Anonym bruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Prøver å lage ukesneny, og handle en gang i uken. Tenker å handle senere i dag. Er denne menyen ok? Fredag: Svin indrefile med hvitløksampede poteter, pastinakkpure og brokkoli Lørdag: Kyllinglår med søtpotetmos og sopp. Søndag: "Marry me chicken" med ris, nan-brød og brokkoli Mandag: Pasta med kjøttsaus laget av kjøttdeig, sopp, tomater, løk, hvitløk og paprika + krydder Tirsdag: Ovnsbakt torsk med bacon, poteter og ertepure. Onsdag: Kjøttkaker med pommes frittstående, gulrøtter og brokkoli Torsdag: Seibiff med stekt løk, amerikansk grønnsaksblanding og poterer Anonymkode: 321ca...349
Anonym bruker Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar Mye god mat. Men: Jeg synes du spiser urovekkende mye kjøtt! Anonymkode: 2b88e...849
Anonym bruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Prøver å lage ukesneny, og handle en gang i uken. Tenker å handle senere i dag. Er denne menyen ok? Fredag: Svin indrefile med hvitløksampede poteter, pastinakkpure og brokkoli Lørdag: Kyllinglår med søtpotetmos og sopp. Søndag: "Marry me chicken" med ris, nan-brød og brokkoli Mandag: Pasta med kjøttsaus laget av kjøttdeig, sopp, tomater, løk, hvitløk og paprika + krydder Tirsdag: Ovnsbakt torsk med bacon, poteter og ertepure. Onsdag: Kjøttkaker med pommes frittstående, gulrøtter og brokkoli Torsdag: Seibiff med stekt løk, amerikansk grønnsaksblanding og poterer Anonymkode: 321ca...349 Så veldig bra ut😎. Mye godt. Anonymkode: 861f0...eff
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar Ser ut som en veldig bra og god meny🙂
Anonym bruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar Frittstående pommes høres gøy ut da! Det tror jeg at jeg skal prøve med på også.... (Jeg skjønner selvfølgelig at det er vår gode venn Auto Korrektur som har stukket innom... han lager mye moro han!) Anonymkode: bf211...ffd
Anonym bruker Skrevet 13. februar #6 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Frittstående pommes høres gøy ut da! Det tror jeg at jeg skal prøve med på også.... (Jeg skjønner selvfølgelig at det er vår gode venn Auto Korrektur som har stukket innom... han lager mye moro han!) Anonymkode: bf211...ffd 🤣🤣🤣 Den så jeg ikke, og knakk litt sammen når jeg så du skrev det. Tusen takk for dagens latter 😀 HI Anonymkode: 321ca...349
Gladjente00 Skrevet 13. februar #7 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mye god mat. Men: Jeg synes du spiser urovekkende mye kjøtt! Anonymkode: 2b88e...849 Og hva tenker du hi skal erstatte dette med? Synest dette var en helt normal middags uke
Himmel og hav Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar Gladjente00 skrev (58 minutter siden): Og hva tenker du hi skal erstatte dette med? Synest dette var en helt normal middags uke En vegetardag eller to?
Anonym bruker Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (8 timer siden): Mye god mat. Men: Jeg synes du spiser urovekkende mye kjøtt! Anonymkode: 2b88e...849 Mye kjøtt? Det er jo kjøtt som er mat! Mye god mat på menyen din, HI! Anonymkode: fda04...85a
Anonym bruker Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar Himmel og hav skrev (9 minutter siden): En vegetardag eller to? Personlig foretrekker jeg å heller minske mengden kjøtt, og øke mengde grønnsaker hver dag enn å ha rene vegetar dager. Er vel totalen som teller. For eksempel, denne kjøttsausen til pastaen inneholder bare 400 g kjøttdeig, og vi er en familie på 5 hvor 2 av barna er tenåringer, og det er alltid nok igjen til lunsj dagen etter. Har også grønnsaker som finhakket paprika, løk, hvitløk og gulrøtter i kjøttkakene. HI Anonymkode: 321ca...349
Anonym bruker Skrevet 13. februar #11 Skrevet 13. februar Gladjente00 skrev (4 timer siden): Og hva tenker du hi skal erstatte dette med? Synest dette var en helt normal middags uke Vegetar eller fisk? Trenger du spørre? Anonymkode: 2b88e...849
Gladjente00 Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vegetar eller fisk? Trenger du spørre? Anonymkode: 2b88e...849 Hvorfor skal man spise vegetar når man ikke er vegetarianer? Ja må jo selvfølgelig spørre da det var ett litt uvanlig svar du ga.
Anonym bruker Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar Gladjente00 skrev (3 timer siden): Hvorfor skal man spise vegetar når man ikke er vegetarianer? Ja må jo selvfølgelig spørre da det var ett litt uvanlig svar du ga. Med andre ord, du kan ikke forstå hvorfor man skal spise grønnsaker. Det er jo bekymringsverdig. Anonymkode: 2b88e...849
prekæs Skrevet 14. februar #14 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (16 timer siden): Personlig foretrekker jeg å heller minske mengden kjøtt, og øke mengde grønnsaker hver dag enn å ha rene vegetar dager. Er vel totalen som teller. For eksempel, denne kjøttsausen til pastaen inneholder bare 400 g kjøttdeig, og vi er en familie på 5 hvor 2 av barna er tenåringer, og det er alltid nok igjen til lunsj dagen etter. Har også grønnsaker som finhakket paprika, løk, hvitløk og gulrøtter i kjøttkakene. HI Anonymkode: 321ca...349 Helt enig. Kjøtt og fisk kan fint være i små mengder og grønt i større mengder
Anonym bruker Skrevet 14. februar #15 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Med andre ord, du kan ikke forstå hvorfor man skal spise grønnsaker. Det er jo bekymringsverdig. Anonymkode: 2b88e...849 Det at man spiser kjøtt betyr ikke at man ikke spiser grønnsaker, og det betyr ikke at man spiser mer kjøtt enn grønnsaker. Anonymkode: 321ca...349
Anonym bruker Skrevet 14. februar #16 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (17 timer siden): Personlig foretrekker jeg å heller minske mengden kjøtt, og øke mengde grønnsaker hver dag enn å ha rene vegetar dager. Er vel totalen som teller. For eksempel, denne kjøttsausen til pastaen inneholder bare 400 g kjøttdeig, og vi er en familie på 5 hvor 2 av barna er tenåringer, og det er alltid nok igjen til lunsj dagen etter. Har også grønnsaker som finhakket paprika, løk, hvitløk og gulrøtter i kjøttkakene. HI Anonymkode: 321ca...349 Det der høres rart ut, 5 stk på en pakke kjøttdeig, inkl 2 tenåringer og lunsj dagen etter?? Spiser dere bare pasta da eller? De grønnsakene du lister opp monner ikke så mye, hvis du ikke bruker 200 g gulrøtter oppi.. Anonymkode: a4fb5...370
Anonym bruker Skrevet 14. februar #17 Skrevet 14. februar Jeg synes det er for mye sopp. Og hva menes med sopp liksom? Kantarell, sjampinjong? Jeg forstår ikke en gang hvorfor mennesker spiser sopp. Det er vanskelig fordøyelig, og kan til og med være giftig (sjampinjong). Anonymkode: dbc7b...b54
Anonym bruker Skrevet 14. februar #18 Skrevet 14. februar Den hadde ikke vært noe for meg. Mye mat jeg synes sitter tungt i magen, for mye kjøtt og upraktisk med så mye ulike grønnsaker (jeg bruker f.eks ikke en hel brokkoli på en middag og ville dermed brukt den flere dager). Men er det slik mat du liker, er det jo ikke noe i veien med menyen. Anonymkode: a6c11...44c
Anonym bruker Skrevet 14. februar #19 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Den hadde ikke vært noe for meg. Mye mat jeg synes sitter tungt i magen, for mye kjøtt og upraktisk med så mye ulike grønnsaker (jeg bruker f.eks ikke en hel brokkoli på en middag og ville dermed brukt den flere dager). Men er det slik mat du liker, er det jo ikke noe i veien med menyen. Anonymkode: a6c11...44c Faktisk er det tyngre for kroppen å fordøye grønnsaker enn kjøtt. Anonymkode: 831df...e40
amandine Skrevet 14. februar #20 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (22 timer siden): Personlig foretrekker jeg å heller minske mengden kjøtt, og øke mengde grønnsaker hver dag enn å ha rene vegetar dager. Er vel totalen som teller. For eksempel, denne kjøttsausen til pastaen inneholder bare 400 g kjøttdeig, og vi er en familie på 5 hvor 2 av barna er tenåringer, og det er alltid nok igjen til lunsj dagen etter. Har også grønnsaker som finhakket paprika, løk, hvitløk og gulrøtter i kjøttkakene. HI Anonymkode: 321ca...349 Samme her, vi spiser kjøtt eller fisk hver dag, helt unntaksvis er det rent vegetarisk. Det er ikke noe problem å få en tomatsaus til å inneholde masse grønnsaker, eller å ha mye grønnsaker til et middagsmåltid.
Anonym bruker Skrevet 14. februar #21 Skrevet 14. februar Anonym bruker skrev (På 13.2.2026 den 9.47): Prøver å lage ukesneny, og handle en gang i uken. Tenker å handle senere i dag. Er denne menyen ok? Fredag: Svin indrefile med hvitløksampede poteter, pastinakkpure og brokkoli Lørdag: Kyllinglår med søtpotetmos og sopp. Søndag: "Marry me chicken" med ris, nan-brød og brokkoli Mandag: Pasta med kjøttsaus laget av kjøttdeig, sopp, tomater, løk, hvitløk og paprika + krydder Tirsdag: Ovnsbakt torsk med bacon, poteter og ertepure. Onsdag: Kjøttkaker med pommes frittstående, gulrøtter og brokkoli Torsdag: Seibiff med stekt løk, amerikansk grønnsaksblanding og poterer Anonymkode: 321ca...349 10 av 10 vil jeg si. Anonymkode: 8e1fb...407
Anonym bruker Skrevet 14. februar #22 Skrevet 14. februar amandine skrev (4 timer siden): Samme her, vi spiser kjøtt eller fisk hver dag, helt unntaksvis Nei Anonymkode: 8e1fb...407
Anonym bruker Skrevet 14. februar #23 Skrevet 14. februar amandine skrev (4 timer siden): Samme her, vi spiser kjøtt eller fisk hver dag, helt unntaksvis er det rent vegetarisk Nei Anonymkode: 8e1fb...407
Anonym bruker Skrevet 14. februar #24 Skrevet 14. februar Veldig bra meny med gode råvarer. Fisk to ganger i uka er kjempebra. Anonymkode: e6767...74b
Anonym bruker Skrevet 15. februar #25 Skrevet 15. februar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei Anonymkode: 8e1fb...407 Nekter du på hva andre spiser? Anonymkode: 26845...233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå