Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:09 #26 Skrevet mandag kl 18:09 Anonym bruker skrev (1 time siden): Temperaturmessig er nok Innlandet det absolutt kaldeste, men der er luften også nokså tørr. Kuldegrader er langt mer effektive jo høyere luftfuktigheten er. Anonymkode: e44ba...d66 Stemmer det føles mye kaldere med -20 i Oslo enn -20 i innlandet (Hamar). Har bodd begge steder.... Når det gjelder lue eller ikke i Oslo, så handler nok dette vel så mye om forfengelighet som noe annet. Omtrent det samme som at folk i Oslo heller bruker småsko og paraply når det regner enn allværsjakke og støvler.... Anonymkode: abd07...8c4
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:34 #27 Skrevet mandag kl 20:34 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Etter din logikk burde jo de dårligst stilte utvikle evne til å tåle kulda best, siden de aldri har skikkelig vinterbekledning, vinterstøvel eller regntøy. Så da er det bare å la de fattige være, ikke noe å bekymre seg over at Suleila 7 år går i joggesko vinterstid, det er hun tilpasset. Anonymkode: 2b5fa...007 Dette er ikke min logikk, det er godt kjent at forventet levealder er langt høyere på Oslo vest enn på Oslo øst. Det betyr med andre ord at de tåler mer. Flere av artiklene jeg har lest om saken sier det handler om bedre egenomsorg (bedre råd, sunnere mat, man oppsøker lege tidligere, etc). Anonymkode: e44ba...d66
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:37 #28 Skrevet mandag kl 20:37 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Stemmer det føles mye kaldere med -20 i Oslo enn -20 i innlandet (Hamar). Har bodd begge steder.... Når det gjelder lue eller ikke i Oslo, så handler nok dette vel så mye om forfengelighet som noe annet. Omtrent det samme som at folk i Oslo heller bruker småsko og paraply når det regner enn allværsjakke og støvler.... Anonymkode: abd07...8c4 Akkurat regnjakke og støvler synes jeg støtt jeg ser her. Har tilmed sett de penere vestkantfruene levere i barnehagen KUN iført regnjakke og støvler 🤣 Men ja, allværsjakke er et begrep som ikke eksisterer her, men til gjengjeld heller ikke noe annet sted jeg har vært de siste…tja…siden 90-tallet. Anonymkode: e44ba...d66
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:46 #29 Skrevet mandag kl 20:46 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Dette er ikke min logikk, det er godt kjent at forventet levealder er langt høyere på Oslo vest enn på Oslo øst. Det betyr med andre ord at de tåler mer. Flere av artiklene jeg har lest om saken sier det handler om bedre egenomsorg (bedre råd, sunnere mat, man oppsøker lege tidligere, etc). Anonymkode: e44ba...d66 Nei, det har ingenting med om man fryser eller ikke å gjøre, det er heller ikke sånn ar de tåler mer. Anonymkode: 94835...d9d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:28 #30 Skrevet mandag kl 21:28 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): det er heller ikke sånn ar de tåler mer. Anonymkode: 94835...d9d Jo. Anonymkode: e44ba...d66
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:36 #31 Skrevet mandag kl 21:36 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo. Anonymkode: e44ba...d66 Nei. Anonymkode: 94835...d9d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:51 #32 Skrevet mandag kl 21:51 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei. Anonymkode: 94835...d9d Jo, det sier seg selv at man tåler mer hvis man lever lengre. Det er ikke sånn at man magisk blir bespart for frost, hete, sykdommer og ulykker. Man tåler dette simpelthen bedre, fordi man har stelt bedre med kroppen sin (på gruppenivå). Anonymkode: e44ba...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå