Gå til innhold

Markerer dere valentinsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri gjort det.
Kom ikke på at det var i dag en gang før jentungen på 14 påpekte av hun syns det var dumt at pappa ikke er hjemme i dag siden hun syns vi skulle ha markert den.

Markerer dere valentinsdagen?

Anonymkode: 410b9...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør det i år med ironisk innfallsvinkel fordi vi oppdaget at vi hadde lagt planer for kun oss to med et uhell😆

Vi har vært sammen i 25 år og har aldri markert det vi egentlig tenker er en tullehøytid. Det er likevel litt bedårende å se sønnen på 17 planlegge for å feire med kjæresten sin, han tar det meget seriøst❤️

Anonymkode: bd7f3...0ec

Skrevet

Nei, vi er i 50 årene og har ingen tradisjon for det.

Men synes jo det er koselig å se barna våre markere dagen. Gutten på 21 har kjøpt hjertesjokolade og roser til kjæresten sin, og jenta på 17 skal ha fire venninner over på pizza, snop og kos som de da kaller "galentine" siden de bare er jenter :)

Anonymkode: 67d91...169

Skrevet

Nei, men kommer jeg over en f eks hjertedonut, kan jeg finne på å kjøpe! Men blomster, sjokolade og middag ute, hadde vi aldri giddet noen av oss, vært sammen/ gift i 25 år

Anonymkode: e42af...245

Skrevet

Det er rart at denne gamle norske tradisjonen ikke markeres mer enn den gjør. Butikkene har i hvert fall fått med seg at det er valentinsdagen.

Anonymkode: 6eaed...d28

Skrevet

Nei, vi markerer ikke. Vært sammen i over 20 år, og har aldri feiret. Nå er vi i begynnelsen av 30-årene, så jeg tror vi er unge nok til at vi skulle feiret det, men. 

Anonymkode: c1ce1...2e2

Skrevet

Nei, vi markerer ikke, selv om vi faktisk traff hverandre og falt hverandre 14. februar. 

Anonymkode: cc152...674

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er rart at denne gamle norske tradisjonen ikke markeres mer enn den gjør. Butikkene har i hvert fall fått med seg at det er valentinsdagen.

Det er ikke norsk og ikke gammelt i Norge.

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Det er ingen gammel norsk tradisjon.

Vi markerer litt fordi vi synes det er hyggelig

Skrevet

Nei.

Jeg har ikke noe i mot importtradisjoner, men synes hele dagen virker teit. Markerer ikke mors- og farsdag heller, av samme grunn. 

Anonymkode: e1e45...f50

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei.

Jeg har ikke noe i mot importtradisjoner, men synes hele dagen virker teit. Markerer ikke mors- og farsdag heller, av samme grunn. 

Jeg er 55 år og husker mors- og farsdag fra min egen barndom som en kjempehyggelig tradisjon hvor vi tegnet kort og hadde frokost i sengen. Det var aldri snakk om dyre gaver, og denne tradisjonen har jeg videreført til egne barn. Man kan vel ikke få for mange dager man gjør stas på hverandre ❤️

Vi selv har ikke tradisjon for å markere valentinsdagen, men alle barna våre gjør det. Det gjør dem glade, og det er alt som teller. 

Anonymkode: ce900...1a8

Skrevet

Nei vi markerer den ikke.men jeg har kjøpt meg roser selv 

Anonymkode: f72fc...790

Skrevet

Nei 

Anonymkode: 0e5b3...563

Skrevet

Vi puler, men that's it. Vi puler jo flere ganger i uka uansett... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi gjør det i år med ironisk innfallsvinkel fordi vi oppdaget at vi hadde lagt planer for kun oss to med et uhell😆

Vi har vært sammen i 25 år og har aldri markert det vi egentlig tenker er en tullehøytid. Det er likevel litt bedårende å se sønnen på 17 planlegge for å feire med kjæresten sin, han tar det meget seriøst❤️

Anonymkode: bd7f3...0ec

Ja, det er jo bare en tulledag, men søtt at sønnen din tar det seriøst. Det er nok mer normalt at unge nyforelskede par tar det mer seriøst enn oss voksne som har vært sammen i mange år. 

Skrevet

Norsk tradisjon? 

Skrevet

Nei.

Ja huff så forferdelig å feire en morsdag med å vise hvor mye en setter pris på henne..

Anonymkode: 25439...182

Skrevet

Nei, vi gjør egentlig ikke det, men plutselig kom mannen med blomster og sjokolade 🥹❤️. Må innrømme at jeg likte det veldig godt, selv om vi har vært sammen i 27 år og det egentlig er noe nymotens tull 😅.

Anonymkode: 23bbe...964

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Nei, vi gjør egentlig ikke det, men plutselig kom mannen med blomster og sjokolade 🥹❤️. Må innrømme at jeg likte det veldig godt, selv om vi har vært sammen i 27 år og det egentlig er noe nymotens tull 😅.

Anonymkode: 23bbe...964

Vi markerer som sagt ikke dagen, men hvorfor er det tull?

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hvor har du det fra at det er en norsk tradisjon?

Det er en katolsk merkedag, for helgenen Valentin. 

Den komersielle merkedagen er vel størst i USA, men jeg mener jeg hørte engang at det startet i England?

Her i skandinavia er det ganske nytt, så noen gammel norsk tradisjon er det ikke altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvor har du det fra at det er en norsk tradisjon?

Det er en katolsk merkedag, for helgenen Valentin. 

Den komersielle merkedagen er vel størst i USA, men jeg mener jeg hørte engang at det startet i England?

Her i skandinavia er det ganske nytt, så noen gammel norsk tradisjon er det ikke altså.

Ja er det ikke rart at denne gamle norske tradisjonen ikke markeres mer enn den gjør? Butikkene har i hvert fall fått den med seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja er det ikke rart at denne gamle norske tradisjonen ikke markeres mer enn den gjør? Butikkene har i hvert fall fått den med seg.

Jeg tror du prøver på noe, men vet ikke hva. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det er et tegn på demens at man gjentar seg.

Anonymkode: cedbc...fa3

Skrevet

Eksmann og jeg sender hverandre blomster.

Anonymkode: cedbc...fa3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor har du det fra at det er en gammel norsk tradisjon?

Anonymkode: 9b8f4...648

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...