Anonym bruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar Hvor gammelt er det eldste plagget du fortsatt bruker? Jeg har en dressjakke etter min bestefar, jeg har brukt den i ti år men den er minst førti år gammel. Anonymkode: 638d4...470
Anonym bruker Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar Bunaden min er fra 1940. Men ellers er vel eldste plagget 20år Anonymkode: 201d2...680
Anonym bruker Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Bunaden min er fra 1940. Men ellers er vel eldste plagget 20år Anonymkode: 201d2...680 Det er jo fantastisk! 1940?! Bunader er jo laget for evigheten. Har den vært brukt av flere generasjoner før deg? Anonymkode: 638d4...470
Anonym bruker Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar Jeg har en veldig fin strikkejakke med glidelås som mamma hadde da hun var ung, vet ikke helt hvor gammel hun var, Mamma ville vært 80 år nå, så den er faktisk minst 50-60 år. Jeg har og regntøy, 2 strikkegensere og en tynn grå ribbestrikket genser som er rundt 30 år. Anonymkode: 959a3...e4f
Anonym bruker Skrevet 7. februar #5 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er jo fantastisk! 1940?! Bunader er jo laget for evigheten. Har den vært brukt av flere generasjoner før deg? Anonymkode: 638d4...470 Ja, det er ganske spesielt jeg arvet den etter min bestemor. Anonymkode: 201d2...680
Anonym bruker Skrevet 8. februar #6 Skrevet 8. februar Har Levis jeans som er mellom 20-25 år gamle Anonymkode: 72ece...997
Anonym bruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar Jeg syns noen av buksene mine hadde blitt nuppete. Syns jeg var for dårlig! De kostet jo tross alt 600 spenn, i 2010. 🙈 Hvor ble tiden av. Anonymkode: 7dd92...de9
Anonym bruker Skrevet 8. februar #8 Skrevet 8. februar En kjole jeg kjøpte for ca 30 år siden, var for fin til å kaste eller gi bort, men er en stil jeg er for gammel for i dag 😂 Anonymkode: 3f2cb...608
Anonym bruker Skrevet 8. februar #9 Skrevet 8. februar Har en sommerkjole som nå er omtrent 20 år, klassisk snitt som kler meg. Får hvert år spørsmål fra andre (fremmede!) hvor jeg har kjøpt kjolen. Har også en ulljakke som min far brukte mye da han og min mor møttes og i årene før det også. Den må være rundt 60 år nå. Den er faktisk like fin enda, men begynner å bli litt tynn på albuene, men fin fremdeles. Nå er jeg litt forsiktig med den, vurderer å enten kontakte produsent som kan være interessert i den, eller et lokale museet, da den viser tidligere tekstil- og klesproduksjon i fylket. Har også to ullgensre som jeg strikket i tenårene. Har brukt begge veldig mye, men de er like fine fremdeles. Den ene måtte jeg forresten strikke opp igjen vrangborden på ene ermet fordi jeg hadde kommet borti noe og revet den litt opp, men reparasjonen vises ikke og resten er like fin fremdeles. Jeg er frustrert over at kvaliteten på klær har gått mye ned. Så nå utsetter jeg heller å kjøpe noe og velger å gå for kvalitet istedenfor, selv om jeg da får mindre og mindre klær, men må spare før å kunne kjøpe noe, og blir veldig bevisst. Kjøper da klær i snitt som passer min kropp og mine farger, for det gjør at jeg kan bruke dem tross skiftende moter. Det minner meg på at jeg også har en flott, klassisk finkjole som jeg kjøpte ca 2001, den har aldri vært umoderne i disse årene, den får jeg også spørsmål om hvor jeg har kjøpt de få gangene jeg er i selskap som krever så flotte kjoler. Anonymkode: e3073...463
Anonym bruker Skrevet 8. februar #10 Skrevet 8. februar Den ene bunaden min, som en gang i tiden var sydd og brodert av og til min oldemor. Tipper den er minst hundre år gammel. Jeg har ellers plagg som sikkert er 40-50 år gamle, men det har variert hvorvidt plaggene passer eller ei. Anonymkode: 4f060...07c
Anonym bruker Skrevet 8. februar #11 Skrevet 8. februar Har en dunjakke som i hvertfall er 15 år. Like god som ny den 😊 Anonymkode: 6b753...c76
Anonym bruker Skrevet 8. februar #12 Skrevet 8. februar Har en bunad som har passert 100 år. Var tipp oldemor hans sin. Den ser ut som den er sydd til meg, sitter helt perfekt. Bedre enn min egen bunad som er 30 år nå Anonymkode: fee25...77e
Anonym bruker Skrevet 8. februar #13 Skrevet 8. februar Bunaden er arvet av bestemor, den er 65 år nå til våren. Ellers har jeg noen strikkagensere jeg har hatt i 20 år (ca), de fleste sommerkjoler jeg er mest glade i er rundt 15-16 år gamle.. kjøper lite nytt av klær, kanskje 2 plagg i året. Det er ikke fordi jeg er så innmari miljøbevisst (prøver der jeg kan), men fordi når jeg først finner noe jeg liker bruker jeg det til det går i filler 😅 Anonymkode: 4a4c1...bb1
Anonym bruker Skrevet 8. februar #14 Skrevet 8. februar Jeg har noen plagg fra begynnelsen av 1900-tallet, men det er ikke noe jeg går med. Ellers har jeg et sjal som er ennå eldre, som jeg nettopp har fått fra min mor. Har også noen flotte plagg som er kjøpt i London i 1972, og en penkjole fra 1957. Av egne klær, som ikke er arvet, har jeg en del fra slutten av åttitallet og framover. Min eldste T-skjorte er fra 1991. Anonymkode: 5143f...ec7
Anonym bruker Skrevet 9. februar #15 Skrevet 9. februar Jeg sliter ut klærne dessverre ganske fort da jeg har kjæledyr. Må vaske alle klærne ofte da jeg lukter vondt sier folk. Anonymkode: d484a...523
Anonym bruker Skrevet 9. februar #16 Skrevet 9. februar Godt spørsmål. Jeg har veid alt fra 150 kilo til 70 kilo så naturlig nok har jeg kasta mer enn de fleste kanskje gjør, og dessverre kjøpt nytt. Jeg har noen plagg etter bestemor, som jeg ikke aner hvor gamle er. Og noen jeg har arva av mamma, men hun kjøper mer og oftere enn meg... Har en jakke jeg nettopp kasta som var 15 år gammel da, om det teller Anonymkode: 3a031...e48
Anonym bruker Skrevet 9. februar #17 Skrevet 9. februar bunaden min er snart 100 år gammel. Jeg har noen designerklær, kjoler, bluser og dresse jeg kjøpte for 35 år siden som er like fine. Kvalitet holder lenge. Olabukser og t-skjorter er mer bruktklær Anonymkode: 3ac6f...5d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå