Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:43 #1 Skrevet søndag kl 14:43 Det varte ca 20. min i dag mens jeg kjørte bil. Det slutta etterhvert. 41 år. Bør jeg uansett oppsøke lege eller vente og se. Har kjent det innimellom. I går følte jeg det ene armen var noe doven. Vil ikke virke hysterisk. Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:46 #2 Skrevet søndag kl 14:46 Du bør oppsøke legevakt. Det tar kort tid å feste elektroder på brystkassen og sjekke ut om det er noe galt. Det kan redde liv. Og er det ikke noe galt, så vet du at du må jobbe med stress. Vinn vinn. Anonymkode: 344ff...689
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:42 #3 Skrevet søndag kl 15:42 Dette bør du sjekke opp. Lykke til! Anonymkode: 5b006...f99
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:11 #4 Skrevet søndag kl 16:11 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Dette bør du sjekke opp. Lykke til! Anonymkode: 5b006...f99 Ja, sitter og venter på legevakten. Har time om 20 min. Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:25 #5 Skrevet søndag kl 17:25 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det varte ca 20. min i dag mens jeg kjørte bil. Det slutta etterhvert. 41 år. Bør jeg uansett oppsøke lege eller vente og se. Har kjent det innimellom. I går følte jeg det ene armen var noe doven. Vil ikke virke hysterisk. Anonymkode: 02a1c...a94 Sjekk det. Jeg fikk ordentlige intese brystsmerter, og ringte fastlegen fordi jeg ble skikkelig skremt, aldri kjent sånn før. Fikk akutttime 45 min senere, selv om det var gått over igjen når jeg ringte. Han tok det veldig på alvor, i mitt tilfelle så var det ikke noe farlig, men han sa at han var så glad jeg ringte , for det var så mange som ikke gjorde det. Og selv om det var noe ufarlig denne gangen, så skulle jeg ta kontakt igjen hvis jeg kjente noe lignende. Brystsmerter skulle man aldri nøle med å sjekke sa han, Anonymkode: e32d4...83c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:25 #6 Skrevet søndag kl 17:25 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, sitter og venter på legevakten. Har time om 20 min. Anonymkode: 02a1c...a94 Og nå så jeg denne. Så bra du får sjekket det hi. Anonymkode: e32d4...83c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:54 #7 Skrevet søndag kl 17:54 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Og nå så jeg denne. Så bra du får sjekket det hi. Anonymkode: e32d4...83c Det var ingenting akutt. EKG og blodtrykk var fint. Men anbefalte time til fastlege for skikkelig undersøkelse og blodprøver. Kjenner ofte trykk og smerter i brystet men det i dag var mer intenst og langvarig enn det pleier. Sitter likevel heime og griner. 11 åringen klikka på melding fordi jeg måtte til lege og måtte hente ungene senere hos faren enn vanlig fordi det da gikk utover spilling på playstation (skilt og 50-50 og henting søndag). Fekk masse stygge ord på melding. Imårå er det kvardag med jobb og skule. Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:08 #8 Skrevet søndag kl 18:08 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det var ingenting akutt. EKG og blodtrykk var fint. Men anbefalte time til fastlege for skikkelig undersøkelse og blodprøver. Kjenner ofte trykk og smerter i brystet men det i dag var mer intenst og langvarig enn det pleier. Sitter likevel heime og griner. 11 åringen klikka på melding fordi jeg måtte til lege og måtte hente ungene senere hos faren enn vanlig fordi det da gikk utover spilling på playstation (skilt og 50-50 og henting søndag). Fekk masse stygge ord på melding. Imårå er det kvardag med jobb og skule. Anonymkode: 02a1c...a94 Så bra, godt å få det sjekket. Kan du ha problemer med refluks? Det var årsaken til mine smerter. Jeg ante ikke at man kunne få så vondt pga det. At 11-åringen oppfører seg på det viset er ikke greit i det hele tatt, man snakker ikke sånn til andre mennesker, skjønner godt at du ble lei deg. Hadde gitt han kraftige konsekvenser på det, hadde blitt null playstation spilling. Anonymkode: e32d4...83c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:30 #9 Skrevet søndag kl 18:30 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Så bra, godt å få det sjekket. Kan du ha problemer med refluks? Det var årsaken til mine smerter. Jeg ante ikke at man kunne få så vondt pga det. At 11-åringen oppfører seg på det viset er ikke greit i det hele tatt, man snakker ikke sånn til andre mennesker, skjønner godt at du ble lei deg. Hadde gitt han kraftige konsekvenser på det, hadde blitt null playstation spilling. Anonymkode: e32d4...83c Har ikkje vært plaget med refluks. Har snakka med han nå. 🤔😥 Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:54 #10 Skrevet søndag kl 18:54 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Sitter likevel heime og griner. 11 åringen klikka på melding fordi jeg måtte til lege og måtte hente ungene senere hos faren enn vanlig fordi det da gikk utover spilling på playstation (skilt og 50-50 og henting søndag). Fekk masse stygge ord på melding. Imårå er det kvardag med jobb og skule. Anonymkode: 02a1c...a94 Bra det ikke er akutt. Dette du skriver her tyder på at det kan være psykisk…du skal bare si til elleveåringen at sånn som det snakker man ikke, og gjør man det, blir det ingen Playstation hele neste helg. Anonymkode: 344ff...689
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:57 #11 Skrevet søndag kl 18:57 Til meg så var det blødende magesår . Hadde ille klem smerter over bryste i ett par dager, får avføringen ble svart og tjæret. Anonymkode: 442ea...96e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:15 #12 Skrevet søndag kl 19:15 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Bra det ikke er akutt. Dette du skriver her tyder på at det kan være psykisk…du skal bare si til elleveåringen at sånn som det snakker man ikke, og gjør man det, blir det ingen Playstation hele neste helg. Anonymkode: 344ff...689 Ja, det kan godt være, eller stress. Ufattelig stritt med krevende 11 åring (skal begynne med utredning) dårlig sammerbeid med eks og 14 åring med ADHD med møter osv og tilrettelegging 1-1 i skolen i tillegg til 80% jobb. Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:17 #13 Skrevet søndag kl 19:17 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det kan godt være, eller stress. Ufattelig stritt med krevende 11 åring (skal begynne med utredning) dårlig sammerbeid med eks og 14 åring med ADHD med møter osv og tilrettelegging 1-1 i skolen i tillegg til 80% jobb. Anonymkode: 02a1c...a94 Stramme muskler i overkroppen kan og gi brystsmerter, noe man ofte får av stress. Høres ut som om du går mye med høye skuldre. Anonymkode: e32d4...83c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:23 #14 Skrevet søndag kl 19:23 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Stramme muskler i overkroppen kan og gi brystsmerter, noe man ofte får av stress. Høres ut som om du går mye med høye skuldre. Anonymkode: e32d4...83c Ja, går veldig mye med høge skuldre 😥 vanskelig å takle 11 åringen og sinneanfalla hans. Er og redd for at det utvikle seg til skulevegring. Føler meg mye alene om det, familie og kjæreste bort 2-3 timer unna. Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:47 #15 Skrevet søndag kl 19:47 Ved hjerteinfarkt er det like symptom, men det går ikke over da det blir verre og verre. Så det er nok ikke det. Men bra å følge opp Anonymkode: 52a1a...b5b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:18 #16 Skrevet søndag kl 23:18 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, det kan godt være, eller stress. Ufattelig stritt med krevende 11 åring (skal begynne med utredning) dårlig sammerbeid med eks og 14 åring med ADHD med møter osv og tilrettelegging 1-1 i skolen i tillegg til 80% jobb. Anonymkode: 02a1c...a94 Ja, jo mer du forteller, jo mer tyder det på at symptomene dine skyldes stress. Det kan ofte sette seg i brystet, det kan til og med føles ensidig venstresidig slik at man mistenker hjertet. Det betyr ikke at det var dumt å sjekke ut, det var lurt. Men det å bli kvitt det, krever en annen tilnærmingsmåte. Ville ha snakket med fastlegen om dette, det er noe som heter Helse og arbeid som er for de som står i fare for å falle ut av jobb. https://www.helsenorge.no/helse-og-arbeid/#hvem-kan-bli-henvist-til-helse-og-arbeid Det du beskriver er en situasjon som er varig og du kan behøve å ha noen å snakke med og lære noen teknikker. En av de viktigste tingene du gjør for deg selv er å kreve plass til deg selv og til din egen helse. Måten du beskriver at ditt barn snakket til deg er ikke greit. Fokuser bare på at fra nå av så setter du hardere grenser for slikt språk, og gjør det. Hvis barnet svarer igjen, så si bare at det kommer til å være glad i deg siden før at det lærer å oppføre seg. For det er faktisk sånn det er. Mennesker liker grenser, de liker å vite hvor de har en annen person, de liker å vite at den andre står opp for seg selv. Dette er ofte noe som føles skummelt å gå inn i - vil de bli sinte, vil de hate meg, gjør jeg noe dumt når jeg setter grenser, etc - fordi de gjør motstand og tester, og man må ut på andre siden før man ser hvor godt det faktisk fungerer. Men hold ut! Anonymkode: 344ff...689
Anonym bruker Skrevet mandag kl 04:01 #17 Skrevet mandag kl 04:01 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det var ingenting akutt. EKG og blodtrykk var fint. Men anbefalte time til fastlege for skikkelig undersøkelse og blodprøver. Kjenner ofte trykk og smerter i brystet men det i dag var mer intenst og langvarig enn det pleier. Sitter likevel heime og griner. 11 åringen klikka på melding fordi jeg måtte til lege og måtte hente ungene senere hos faren enn vanlig fordi det da gikk utover spilling på playstation (skilt og 50-50 og henting søndag). Fekk masse stygge ord på melding. Imårå er det kvardag med jobb og skule. Anonymkode: 02a1c...a94 Du må holde deg rolig, og ikke ta det personlig. Barn handler i affekt. Hjernen deres er ikke ferdig før de er ca. 25. Barn er Barn, de må få lov til å ha alle følelser. Det er helt normalt, og ikke farlig at de er forbanna og irriterte. De langer ut fordi de er trygge på deg. Trenger ikke sitte og grine for det. ❤️ Kan det være angst du har? For mange år siden, trodde jeg at jeg skulle stryke med, var " bare " angst. Følte ikke at jeg hadde angst, men likevel. Anonymkode: fe437...833
Anonym bruker Skrevet mandag kl 05:48 #18 Skrevet mandag kl 05:48 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du må holde deg rolig, og ikke ta det personlig. Barn handler i affekt. Hjernen deres er ikke ferdig før de er ca. 25. Barn er Barn, de må få lov til å ha alle følelser. Det er helt normalt, og ikke farlig at de er forbanna og irriterte. De langer ut fordi de er trygge på deg. Trenger ikke sitte og grine for det. ❤️ Kan det være angst du har? For mange år siden, trodde jeg at jeg skulle stryke med, var " bare " angst. Følte ikke at jeg hadde angst, men likevel. Anonymkode: fe437...833 Skjermbilde av meldingene, normalt er det ihvertfall ikke. Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:51 #19 Skrevet mandag kl 10:51 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Skjermbilde av meldingene, normalt er det ihvertfall ikke. Anonymkode: 02a1c...a94 Den ungen der hadde ikke fått spille PS ett sekund mer. Det der er drittungeoppførsel, og kan IKKE unnskyldning med utredning. Det er ingen som får snakke sånn til andre mennesker, nix nada! Anonymkode: 589ba...bae
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:22 #20 Skrevet mandag kl 11:22 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Den ungen der hadde ikke fått spille PS ett sekund mer. Det der er drittungeoppførsel, og kan IKKE unnskyldning med utredning. Det er ingen som får snakke sånn til andre mennesker, nix nada! Anonymkode: 589ba...bae Ja😥 har slitt med at denne gutten ikke kommer seg opp på morgonen. Idag bjeffa eg til, nå må du stå opp nå skal eg gå på jobb. Eg gjekk. Ringte til broren etter ei stund og han hadde stått opp. Eg liker ikke å kjefte, men koseprat fungerer ikke. 😥 kjenner og på frykt for nok ei uke, koss blir det? Tenker å ta ein prat med guttene i ettermiddag for å fortelle koss eg føler det, kanskje de og klarer å si noe. Og har bestemt meg for å være mer konsekvent i form av inndragelse av telefon og spilletid. Dagen i dag har eg tatt til tårene to ganger (på jobb), mens eg var aleine i bil og nå i pausen som eg valgte å ta alene. HI Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:06 #21 Skrevet mandag kl 12:06 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ja😥 har slitt med at denne gutten ikke kommer seg opp på morgonen. Idag bjeffa eg til, nå må du stå opp nå skal eg gå på jobb. Eg gjekk. Ringte til broren etter ei stund og han hadde stått opp. Eg liker ikke å kjefte, men koseprat fungerer ikke. 😥 kjenner og på frykt for nok ei uke, koss blir det? Tenker å ta ein prat med guttene i ettermiddag for å fortelle koss eg føler det, kanskje de og klarer å si noe. Og har bestemt meg for å være mer konsekvent i form av inndragelse av telefon og spilletid. Dagen i dag har eg tatt til tårene to ganger (på jobb), mens eg var aleine i bil og nå i pausen som eg valgte å ta alene. HI Anonymkode: 02a1c...a94 Jeg vet ikke hvem Malin er i denne situasjonen eller hvorfor hun svarer som at hun er livredd den ungen, men sånn hadde ikke mine barn fått snakke til verken meg eller andre og jeg hadde ikke pusa det inn i meldinger sånn som det åpenbart blir gjort her. Hvis det er sånn omverden forholder seg til hans anfall så er det ikke rart det fortsetter Anonymkode: 589ba...bae
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:23 #22 Skrevet mandag kl 13:23 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvem Malin er i denne situasjonen eller hvorfor hun svarer som at hun er livredd den ungen, men sånn hadde ikke mine barn fått snakke til verken meg eller andre og jeg hadde ikke pusa det inn i meldinger sånn som det åpenbart blir gjort her. Hvis det er sånn omverden forholder seg til hans anfall så er det ikke rart det fortsetter Anonymkode: 589ba...bae Dette skrev den eldste dattera mi som var med meg i bilen fordi jeg skulle sleppe henne av på veien for å rekke kollektivtilbudet til vgs. Hva er galt med det? Anonymkode: 02a1c...a94
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:23 #23 Skrevet mandag kl 13:23 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja😥 har slitt med at denne gutten ikke kommer seg opp på morgonen. Idag bjeffa eg til, nå må du stå opp nå skal eg gå på jobb. Eg gjekk. Ringte til broren etter ei stund og han hadde stått opp. Eg liker ikke å kjefte, men koseprat fungerer ikke. 😥 kjenner og på frykt for nok ei uke, koss blir det? Tenker å ta ein prat med guttene i ettermiddag for å fortelle koss eg føler det, kanskje de og klarer å si noe. Og har bestemt meg for å være mer konsekvent i form av inndragelse av telefon og spilletid. Dagen i dag har eg tatt til tårene to ganger (på jobb), mens eg var aleine i bil og nå i pausen som eg valgte å ta alene. HI Anonymkode: 02a1c...a94 Hvem er Malin som han snakker så stygt til, sånn kan du ikke la han snakke til deg eller andre folk. Han har ikke vondt av å få kjeft altså., når han oppfører seg sånn. Den meldingsutvekslingen er jo bare dilling, hvorfor dilles han med, det skaper jo et monster. Anonymkode: e32d4...83c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:25 #24 Skrevet mandag kl 13:25 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva er galt med det? Anonymkode: 02a1c...a94 Synes du det er akseptabelt han han svarer sånn til søsteren sin? Anonymkode: e32d4...83c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:48 #25 Skrevet mandag kl 15:48 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette skrev den eldste dattera mi som var med meg i bilen fordi jeg skulle sleppe henne av på veien for å rekke kollektivtilbudet til vgs. Hva er galt med det? Anonymkode: 02a1c...a94 Hadde min sønn svart søstra si på den måten ska jeg love deg det ikke hadde blitt noe «vennlig hilsen Malin» på svarene. Hun lar han jo valse over henne, og mye tyder på at du tillater det samme. Noen må sette den ungen på plass. Anonymkode: 589ba...bae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå