Gå til innhold

Massør eller fysio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ryggen krangler, hva velger du - massør, fysioterapeut, osteopat, kinesiologi, eller? Og hvorfor det ene og ikke det andre?

Anonymkode: 0816e...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naprapat.

Fordi han virkelig kan muskel og skjelett. Hzn både masserer og gir øvelser til å gjøre hjemme.

Fysioterapeuten opplever jeg som lite effektiv, og kiropraktoren mer opptatt av skjelett og "knekking" enn av musklene 

Naprapaten har kunnskap om alt og hjelper definitivt best.

Anonymkode: 03aa2...e81

Skrevet

Fysioterapeut, de hjelper også hvordan man kan forebygge er min erfaring 

Anonymkode: fce5d...c48

Skrevet

Kiropraktoren min er alltid førstevalget.  Så sender han meg til en annen behandler om det ikke er kiropraktikk som er det jeg trenger der og da. Eller om det er en av de andre kiropraktorene på senteret som er bedre på den type problem jeg har der og da..

Anonymkode: 9d02b...ec5

Skrevet

Ved problemer?

Manuellterapeut, ingen tvil. Det er en fysioterapeut med spesialisering. 

Opplevde at hun kunne se på ryggen min og fortelle meg hva som hadde skjedd tidligere i livet mitt bare ved å se på den. Hun var spot on.

Ved stølhet og stive muskler ville jeg valgt yoga foran massasje, kommer til langt dypere og mer effektivt med yoga. Kan heller putte de ekstra pengene i frisørbesøk med hodebunnsmassasje dersom det er kroppskontakt og velvære jeg er ute etter. 

Anonymkode: 218cf...1d9

Skrevet

Kiropraktor er alltid førstevalget for min del. Trening og øvelser kan jeg gjøre selv, behandling er som regel mest effektiv hos kiropraktor 

Anonymkode: c3a55...173

Skrevet

Trening. Hvis jeg har tid massasje, men det er bare for velvære og for å gjøre meg selv bevisst på hvor problemene sitter slik at jeg kan spisse treningen.

Anonymkode: dea77...b08

Skrevet

Trening og bevegelse er oftest det mest effektive hvis man har vondt i ryggen. Hvis jeg trenger hjelp, foretrekker jeg manuellterapeut. 

Anonymkode: f1646...f1c

Skrevet

Osteopat. Det er ingen trening som hjelper da mine plager er knyttet til stress. Jeg må få vekk stressfaktorene i livet først. Jeg har prøvd ALT som er å prøve, og fant en osteopat som virkelig kunne sakene sine så jeg går alltid til han

Anonymkode: 20e4c...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...