Anonym bruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Fått ny lærer og det har blitt mye mer lekser. De får litt tid på skulen, men min gutt slm jobber seint rekker sjelden å gjøre noe på skulen. Forferdelig kamp i forhold til leksene. Matteleksa har me ikkje fått enda. Anonymkode: 1efeb...028
Anonym bruker Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar Ser ut som læreren tenker de skal jobbe 30-60 min hver dag? Jeg personlig tenker at å motivere en 6.klassing til mer lekser enn det er umulig om motivasjonen ikke kommer innenfra Se hva han rekker på den tiden, og rekker han ikke alt tar du en snakk med læreren om det. Ikke la noen negative tanker fra deg nå gutten, prøv å motivere på en positiv måte. Anonymkode: 3d620...673
Anonym bruker Skrevet 10. februar #3 Skrevet 10. februar Han rekker vel å gjøre noe på skolen? Hva gjør han når de andre gjør lekser i skoletiden? Når de får jobbe med leksene på skolen synes jeg ikke dette var mye lekser for en 6. klassing. Men hvis det er et problem kan du jo bare drøfte det med lærer. Hvor mye tid bruker han på lekser hjemme da? Eller vil han ikke gjøre lekser i det hele tatt? Anonymkode: 1f835...de4
Anonym bruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han rekker vel å gjøre noe på skolen? Hva gjør han når de andre gjør lekser i skoletiden? Når de får jobbe med leksene på skolen synes jeg ikke dette var mye lekser for en 6. klassing. Men hvis det er et problem kan du jo bare drøfte det med lærer. Hvor mye tid bruker han på lekser hjemme da? Eller vil han ikke gjøre lekser i det hele tatt? Anonymkode: 1f835...de4 Det som de skal gjøre kvar dag, lesing og MSØ tar 30 min. De får begynne på lekser hvis og når de blir ferdig med det de skal gjøre på skulen. Det er noen som sliter mer med konsentrasjon enn andre. Anonymkode: 1efeb...028
Anonym bruker Skrevet 10. februar #5 Skrevet 10. februar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det som de skal gjøre kvar dag, lesing og MSØ tar 30 min. De får begynne på lekser hvis og når de blir ferdig med det de skal gjøre på skulen. Det er noen som sliter mer med konsentrasjon enn andre. Anonymkode: 1efeb...028 Ja selvsagt er det noen som sliter mer med konsentrasjonen enn andre, men lekser må jo gjøres. Jeg vet ikke hva MSØ er. Det jeg lurte på var om han ikke rekker å gjøre lekser på skolen overhode. Lese 15 min pluss skrive noe kort om hva de har lest er jo ikke all verden, og veldig fin oppgave med tanke på lesing og leseforståelse. Anonymkode: 1f835...de4
Anonym bruker Skrevet 10. februar #6 Skrevet 10. februar Hvis det blir for mye for ditt barn, så kan du sindet til lærer. Lekser skal ikke være et ork, man skal føle på mestring. Anonymkode: f2047...287
Anonym bruker Skrevet 10. februar #7 Skrevet 10. februar Alt for mye lekser for de fleste. Det ditt barn har én dag, har vært hele ukeleksen for mine fire barn. Anonymkode: 7dbe3...aa5
Anonym bruker Skrevet 10. februar #8 Skrevet 10. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis det blir for mye for ditt barn, så kan du sindet til lærer. Lekser skal ikke være et ork, man skal føle på mestring. Anonymkode: f2047...287 Ja, lekser er ork. I dag måtte jeg skrive norskleksa for han og han var med. Skolen og lekser er eit mareritt. 🤔 i tillegg til kjip melding om alt han gjorde på skolen, forstyrra de andre, gjekk ut fra timen. Skal begynne med BTI og observasjon for å komme i gang hos BUP Anonymkode: 1efeb...028
Anonym bruker Skrevet 10. februar #9 Skrevet 10. februar Lekser er tull uansett. Å måtte pugge til prøve er greit, men lekser er tull. Anonymkode: bd231...81b
Anonym bruker Skrevet 10. februar #10 Skrevet 10. februar Anonym bruker skrev (12 timer siden): Fått ny lærer og det har blitt mye mer lekser. De får litt tid på skulen, men min gutt slm jobber seint rekker sjelden å gjøre noe på skulen. Forferdelig kamp i forhold til leksene. Matteleksa har me ikkje fått enda. Anonymkode: 1efeb...028 Her ble lekser er ett mareritt! Vi kunne bruke over en time bare på matteleksen å det endte opp at han ble veldig frustert og sint,å jeg mistet tolmodigheten for at han ikke bare jobber skikkelig å blir ferdig. På foreldresamtalen spurte de heldigvis hvordan det går med lekser å fortalte hvilke mareritt det er hver gang. Da bestemte læreren at han får mindre lekser i matte ettersom det var ett fag som var veldig vanskelig for han. Anonymkode: f48b4...f63
Anonym bruker Skrevet 10. februar #11 Skrevet 10. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Her ble lekser er ett mareritt! Vi kunne bruke over en time bare på matteleksen å det endte opp at han ble veldig frustert og sint,å jeg mistet tolmodigheten for at han ikke bare jobber skikkelig å blir ferdig. På foreldresamtalen spurte de heldigvis hvordan det går med lekser å fortalte hvilke mareritt det er hver gang. Da bestemte læreren at han får mindre lekser i matte ettersom det var ett fag som var veldig vanskelig for han. Anonymkode: f48b4...f63 Ok, ja kan jo prøve det. Denne læreren er fra Frankrike (har bodd i Norge i 5 år) HI Anonymkode: 1efeb...028
Anonym bruker Skrevet 10. februar #12 Skrevet 10. februar Lekser burde vært avskaffet. Skaper mer problemer enn det gagner Anonymkode: 89624...4ee
Anonym bruker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (På 10.2.2026 den 23.51): Lekser burde vært avskaffet. Skaper mer problemer enn det gagner Anonymkode: 89624...4ee Helt enig! Lekser er gammeldags og helt unødvendig og urettferdig også. Anonymkode: 9dfc0...c38
Anonym bruker Skrevet 13. februar #14 Skrevet 13. februar Jeg syns ikke det var spesielt mye, særlig ikke når de kan gjøre det som skal gjøres hver dag på skolen. Da er det egentlig bare et ark hver i norsk, engelsk og matematikk (om det du la ved er representativt). Det er omtrent det samme som min femteklassing får. Det betyr ikke at det ikke kan være for mye eller for krevende for din sønn, særlig hvis han har konsentrasjonsvansker og ikke rekker å gjøre så mye som de andre på skolen. Dere kan ta det opp med læreren og høre om han kan få tilpassede lekser, det er ofte mulig å få til. Anonymkode: a8e75...e8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå