Gå til innhold

Utslitt av å spise så lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slanker meg, og det fungerer, men er så ufattelig sliten. Spiser egg kl 12, ca 300 kalorier, også fisk,kylling eller rent kjøtt og grønnsaker kl 17 på ca 600 kalorier. Snacker avogtil sukkerfri sjokolademousse, ca 200 kalorier. Er på fjerde uka, har gått ned 6 kilo, men sliter med fatigue og hodepine. Noen som har råd? Inspirasjon? Blir det bedre? 

Anonymkode: 35d95...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser altfor lite og du kan jo ikke få noe slags overskudd før du sørger for å få i deg nok næring. 

Anonymkode: e1e53...db0

Skrevet

Det er en grunn til at Grethe Roede sine dietter er på 14-1600 kalorier i døgnet altså, og at slankeeksperter fraråder å gå ned mer enn 0,5 til 1 kg i uka. 

Det er fordi man skal leve samtidig som man slanker seg, og når underskuddet er for høyt føler man seg syk og utslitt.

Det er bedre å bruke noen uker mer, og ha et greit liv mens man jobber med vekten....

Anonymkode: b701f...5c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det er en grunn til at Grethe Roede sine dietter er på 14-1600 kalorier i døgnet altså, og at slankeeksperter fraråder å gå ned mer enn 0,5 til 1 kg i uka. 

Det er fordi man skal leve samtidig som man slanker seg, og når underskuddet er for høyt føler man seg syk og utslitt.

Det er bedre å bruke noen uker mer, og ha et greit liv mens man jobber med vekten....

Grete Roede sine er ikke alle på 1400 - 1600 nei. De har kickstartdiett på 1000 kalorier, neste er på 1300 kalorier.

Anonymkode: 29b8f...c54

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Grete Roede sine er ikke alle på 1400 - 1600 nei. De har kickstartdiett på 1000 kalorier, neste er på 1300 kalorier.

Ja, jeg vet det. Men hi har levd på en kickstartdiett i en mnd og vil fortsette, det er ikke anbefalt.

Helt greit et par uker, men ikke over lang tid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg vet det. Men hi har levd på en kickstartdiett i en mnd og vil fortsette, det er ikke anbefalt.

Helt greit et par uker, men ikke over lang tid.

Da kan du jo ikke si at Grete Roede sine dietter er på 1400 - 1600 kalorier :roll:

Skrevet

Spiser du vitaminer? Du burde kutte ut sjokolademousse og bytte den i skikkelig mat, gjerne med karbohydrater. Kan være det du trenger... og mer mat generelt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Slanker meg, og det fungerer, men er så ufattelig sliten. Spiser egg kl 12, ca 300 kalorier, også fisk,kylling eller rent kjøtt og grønnsaker kl 17 på ca 600 kalorier. Snacker avogtil sukkerfri sjokolademousse, ca 200 kalorier. Er på fjerde uka, har gått ned 6 kilo, men sliter med fatigue og hodepine. Noen som har råd? Inspirasjon? Blir det bedre? 

Ville byttet ut moussen med noe som mettet. Men hvis det er sånn at du generelt spiser ca 900 kalorier, så er det veldig lite,ville økt det. Så lavt kaloriinnhold er bare anbefalt hvis man har veldig høy bmi. Får du i deg salt?

Skrevet

Prøver å gå ned selv her og sliter med sulten som ødelegger. Hvordan holde ut sulten? Vekta mi går ikke nedover.

Anonymkode: 56f2d...9d6

Skrevet

Det der kommer aldri til å funke i lengden. Du kommer garantert til å gå alt opp igjen. Har du prøvd periodisk faste?

Anonymkode: cb8e6...e9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du raser ned i vekt fordi du spiser lite. Og det er vel ikke så farlig å bli sliten og ha hodepine i en periode. Det er prisen å betale for rask vektnedgang. Ellers må du spise mer og gå saktere ned i vekt.

Det er mange som går opp i vekt både av rask og langsom vektnedgang. Så det er ikke dømt at bare fordi du går raskt ned i vekt vil du gå opp alt igjen. Kan ofte skje med langsom vektnedgang også. 

Herlig å gå ned 6 kg👏🏼

Anonymkode: c7926...31d

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Grete Roede kickstart er 1000 kcal om dagen. Men bør gjøres med veiledning. 

Anonymkode: a0b55...b7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Grete Roede kickstart er 1000 kcal om dagen. Men bør gjøres med veiledning. 

Ser at det allerede var diskutert senere i tråden. 

Skrevet

Det er ikke aktuelt å spise karbohydrater i stedet for sjokolademoussen, jeg spiser jo ikke karbo for å gå ned i vekt. I tillegg får jeg vel ikke rare måltider på 85 kalorier, mens det betyr mye å kunne spise noe som ligner på søtt. Så den moussen beholder jeg. Og ja jeg får vel bare holde ut, litt hodepine er det jo egentlig verdt å gå ned raskt. Og jeg spiser jo periodisk faste, mat kl 12 og 17 er 18:6. ja nei det er røft, men det får vel bare være, jeg er nødt til å få dette til- vi har alle ulike måter å få til slanking. Jeg har 10 kilo igjen før jeg regnes som normalvektig ifølge bmi. 
ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke aktuelt å spise karbohydrater i stedet for sjokolademoussen, jeg spiser jo ikke karbo for å gå ned i vekt. I tillegg får jeg vel ikke rare måltider på 85 kalorier, mens det betyr mye å kunne spise noe som ligner på søtt. Så den moussen beholder jeg. Og ja jeg får vel bare holde ut, litt hodepine er det jo egentlig verdt å gå ned raskt. Og jeg spiser jo periodisk faste, mat kl 12 og 17 er 18:6. ja nei det er røft, men det får vel bare være, jeg er nødt til å få dette til- vi har alle ulike måter å få til slanking. Jeg har 10 kilo igjen før jeg regnes som normalvektig ifølge bmi. 
ts

Jeg spør igjen, får du i deg nok salt? Jeg har gått på ketolyse, og gikk på en smell ang salt, fikk skikkelig hodepine og var utrolig sliten, følte meg syk rett og slett.

Skrevet

Kanskje jeg ikke får i meg nok salt, det kan være. Hvordan skal jeg øke dette? Tilsette i maten? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje jeg ikke får i meg nok salt, det kan være. Hvordan skal jeg øke dette? Tilsette i maten? 

Jeg drakk buljong, i begynnelsen sånn glass med drikkebuljong. Og jeg ble mer obs på å tilsette noe salt i maten, Jeg gikk fra mye ferdigmat til å lage all mat selv, og tenkte ikke på å bruke salt. Jeg merket bedring når jeg hadde drukket buljong noen dager. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Du kan kjøpe tilskudd av elektrolytter, så får du i deg det du trenger. Men det er skadelig å få i seg for mye også, så ikke overdriv.

Mange som slanker seg tar elektrolytt-tilskudd, særlig i utlandet hvor drikkevannet er "kloret" ihjel og ikke inneholder noe næring i det hele tatt.

Farris er for de fleste godt nok faktisk, der er det litt ekstra næringssalter etter at vannet har rent gjennom fjellet og tatt til seg dette.  Det er egentlig samme rådet de gir når du har hatt mage/tarm innfeksjoner og kroppen er litt tappet for næringssalter,  bland Farris med litt eplejuice så fyller du opp lagrene igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.2.2026 den 14.34):

Det er ikke aktuelt å spise karbohydrater i stedet for sjokolademoussen, jeg spiser jo ikke karbo for å gå ned i vekt. I tillegg får jeg vel ikke rare måltider på 85 kalorier, mens det betyr mye å kunne spise noe som ligner på søtt.

En banan er ca 85 kalorier og VELDIG MYE sunnere. Gå for en økologisk en. 

Anonymkode: 6d78d...51d

Skrevet

Du kan spise 5 porsjoner salat (a 100g) på 85 Kalorier 😁

Det er myyye salat! 

Selvsagt ikke dressing, men tomat, agurk, salat, paprika osv.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...