Anonym bruker Skrevet 14. februar #1 Skrevet 14. februar Hvordan får man en innekatt til å ikke gå ut? Er det noe jeg kan ha foran vinduer og dører? Link? Anonymkode: 4f3ff...ac5
Anonym bruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (På 14.2.2026 den 8.24): Hvordan får man en innekatt til å ikke gå ut? Er det noe jeg kan ha foran vinduer og dører? Link? Anonymkode: 4f3ff...ac5 Stakkars katt. Anonymkode: bef96...a09
Anonym bruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar Myggnetting med ramme. Anonymkode: f41d5...64c
Anonym bruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Myggnetting med ramme. Anonymkode: f41d5...64c Eller insektsnetting jeter det kanskje Anonymkode: f41d5...64c
Anonym bruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar Men hvordan får jeg lukket opp ytterdøra da om det er myggnetting der? Og hvordan får jeg åpna og lukka terrasse døra og vinduene? Bor i ett rekkehus. Anonymkode: 4f3ff...ac5
Anonym bruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar Du må holde dører og vinduer lukket, rett og slett, og passe på når du går ut og inn. Anonymkode: debe4...9fb
Anonym bruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Men hvordan får jeg lukket opp ytterdøra da om det er myggnetting der? Og hvordan får jeg åpna og lukka terrasse døra og vinduene? Bor i ett rekkehus. Anonymkode: 4f3ff...ac5 Du kan ikke la katten ha tilgang til yttergangen. Du kan ikke åpne noen dører eller vinduer når katten er i rommet, da piler den ut. Du må lage rutiner på dette, katten må stenges på rom det ikke luftes på akkurat da, ytterdøren må aldri åpnes uten at neste innendør er stengt osv. Det er faktisk ganske mye jobb å ha innekatt, det må passes på hele tiden. Anonymkode: d6c28...a8d
Anonym bruker Skrevet 18. februar #8 Skrevet 18. februar Anonym bruker skrev (13 timer siden): Du kan ikke la katten ha tilgang til yttergangen. Du kan ikke åpne noen dører eller vinduer når katten er i rommet, da piler den ut. Du må lage rutiner på dette, katten må stenges på rom det ikke luftes på akkurat da, ytterdøren må aldri åpnes uten at neste innendør er stengt osv. Det er faktisk ganske mye jobb å ha innekatt, det må passes på hele tiden. Anonymkode: d6c28...a8d Jeg har ingen dør til yttergangen fordi har ingen. Kommer bare rett inn til hovedgangen der alle de andre dørene er samla. Anonymkode: 4f3ff...ac5
Anonym bruker Skrevet 18. februar #9 Skrevet 18. februar Om man har en rase som er avlet som innekatt er det mindre sjanse for at de vil søke seg ut. Det er ikke bare bare å få en vanlig huskatt til å bli eksklusiv innekatt med mindre du bor oppe i en høyblokk. Derfor hvis du vil ha innekatt få tak i en fra oppdretter som har innekatter. Anonymkode: 5b6c6...ce9
Anonym bruker Skrevet 18. februar #10 Skrevet 18. februar Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg har ingen dør til yttergangen fordi har ingen. Kommer bare rett inn til hovedgangen der alle de andre dørene er samla. Anonymkode: 4f3ff...ac5 Går det an å være så hjelpeløs? Beklager, jeg pleier ikke å være ufin når jeg svarer, men det er jo bare en løsning om du ikke kan ha netting på verandadøra og ikke kan ha katten noen annen plass når du lufter. Du må enten ha katten i bånd og feste den fast i et bord eller en stol når du lufter, eller ha et bur eller stenge den inne på et rom med dør. Regner med at du i det minste har dør til badet? Anonymkode: fb474...615
Anonym bruker Skrevet 18. februar #11 Skrevet 18. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen dør til yttergangen fordi har ingen. Kommer bare rett inn til hovedgangen der alle de andre dørene er samla. Anonymkode: 4f3ff...ac5 Da kan ikke katten gå løs når dere ikke er hjemme, da kan den stikke av når noen åpnet døra utenfra. Katten må også fjernes fra hovedgangen før ytterdøra åpnes innenfra Man vet aldri på forhånd hvor stor utferdstrang katten man kjøper har, men vanlige huskatter må du regne med at kriger om å få komme seg ut, de er et mareritt å holde inne Noen rasekatter har lite utferdstrang, men andre har mye Jeg har selv en ragdoll, og den ble desperat etter å ut når den nærmet seg året. Gikk rundt og remjet og skrek, og selv den rolige kroppen skjøt fart som en strek når han oppdaget en åpen dør. Jeg endte med å chippe og vaksinere han og sette inn katteluke. Han går aldri langt, holder seg stort sett rundt huset, mengår ut og inn som han vil. Anonymkode: d6c28...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå