at egen mor eller far er sulten uten å tilby dem mat selv.

Anonymkode: e1209...74e

Det er nok svært få som gjør det. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (5 timer siden):

Interessant teori. Du må gjerne utdype. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...