Anonym bruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Jeg har en ti år gammel laptop som fremdeles fungerer helt som den skal. Det må da være noen slags rekord? Anonymkode: 17e18...d26
Anonym bruker Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar Ring 22 79 60 00 og fortell dem det. De blir sikkert imponert! Kan være de er interessert i å lage en sak av det. Anonymkode: 6ecdc...911
Anonym bruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar 15 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg har en ti år gammel laptop som fremdeles fungerer helt som den skal. Det må da være noen slags rekord? Anonymkode: 17e18...d26 Eh nei Anonymkode: baa8b...02d
Anonym bruker Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Eh nei Anonymkode: baa8b...02d Neivel? Hvor lenge har du hatt en laptop? Anonymkode: 17e18...d26
Anonym bruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ring 22 79 60 00 og fortell dem det. De blir sikkert imponert! Kan være de er interessert i å lage en sak av det. Anonymkode: 6ecdc...911 Hahahaha 😄 Anonymkode: 17e18...d26
Anonym bruker Skrevet 13. februar #6 Skrevet 13. februar 19 minutes ago, Anonym bruker said: Neivel? Hvor lenge har du hatt en laptop? Anonymkode: 17e18...d26 2012 som brukes daglig Anonymkode: baa8b...02d
Anonym bruker Skrevet 13. februar #7 Skrevet 13. februar Det er uvanlig. Pappa kjøpte sin i 2005, men har riktignok byttet batteri og minnekort(?). Han er flink til å ta vare på tingene sine, da. Min laptop er foreløpig bare tre år, men jeg bruker den mye og reiser med den, så den blir slitt. Anonymkode: a347a...38a
Anonym bruker Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): 2012 som brukes daglig Anonymkode: baa8b...02d Over to tusen år er jammen lenge…enig i det! Anonymkode: ee7b3...d61
Anonym bruker Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Over to tusen år er jammen lenge…enig i det! Anonymkode: ee7b3...d61 Jøss, liker du å misforstå med vilje? Anonymkode: a347a...38a
Anonym bruker Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jøss, liker du å misforstå med vilje? Anonymkode: a347a...38a Siden det plager deg at andre har sans for humor så setter vi alle stor pris på den brukeren. Anonymkode: 17e18...d26
Anonym bruker Skrevet 14. februar #11 Skrevet 14. februar Gamle laptoper? Tydeligvis til verden går under. Nye laptoper derimot, de varer kanskje 2-3 år før de dør. Anonymkode: c3d42...9df
Anonym bruker Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar Jeg er ikke sikker på hvor gammel min favoritt (HP B&O) er, men den er nok omlag ti år, den har fått hard medfart (falt i gulvet, blitt med i badstu, vært ute på tokt i mange minus) og holder enda koken så det holder. Bruker den omtrent daglig fordi jeg ikke er så glad i min nyeste pc (Dell). Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Gamle laptoper? Tydeligvis til verden går under. Nye laptoper derimot, de varer kanskje 2-3 år før de dør. Anonymkode: c3d42...9df Ja, kanskje det er det som gjør det Anonym bruker skrev (19 timer siden): Jøss, liker du å misforstå med vilje? Anonymkode: a347a...38a Nei, jeg liker når mennesker har respekt nok for andre til at de svarer ordentlig og forståelig, eller holder seg unna. Anonym bruker skrev (12 timer siden): Siden det plager deg at andre har sans for humor så setter vi alle stor pris på den brukeren. Anonymkode: 17e18...d26 Glad for å kunne være til nytte Anonymkode: ee7b3...d61
Anonym bruker Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar Kommer vel helt an på hva man bruker de til. Mannen skifter hvert 3-4 år pga mye tunge programmer han bruker i jobb. Vi får nye på jobb hvert 5.år pga lisenser og dumme regler. De hadde nok holdt lenger Anonymkode: 0a457...682
Anonym bruker Skrevet 14. februar #14 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Kommer vel helt an på hva man bruker de til. Mannen skifter hvert 3-4 år pga mye tunge programmer han bruker i jobb. Vi får nye på jobb hvert 5.år pga lisenser og dumme regler. De hadde nok holdt lenger Anonymkode: 0a457...682 Ja, pluss at man blir jo glad i noen av de og ikke i andre ☺️ Anonymkode: ee7b3...d61
Anonym bruker Skrevet 14. februar #15 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Kommer vel helt an på hva man bruker de til. Mannen skifter hvert 3-4 år pga mye tunge programmer han bruker i jobb. Vi får nye på jobb hvert 5.år pga lisenser og dumme regler. De hadde nok holdt lenger Anonymkode: 0a457...682 Vi har 3 år utbytting der jeg jobber, og mange er klare for utskifting da. 5 år er krise Anonymkode: 8cc0f...881
Anonym bruker Skrevet 14. februar #16 Skrevet 14. februar Har hatt min i 8år. Fungerer helt fint Den forrige tror jeg ble 13 år, om ikke mer. Den ble ødelagt da jeg sølte vann på den. Anonymkode: e6d8c...be3
Anonym bruker Skrevet 14. februar #17 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi har 3 år utbytting der jeg jobber, og mange er klare for utskifting da. 5 år er krise Anonymkode: 8cc0f...881 Er det arbeidsgiver har lagt seg på med leasing så ikke stort å gjøre med. De funker fint, vi har ikke så tunge og avanserte programmer som krever mye oppdateringer. Anonymkode: 0a457...682
Anonym bruker Skrevet 14. februar #18 Skrevet 14. februar Laptoper kan vare lenge, men da må man ta godt vare på dem. Installerer man mye og til stadighet har nesten full PC kan den bli fragmentert. Står den i strøm hele tiden, ødelegger man batteriet. Man kan gå inn i innstillinger og stille inn at batteriet aldri skal lade mer enn opp til en grense (men på noen PCer er det knotet). Dette kan være problematisk om man tar med seg PCen til tider og da trenger et fullt batteri. Går PCen på batterisparing, får den gjerne lavere ytelse. Blir PCen alt for varm til tider, påvirker dette også negativt. Det samme om man mister den ned. Har man en jobb der man til stadighet må laste ned oppgraderingen av applikasjoner, vil disse etter hvert benytte ny teknologi, annen type sikkerhet osv. som ikke er kompatibel med det PCen inneholder. Nye programmer (f.eks innen utvikling) benytter seg også ganske grovt av minne på PCen og eldre PCer har gjerne ikke nok minne. Har man en jobb eller en vane som gjør at man sjelden slår av PCen teller dette også negativt. Har man en laptop hjemme som har god PC-helse som man f.eks. bruker til snille/lite krevende aktiviteter/programmer, der man slår den ofte av og lar den hvilke. Der programmene man bruker primært er nettbaserte, kan den vare og virke tilfredsstillende i mange tiår. Anonymkode: d226e...d82
Anonym bruker Skrevet 14. februar #19 Skrevet 14. februar Jeg har en fra 2012. Naboen har en fra 2006. Begge funker som de skal, men windiwsen er litt gammel da… Anonymkode: 44fa9...65b
Anonym bruker Skrevet 15. februar #20 Skrevet 15. februar Til de nyeste oppdaterte operativsystemene ikke lenger kan kjøre på maskinvaren. Altså at det ikke slippes flere oppdateringer av operativsystemet som er installert på maskinen, og de nye versjonene krever nyere prosessor eller annet Anonymkode: 7fece...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå