Gå til innhold

8. Klasse. Utplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ungdommen selv som bør ta kontakt med aktuelle bedrifter ?

Jeg ønsker å ta kontakt på vegne av min sønn. Pga en diagnose så er det ikke så lett for han. Hvor åpen bør jeg være om diagnosen ? Ingen kommer til å merke det... 

Anonymkode: b2853...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke han trenger noe spesielt og ingen merker det, er det ikke noen grunn til å si fra. Men kan du ikke heller hjelpe ham å skrive søknad og talepunkter til telefon enn å fikse det for ham (hvis diagnosen ikke er så alvorlig)? Mye bedre lærling og mestring for ham. 

Anonymkode: 367cf...0fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvis ikke han trenger noe spesielt og ingen merker det, er det ikke noen grunn til å si fra. Men kan du ikke heller hjelpe ham å skrive søknad og talepunkter til telefon enn å fikse det for ham (hvis diagnosen ikke er så alvorlig)? Mye bedre lærling og mestring for ham. 

Anonymkode: 367cf...0fe

Helt enig. Vi kan prøve. Men han sliter med akkurat de tingene. Kontroll på hva han sier og hvordan. I stressende situasjoner. 

Skrevet

8.klasse, altså 13 år gammel?

Her har de utplassering senere på ungdomsskolen, og selv da kaller de det bare "arbeidsskygging" og anbefaler foreldrene å bruke sitt nettverk eller ta de med på jobb selv.  Helt uproblematisk at du tar kontakt for han altså.

Datteren min jobbet i barnehagen hun selv gikk i som barn, så for henne var det ikke noe problem å selv gå og spørre om å få være der, hun følte jo hun kjente de som jobbet der.

Sønnen min jobbet hos en kamerat av mannen min som driver et verksted med bruktbilsalg. Så han skaffet heller ikke jobben selv, men har alltid vært interessert i bil og ville gjerne jobbe der.

Anonymkode: 731a0...759

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er det ungdommen selv som bør ta kontakt med aktuelle bedrifter ?

Jeg ønsker å ta kontakt på vegne av min sønn. Pga en diagnose så er det ikke så lett for han. Hvor åpen bør jeg være om diagnosen ? Ingen kommer til å merke det... 

Vet de oppfordrer til å gå å spørre selv.

Jeg har en sønn som er i arbeidsuke nå å der var det jeg som kontaktet bedriften han hadde mest lyst å være hos,å de var veldig positive fra første mail selv om det var mor som tok kontakt. Jeg forklarte i første mail at sønnen min er veldig opptatt av fly å derfor hadde stort ønske om å få arbeidsuke hos de,å da fikk han arbeidsuke på ett sted der de har både fly og helikopter :) Imorgen får han være med en flytur som tar ca 50 minutter hver vei,så han gleder seg masse :)

Så lurt å gjerne begrunne hvorfor ungdommen vil jobbe akkurat der,da er nok sjansen større for at de sier ja til utplassering hos de.

Anonymkode: 2f597...a81

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet de oppfordrer til å gå å spørre selv.

Jeg har en sønn som er i arbeidsuke nå å der var det jeg som kontaktet bedriften han hadde mest lyst å være hos,å de var veldig positive fra første mail selv om det var mor som tok kontakt. Jeg forklarte i første mail at sønnen min er veldig opptatt av fly å derfor hadde stort ønske om å få arbeidsuke hos de,å da fikk han arbeidsuke på ett sted der de har både fly og helikopter :) Imorgen får han være med en flytur som tar ca 50 minutter hver vei,så han gleder seg masse :)

Så lurt å gjerne begrunne hvorfor ungdommen vil jobbe akkurat der,da er nok sjansen større for at de sier ja til utplassering hos de.

Anonymkode: 2f597...a81

Takk for at du deler 

Det ordnet seg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...