Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:44 #1 Skrevet mandag kl 11:44 Jeg klarer ikke å finne noe positivt med innvandring i det hele tatt. Ta når nordmenn utvandret til USA, hva tilførte vi egentlig USA? Vafler og lusekofter? Jeg har bodd tre år i et muslimsk land, og jeg kan med hånden på hjertet si at vi ikke tilførte det landet noe som helst. Hva med norske pensjonister som bosetter seg i Spania, de tilfører nå ikke det spanske samfunnet noe som helst, kun en og annen norsk resturant som 'stjeler' de norske kundene. Så hva tilfører innvandring Norge av positve ting? Nye inovative byggemetoder av boliger? Nope. Jeg hører hele tiden at vi har fått mangfold, men på hvilken måte? Hva er positvit med det? Om jeg ønsker å se dans fra Thailand så ville det vært mye kulere å se det i Thailand, men uteom at det kan være kult å se på så gir det meg ingenting. Anonymkode: 7be87...4b6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:02 #2 Skrevet mandag kl 12:02 Tilgang på mye god mat som f.eks pizza, hamburger og sushi? Anonymkode: 9952f...7aa
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:11 #3 Skrevet mandag kl 12:11 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tilgang på mye god mat som f.eks pizza, hamburger og sushi? Anonymkode: 9952f...7aa Okay, men ville vi ikke kunne fått det uansett etterhvert som folk reiste på tur i utlandet? Vi har vel ikke hatt så mange italienere i Norge at tilsvarer alle pizzaresturanten? Ellers så savner jeg noen flere resturanter med tradisjonell norsk mat og gjerne på en ny måte. Anonymkode: 7be87...4b6
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Jeg er enig i at vi i Norge har behov for arbeidskraft, men har noen forsket på om det med innvandring og arbeidskraft går i pluss? Med innvandring kreves det også nye stillinger som tolker, morsmålslærere, integrerings-ansvarlige fra mottak til sysselsettere, styrket barnevern, styrket helsevesen, politi og rettsvesen +++ I tillegg kommer behovet for flere boliger. Jeg hører hele tiden at økt innvandring gir økt økonomi og okt mangfold, men jeg klarer ikke å se hva de egentlig sikter til. Og så langt er det heller ingen her selv ikke ved hjelp av AI som har kommet med noen konkrekte eksempler. Anonymkode: 7be87...4b6
Admin Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett samt diskusjonen som fulgte. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå