Anonym bruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Snakker sa om de som siterer andre for å si noe som ikke henger sammen med det de siterer. Vet de ikke hvordan de klarer å poste uten å trykke «siter»? Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Det er helt normalt å sitere andre, de blir ikke dine tanker av den grunn. Anonymkode: 6b442...9cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er helt normalt å sitere andre, de blir ikke dine tanker av den grunn. Anonymkode: 6b442...9cf OK, så det er fordi «det er helt normalt». Hvem skulle trodd at det var en så intelligent og fornuftig grunn 🙄 Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (12 minutter siden): OK, så det er fordi «det er helt normalt». Hvem skulle trodd at det var en så intelligent og fornuftig grunn 🙄 Anonymkode: b845d...803 Du har tydeligvis vanskelig for å skjønne hvordan det fungerer, Jeg så rantingen din i tråden om begrensing av sosiale medier, du er helt på bærtur der. Anonymkode: 6b442...9cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar Fordi dette er et diskusjonsforum og ikke en dagbok? Anonymkode: d420e...bbe
Anonym bruker Skrevet 12. februar #6 Skrevet 12. februar Man siterer stort sett andre man har en kommentar til. Kanskje har du en kommentar som er kort, men for å ikke måtte utbrodere så tar man med det man kommenterer. Deretter kan man gjerne skrive om noe annet/til alle andre i tråen, men men begynner ikke på et nytt innlegg selv om svaret man har ikke bare er til det man siterer. Anonymkode: ffa8d...4af
Anonym bruker Skrevet 12. februar #7 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Fordi dette er et diskusjonsforum og ikke en dagbok? Anonymkode: d420e...bbe Ja, men på andre diskusjonsforumer er man i stand til å rent faktisk diskutere ikke bare å skrive noe og sitere noen. Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Man siterer stort sett andre man har en kommentar til. Kanskje har du en kommentar som er kort, men for å ikke måtte utbrodere så tar man med det man kommenterer. Deretter kan man gjerne skrive om noe annet/til alle andre i tråen, men men begynner ikke på et nytt innlegg selv om svaret man har ikke bare er til det man siterer. Anonymkode: ffa8d...4af Ja, noen mestrer jo å kommentere, men mange gjør ikke det. Du presenterer her et argument som er svar til det jeg lurte på (om hvorfor mennesker som kan argumentere siterer andre). Jeg svarer deg ut fra det du skriver, og utdyper dette (presiserer at det ikke er disse jeg snakker om) for å få frem hva det rent faktisk er jeg lurer på. Dette blir litt trivielt, men det er for å få frem at en del her inne tilsynelatende tror at fordi de er på et diskusjonsforum så kan de skrive hva som helst, og det er en del av en diskusjon. Det er det ikke. De bare over her, hvor noen svarer at «det er fordi det er vanlig», eller at de «har sett meg i en annen tråd». Dette er helt meningsløse utsagn. Diskusjon handler ikke om hvor man befinner seg, men om hva man kommuniserer. Meningsinnhold er paramount. Uten at man skriver noe meningsfylt, er det hele bare støy og plagsomt. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Ja, men på andre diskusjonsforumer er man i stand til å rent faktisk diskutere ikke bare å skrive noe og sitere noen. Ja, noen mestrer jo å kommentere, men mange gjør ikke det. Du presenterer her et argument som er svar til det jeg lurte på (om hvorfor mennesker som kan argumentere siterer andre). Jeg svarer deg ut fra det du skriver, og utdyper dette (presiserer at det ikke er disse jeg snakker om) for å få frem hva det rent faktisk er jeg lurer på. Dette blir litt trivielt, men det er for å få frem at en del her inne tilsynelatende tror at fordi de er på et diskusjonsforum så kan de skrive hva som helst, og det er en del av en diskusjon. Det er det ikke. De bare over her, hvor noen svarer at «det er fordi det er vanlig», eller at de «har sett meg i en annen tråd». Dette er helt meningsløse utsagn. Diskusjon handler ikke om hvor man befinner seg, men om hva man kommuniserer. Meningsinnhold er paramount. Uten at man skriver noe meningsfylt, er det hele bare støy og plagsomt. Anonymkode: b845d...803 Hva gjør det deg om noen har sitert et innlegg uten egentlig å svare direkte opp mot det som stod akkurat der? Kanskje skulle de det, men bestemte seg for å ta det bort uten at de fjernet siteringen? Hva er meningsfylt og hvem bestemmer det? Dette er et diskusjonsforum der man diskuterer. Hvordan man ordlegger seg, hva man fokuserer på er opp til den enkelte, innenfor reglene. Hva du synes er støy og plagsomt kan andre synes gir dybde og spennende vinklinger til diskusjonen. Synes også det er interessant at noen føler de må bedømme svarene og finner vanlige svar plagsomme. Det er jo bare å gå videre til neste svar? Jeg forstår at man synes de som er rigide og aggressive er litt kjedelig å diskutere med. De som til stadighet skal kommentere på hvordan og hva andre kommenterer når det er vel innenfor tema. Av en eller annen grunn liker de ikke vinklingen og selv om det er andre sin tråd skal de absolutt kommentere på dette. Det virker som om de prøver å få andre fra å svare ved å aggressivt prøve å bestemme hva som er utenfor temaet (og som gjerne er en veldig annen oppfatning av den de fleste andre har). Jeg synes også de som bare går inn for å provosere, de som misforstår med vilje eller de som henger seg opp i bagateller er litt slitsomme. Jeg skroller bare forbi, men det hender de ødelegger hele tråder og om dette er noe jeg kunne tenke meg å diskuterer er det jo kjedelig om hele tråden blir ødelagt bare fordi noen gjør sitt ytterste for å trolle og provosere. Anonymkode: ffa8d...4af
Anonym bruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hva gjør det deg om noen har sitert et innlegg uten egentlig å svare direkte opp mot det som stod akkurat der? Kanskje skulle de det, men bestemte seg for å ta det bort uten at de fjernet siteringen? Hva er meningsfylt og hvem bestemmer det? Dette er et diskusjonsforum der man diskuterer. Hvordan man ordlegger seg, hva man fokuserer på er opp til den enkelte, innenfor reglene. Hva du synes er støy og plagsomt kan andre synes gir dybde og spennende vinklinger til diskusjonen. Synes også det er interessant at noen føler de må bedømme svarene og finner vanlige svar plagsomme. Det er jo bare å gå videre til neste svar? Jeg forstår at man synes de som er rigide og aggressive er litt kjedelig å diskutere med. De som til stadighet skal kommentere på hvordan og hva andre kommenterer når det er vel innenfor tema. Av en eller annen grunn liker de ikke vinklingen og selv om det er andre sin tråd skal de absolutt kommentere på dette. Det virker som om de prøver å få andre fra å svare ved å aggressivt prøve å bestemme hva som er utenfor temaet (og som gjerne er en veldig annen oppfatning av den de fleste andre har). Jeg synes også de som bare går inn for å provosere, de som misforstår med vilje eller de som henger seg opp i bagateller er litt slitsomme. Jeg skroller bare forbi, men det hender de ødelegger hele tråder og om dette er noe jeg kunne tenke meg å diskuterer er det jo kjedelig om hele tråden blir ødelagt bare fordi noen gjør sitt ytterste for å trolle og provosere. Anonymkode: ffa8d...4af Det gjør ikke meg noe om noen gjør det. Det jeg reagerer på er at det skjer i så stor skala her inne, sammenlignet med andre forumer, som kvinneguiden og diskusjon.no for å ta noen eksempler. Det blir litt sånn her hvis man er forelder så er man lavere utdannet og lettere utstyrt. Eller, i neste omgang, at det å være forelder er noe man overlater til de som ikke kan stort annet. Er DET et samfunn vi vil ha? Har ikke sett Handmaid’s tale, men har fått en viss oversikt over innholdet. Det å behandle foreldre som gruppe som om de er helt patetiske og lavstatus så risikerer man faktisk å få en lagdeling av samfunnet som ligner på dette. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #10 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva gjør det deg om noen har sitert et innlegg uten egentlig å svare direkte opp mot det som stod akkurat der? Kanskje skulle de det, men bestemte seg for å ta det bort uten at de fjernet siteringen? Hva er meningsfylt og hvem bestemmer det? Dette er et diskusjonsforum der man diskuterer. Hvordan man ordlegger seg, hva man fokuserer på er opp til den enkelte, innenfor reglene. Hva du synes er støy og plagsomt kan andre synes gir dybde og spennende vinklinger til diskusjonen. Synes også det er interessant at noen føler de må bedømme svarene og finner vanlige svar plagsomme. Det er jo bare å gå videre til neste svar? Jeg forstår at man synes de som er rigide og aggressive er litt kjedelig å diskutere med. De som til stadighet skal kommentere på hvordan og hva andre kommenterer når det er vel innenfor tema. Av en eller annen grunn liker de ikke vinklingen og selv om det er andre sin tråd skal de absolutt kommentere på dette. Det virker som om de prøver å få andre fra å svare ved å aggressivt prøve å bestemme hva som er utenfor temaet (og som gjerne er en veldig annen oppfatning av den de fleste andre har). Jeg synes også de som bare går inn for å provosere, de som misforstår med vilje eller de som henger seg opp i bagateller er litt slitsomme. Jeg skroller bare forbi, men det hender de ødelegger hele tråder og om dette er noe jeg kunne tenke meg å diskuterer er det jo kjedelig om hele tråden blir ødelagt bare fordi noen gjør sitt ytterste for å trolle og provosere. Anonymkode: ffa8d...4af Her var det fryktelig mange ord som ikke har noe med his spørsmål å gjøre. Du bringer jo en hel annen problemstilling til torgs. Altså er svaret ditt irrelevant. Hvis en skriver «jeg liker ull bedre enn bomull», og en siterer dette og svarer «det er masse snø på Gol i dag», så er den som siterer evneveik, enda hvor «meningsfylt» personen måtte mene svaret er. Anonymkode: 56804...8e4
Anonym bruker Skrevet 12. februar #11 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her var det fryktelig mange ord som ikke har noe med his spørsmål å gjøre. Du bringer jo en hel annen problemstilling til torgs. Altså er svaret ditt irrelevant. Hvis en skriver «jeg liker ull bedre enn bomull», og en siterer dette og svarer «det er masse snø på Gol i dag», så er den som siterer evneveik, enda hvor «meningsfylt» personen måtte mene svaret er. Anonymkode: 56804...8e4 Jeg er HI, og jeg bestemmer selv hva som er relevant. Du tar feil. I tillegg oppfyller du dessverre også den dystre påstanden i mitt siste innlegg om at her inne er kvaliteten på debatten så lavmål at det kan føre til klasseskille. Det å skrive et innlegg - et langt ett, til og med - helt uten et eneste argument, kun dine egne sure meninger om en annens innlegg, er nettopp det jeg reagerer på her inne. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #12 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg er HI, og jeg bestemmer selv hva som er relevant. Du tar feil. I tillegg oppfyller du dessverre også den dystre påstanden i mitt siste innlegg om at her inne er kvaliteten på debatten så lavmål at det kan føre til klasseskille. Det å skrive et innlegg - et langt ett, til og med - helt uten et eneste argument, kun dine egne sure meninger om en annens innlegg, er nettopp det jeg reagerer på her inne. Anonymkode: b845d...803 Var innlegget så langt, altså…? To korte avsnitt, på henholdsvis tre og en setning? At du er sykelig opptatt av argumenter kan ikke jeg noe for. Jeg kommer med påstander: * 4af tar opp helt nye problemstillinger som ikke er relevante for det som tas opp i hi * å siter en tekst uten å skrive noe som helst som er relevant for teksten man siterer er evneveikt Disde påstandene kan du helt fint argumentere mot hvis du ønsker, men da må du komme med argumenter og ikke meningsløs kjeft. Utover det: Du bestemmer kun hva DU mener er relevant, ikke hva andre mener er relevant eller hva som faktisk ER relevant. Anonymkode: 56804...8e4
Anonym bruker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar 56 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er HI, og jeg bestemmer selv hva som er relevant. Du tar feil. I tillegg oppfyller du dessverre også den dystre påstanden i mitt siste innlegg om at her inne er kvaliteten på debatten så lavmål at det kan føre til klasseskille. Det å skrive et innlegg - et langt ett, til og med - helt uten et eneste argument, kun dine egne sure meninger om en annens innlegg, er nettopp det jeg reagerer på her inne. Anonymkode: b845d...803 Er jo akkurat det samme som du gjør det Du er også veldig opptatt av at noen tar feil? Hva er det som er feil? Anonymkode: d420e...bbe
Anonym bruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar 2 hours ago, Anonym bruker said: Det gjør ikke meg noe om noen gjør det. Det jeg reagerer på er at det skjer i så stor skala her inne, sammenlignet med andre forumer, som kvinneguiden og diskusjon.no for å ta noen eksempler. Det blir litt sånn her hvis man er forelder så er man lavere utdannet og lettere utstyrt. Eller, i neste omgang, at det å være forelder er noe man overlater til de som ikke kan stort annet. Er DET et samfunn vi vil ha? Har ikke sett Handmaid’s tale, men har fått en viss oversikt over innholdet. Det å behandle foreldre som gruppe som om de er helt patetiske og lavstatus så risikerer man faktisk å få en lagdeling av samfunnet som ligner på dette. Anonymkode: b845d...803 Håper du har en papirpose lett tilgjengelig for du hyperventilerer jo snart😅 Dette forumet er jo nesten en blåkopi av kvinneguiden Anonymkode: d420e...bbe
Anonym bruker Skrevet 12. februar #15 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Er jo akkurat det samme som du gjør det Du er også veldig opptatt av at noen tar feil? Hva er det som er feil? Anonymkode: d420e...bbe Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Håper du har en papirpose lett tilgjengelig for du hyperventilerer jo snart😅 Dette forumet er jo nesten en blåkopi av kvinneguiden Anonymkode: d420e...bbe Er ingen ekspert på kvinneguiden, men tror neppe du kommer unna med sånne innlegg der inne. Det er vel heller sånn at de som prøver seg, blir kastet ut derfra, og så kommer de inn hit og forsøpler dette forumet. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #16 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Var innlegget så langt, altså…? To korte avsnitt, på henholdsvis tre og en setning? At du er sykelig opptatt av argumenter kan ikke jeg noe for. Jeg kommer med påstander: * 4af tar opp helt nye problemstillinger som ikke er relevante for det som tas opp i hi * å siter en tekst uten å skrive noe som helst som er relevant for teksten man siterer er evneveikt Disde påstandene kan du helt fint argumentere mot hvis du ønsker, men da må du komme med argumenter og ikke meningsløs kjeft. Utover det: Du bestemmer kun hva DU mener er relevant, ikke hva andre mener er relevant eller hva som faktisk ER relevant. Anonymkode: 56804...8e4 Så ikke denne før nå, beklager. Vet ikke helt om jeg forstår hva du skal frem til. Og nei, jeg er ikke interessert i å argumentere mot dine påstander. Jeg er voksen og er her på min fritid. Om du har meninger om klasseskillet jeg påpekte, så kom gjerne med det. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #17 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er HI, og jeg bestemmer selv hva som er relevant. Du tar feil. I tillegg oppfyller du dessverre også den dystre påstanden i mitt siste innlegg om at her inne er kvaliteten på debatten så lavmål at det kan føre til klasseskille. Det å skrive et innlegg - et langt ett, til og med - helt uten et eneste argument, kun dine egne sure meninger om en annens innlegg, er nettopp det jeg reagerer på her inne. Anonymkode: b845d...803 I dag har det vært sol og jeg har gått en lang tur med hunden. Anonymkode: 6f09e...588
Anonym bruker Skrevet 12. februar #18 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): I dag har det vært sol og jeg har gått en lang tur med hunden. Anonymkode: 6f09e...588 Herlig. Bra for deg og hunden. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #19 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Herlig. Bra for deg og hunden. Anonymkode: b845d...803 Ja. Du skulle prøve å komme deg litt ut selv. Treffe folk og få litt frisk luft. Anonymkode: 6f09e...588
Anonym bruker Skrevet 12. februar #20 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Ja. Du skulle prøve å komme deg litt ut selv. Treffe folk og få litt frisk luft. Anonymkode: 6f09e...588 Takk takk Men nå er jeg bare her inne de gangene jeg er syk, så da er det ikke noen muligheter for sånt. Og de gangene jeg ikke er syk så er jeg ikke her. Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #21 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så ikke denne før nå, beklager. Vet ikke helt om jeg forstår hva du skal frem til. Og nei, jeg er ikke interessert i å argumentere mot dine påstander. Jeg er voksen og er her på min fritid. Om du har meninger om klasseskillet jeg påpekte, så kom gjerne med det. Anonymkode: b845d...803 Jeg forstår virkelig ikke at det er så vanskelig å forstå hva jeg skal frem til. Jeg skriver ganske tydelig og rett frem. Men det er helt greit at du ikke forstår. Jeg skjønner ikke hvorfor det at du, som samtlige andre her inne, er her på din fritid, innebærer at ikke kan argumentere mot påstandene mine. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du svarer på innleggene mine i det hele tatt…? Nei, teorien din om et innbildt klasseskille har jeg ingen meninger om utover at det ikke gir mening i det hele tatt. Anonymkode: 56804...8e4
Anonym bruker Skrevet 12. februar #22 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg forstår virkelig ikke at det er så vanskelig å forstå hva jeg skal frem til. Jeg skriver ganske tydelig og rett frem. Men det er helt greit at du ikke forstår. Jeg skjønner ikke hvorfor det at du, som samtlige andre her inne, er her på din fritid, innebærer at ikke kan argumentere mot påstandene mine. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du svarer på innleggene mine i det hele tatt…? Nei, teorien din om et innbildt klasseskille har jeg ingen meninger om utover at det ikke gir mening i det hele tatt. Anonymkode: 56804...8e4 Kan er muligens feil ord, gidder er et bedre? Dette er tross alt min tråd og dermed jeg som bestemmer hva handler om. Du kan lage egen tråd om du vil diskutere * påstand om hva anonymbruker 4af gjør * påstand om hva du mener er evneveikt Anonymkode: b845d...803
Anonym bruker Skrevet 12. februar #23 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kan er muligens feil ord, gidder er et bedre? Dette er tross alt min tråd og dermed jeg som bestemmer hva handler om. Du kan lage egen tråd om du vil diskutere * påstand om hva anonymbruker 4af gjør * påstand om hva du mener er evneveikt Anonymkode: b845d...803 Det er i orden, du velger selv hva du gidder og ikke. Et godt tips da er å la være å svare på innlegg som du ikke gidder å argumentere mot. Når du insisterer på å svare selv om du ikke-vestlig noe annet enn kjeft å komme med, så fremstår du bare som surmaga. Det du IKKE bestemmer selv, er hva andre skriver i tråden. At noe liksom er «din» tråd har absolutt ingenting å si så lenge du poster den på et åpent forum. Hvis du mener noen avsporer så står du fritt til å rapportere, utover det må du nesten bare knipe igjen. Det er egentlig en generell anbefaling. Hvis du misliker retningen en tråd tar, så er det veldig lite strategisk av deg å svare brukere som du mener avsporer med kjeft . Anonymkode: 56804...8e4
Anonym bruker Skrevet 12. februar #24 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er i orden, du velger selv hva du gidder og ikke. Et godt tips da er å la være å svare på innlegg som du ikke gidder å argumentere mot. Når du insisterer på å svare selv om du ikke-vestlig noe annet enn kjeft å komme med, så fremstår du bare som surmaga. Det du IKKE bestemmer selv, er hva andre skriver i tråden. At noe liksom er «din» tråd har absolutt ingenting å si så lenge du poster den på et åpent forum. Hvis du mener noen avsporer så står du fritt til å rapportere, utover det må du nesten bare knipe igjen. Det er egentlig en generell anbefaling. Hvis du misliker retningen en tråd tar, så er det veldig lite strategisk av deg å svare brukere som du mener avsporer med kjeft . Anonymkode: 56804...8e4 «Ikke-vestlig» = ikke har Anonymkode: 56804...8e4
Anonym bruker Skrevet 13. februar #25 Skrevet 13. februar Anonym bruker skrev (12 timer siden): Takk takk Men nå er jeg bare her inne de gangene jeg er syk, så da er det ikke noen muligheter for sånt. Og de gangene jeg ikke er syk så er jeg ikke her. Anonymkode: b845d...803 Men du er jo syk. Stadig. Anonymkode: 78c1c...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå