Anonym bruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar I dag ble jeg veldig lei meg faktisk, mannen inkludere ikke barna i morsdagsgave og kom på i siste liten ikveld at det er morsdag pga jeg spurte han om han kunne kjøpe noen blomster til min mor. Jeg ligger syk hjemme og har ikke mulighet for å gå ut dørene. Dette skjer hver eneste år. Får en blomst fra han liksom. Når je kjøper farsdagsgave så inkludere eg barna og det blir personlige gaver som jeg vet han liker godt. Jeg reagerte med å bli lei og gråte litt. For det er vondt og sårt. Då mente han at jeg burde ta meg i sammen og at jeg var dramatiske. Men jeg vill jo bare at han skulle inkludere dem. Jeg vil ikke ha noen ting men hadde vært kjekt med ett kort eller en tegning, er det som betyr noe. det endte med at han til slutt måtte si innskyld og han ikke visste at det betydde så mye for meg. Er det bare meg som reagere slikt? Anonymkode: 0fa06...ac1
Anonym bruker Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar Sikkert ikke. Dramaqueens finnes over alt. Anonymkode: dc8de...8f3
Anonym bruker Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar Så mange menn er waste of space i forholdet. Springer sikkert ut av den oppdragelsen de har hatt, og den fordelingen de har vært vant til i eget hjem. Anonymkode: 39ec1...7eb
Anonym bruker Skrevet 8. februar #4 Skrevet 8. februar Er enig med mannen din, du virker som en dramaqueen Anonymkode: dd2fd...69f
Anonym bruker Skrevet 8. februar #5 Skrevet 8. februar Du må kommunisere hvor viktig det er for deg, for det er slett ikke sikkert slike dager er viktig for han. Da må han gjøre ting for å glede deg, og ikke fordi han selv tenker det er så viktig. Anonymkode: 37a4e...5ce
Anonym bruker Skrevet 8. februar #6 Skrevet 8. februar Gratulerer, du føyer deg inn i rekken av kvinner som har gifta seg med evneveike menn. Når du først har gjort dette feilsteget er det viktig at du er tyyyyydelig på hva du ønsker. Her snakker vi mating med teskje, gjerne lister. Planlegg og tilrettelegg for ham. Evneveike menn forstår ikke engang det helt åpenbare, som at konemor sikkert hadde syntes det var hyggelig om mannen fant på noe å glede deg med sammen med barna på morsdagen. Du vet, sånn at barna etter hvert lærer at dette er en dag der mamma får litt ekstra oppmerksomhet. Litt sånn som konemor gjør når det er farsdag… Oppegående menn skjønner sånt helt av seg selv, fordi de er kobla på andre enn seg selv. Helt uten at konemor helt eksplisitt må fortelle det i detalj, gjerne flere ganger, og helst også planlegge og tilrettelegge for ham. Anonymkode: 4180a...f33
Anonym bruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar Min mann ordner når det er morsdag, og inkluderer barna, jeg fikser når det er farsdag og inkluderer barna. Alle barna gir meg klem og gratulerer den dagen, det synes jeg er viktigest for meg, trenger ingen blomst eller sjokolade. Anonymkode: 8522a...e81
Anonym bruker Skrevet 8. februar #8 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (På 7.2.2026 den 18.17): Sikkert ikke. Dramaqueens finnes over alt. Anonymkode: dc8de...8f3 Ja, noen lager drama over hver minste ting, slik som Hi. Jeg har ikke fått noenting, men jeg bryr meg ikke. Anonymkode: b4ced...985
Anonym bruker Skrevet 8. februar #9 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Gratulerer, du føyer deg inn i rekken av kvinner som har gifta seg med evneveike menn. Når du først har gjort dette feilsteget er det viktig at du er tyyyyydelig på hva du ønsker. Her snakker vi mating med teskje, gjerne lister. Planlegg og tilrettelegg for ham. Evneveike menn forstår ikke engang det helt åpenbare, som at konemor sikkert hadde syntes det var hyggelig om mannen fant på noe å glede deg med sammen med barna på morsdagen. Du vet, sånn at barna etter hvert lærer at dette er en dag der mamma får litt ekstra oppmerksomhet. Litt sånn som konemor gjør når det er farsdag… Oppegående menn skjønner sånt helt av seg selv, fordi de er kobla på andre enn seg selv. Helt uten at konemor helt eksplisitt må fortelle det i detalj, gjerne flere ganger, og helst også planlegge og tilrettelegge for ham. Anonymkode: 4180a...f33 Mannen har ikke gjort noe galt her. Hi er en dramaqueen. Han er mann! Anonymkode: b4ced...985
Anonym bruker Skrevet 8. februar #10 Skrevet 8. februar On 2/7/2026 at 5:51 PM, Anonym bruker said: I dag ble jeg veldig lei meg faktisk, mannen inkludere ikke barna i morsdagsgave og kom på i siste liten ikveld at det er morsdag pga jeg spurte han om han kunne kjøpe noen blomster til min mor. Jeg ligger syk hjemme og har ikke mulighet for å gå ut dørene. Dette skjer hver eneste år. Får en blomst fra han liksom. Når je kjøper farsdagsgave så inkludere eg barna og det blir personlige gaver som jeg vet han liker godt. Jeg reagerte med å bli lei og gråte litt. For det er vondt og sårt. Då mente han at jeg burde ta meg i sammen og at jeg var dramatiske. Men jeg vill jo bare at han skulle inkludere dem. Jeg vil ikke ha noen ting men hadde vært kjekt med ett kort eller en tegning, er det som betyr noe. det endte med at han til slutt måtte si innskyld og han ikke visste at det betydde så mye for meg. Er det bare meg som reagere slikt? Anonymkode: 0fa06...ac1 Hvor gamle er barna? Anonymkode: c467f...cbd
Anonym bruker Skrevet 8. februar #11 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Mannen har ikke gjort noe galt her. Hi er en dramaqueen. Han er mann! Anonymkode: b4ced...985 Han er evneveik. «Han er mann» er ingen unnskyldning, kun en forklaring. Anonymkode: 4180a...f33
Anonym bruker Skrevet 8. februar #12 Skrevet 8. februar Jeg hadde det som deg, og jeg ble skikkelig lei meg en gang. Hadde selv vokst opp med at det var en viktig dag, alltid gjort stas på mor. Det hadde ikke min mann (han er ikke norsk) og han skjønte rett og slett ikke hvor viktig det var for meg. Etter at jeg forklarte det, har han alltid passet på at både barna og han selv «feirer meg». Det er så lite som skal til, men det har stor betydning. Jeg skjønner deg godt. Anonymkode: 80209...22a
Anonym bruker Skrevet 8. februar #13 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mannen har ikke gjort noe galt her. Hi er en dramaqueen. Han er mann! Anonymkode: b4ced...985 Mannfolk er med andre ord helt ubrukelige. Anonymkode: 3d7ca...05f
Anonym bruker Skrevet 8. februar #14 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Mannfolk er med andre ord helt ubrukelige. Anonymkode: 3d7ca...05f Så bli lesbisk da. Anonymkode: b4ced...985
Anonym bruker Skrevet 8. februar #15 Skrevet 8. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så bli lesbisk da. Anonymkode: b4ced...985 Eller man kan finne en mann som virker, en som ikke trenger å unnskyldes med at han ikke kan de enkleste ting fordi han er mann. Anonymkode: 3d7ca...05f
Anonym bruker Skrevet 9. februar #16 Skrevet 9. februar Du kan velge mellom to løsningen. 1) Kopier innsatsen hans. Neste gang det er farsdag eller hans bursdag gir du ham en gave som åpenbart er kjøpt i siste sekund på en bensinstasjon. Ikke noe kort, ikke noe god frokost. Ingenting mer enn et minimum. Om barna spør kan du si at sånne dager ikke er noe viktige for pappa. 2) Forklar for mannen at barna har stor glede av å bidra til å gjøre hans dager spesielle, og at du setter pris på å få blomster, kaffe på sengen, gave, kort osv. Jeg er ikke spesielt opptatt av å få gaver, men barna mine følger mitt eksempel. Jeg elsker å gjøre stas på dem med gode måltider, gaver osv. Så i går fikk jeg blomst, konfekt og gave fra mine to (så vidt) voksne barn. De gjorde også en ekstra innsats med husarbeid og lagde middag. Jeg er utrolig glad for at de gjorde det de kunne for å gjøre stas på meg 🙂 Anonymkode: 7d7d9...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå